Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Waarom vrouwen 'hard to get' spelen

Gestart door Iwan, 7 december 2008, 05:36:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
Waarom vrouwen 'hard to get' spelen

Moeilijk bereikbare vrouwen willen hun potentiële partner testen hoe behulpzaam hij
zal zijn bij de opvoeding van de kinderen. Dat blijkt uit een recente studie.

Concurrentie
Onderzoekers zeggen dat er een tactiek zit achter het 'hard to get' spelen van vrouwen.
Maar deze theorie werkt wel alleen als er veel mannen met verschillende karakters
op één vrouw jagen. Door zich verlegen op te stellen, zorgt een vrouw ervoor dat
verschillende potentiële partners met elkaar concurreren. Deze mannen moeten zich
bewijzen tegenover hun rivalen, dit doen ze te tonen hoe behulpzaam ze zijn.
De onderzoekers toonden aan dat verlegenheid en behulpzaamheid met elkaar in verband staan.
"Hoe meer verlegen vrouwen zijn, hoe behulpzamer de mannen. Door hoe meer mannen een vrouw
wordt achterna gezeten, hoe meer verlegen ze wordt
", aldus onderzoeker John McNamara.

Vals spelen
"Uiteindelijk zal de vrouw beslissen of ze een kind wil met die man of dat ze hem zal afwijzen
om een beter exemplaar te vinden. Zij zal er het meest behulpzame exemplaar uitkiezen.
Maar sommige 'jagers' spelen wel eens vals. Er zijn mannen die heel goed kunnen doen alsof ze
behulpzaam zijn
", besluit McNamara.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb dat inderdaad ook, dat vrouwen die hard to get zijn/spelen meer aantrekkingskracht op mij uitoefenen,
maar dat gaat wel tot een bepaald punt. Ze moet het niet te ver doordrijven, want dan gaan de mannen, ik in elk geval,
denken dat ze geen intresse heeft of dat ze hem aan het lijntje houd, en dat is weer aan afknapper.

Als ze to hard to get is dan heb ik wel snel de neiging om het maar op te geven,
dan ga ik er vanuit dat ze niet geintresseerd zijn en mij en ben ik ook  niet meer geintresseerd in haar.
(mocht ze achteraf wel geintresseerd zijn geweest heeft ze pech  *G)

En bovendien heb ik daar geen tijd meer voor, ben al bijna 40.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Hard to get' spelen is de beste weg naar mannenhart'

De evolutie heeft bepaald dat 'hard to get' spelen de beste manier is om als vrouw een man aan zich te binden.
Dit is namelijk een manier om zijn engagement en karakter te testen. Onderzoekers uit Australië en Sydney
analyseerden 58 strategieën van vrouwen die hard to get spelen.

Dit varieert van flirten met anderen, jezelf aanstellen tot niet antwoorden als een aanbidder haar belt.
Vervolgens vroeg men aan meer dan 1.500 mannen en vrouwen welke tactieken het beste werkten.
Daaruit blijkt dat de beste strategieën zelfzeker overkomen, praten met anderen, seks weigeren, sarcasme,
doen alsof ze druk bezet zijn, plagen, flirten met anderen en de eerste afspraakjes afslaan zijn.

Evolutie
Ook blijkt dat vrouwen vaker dan mannen 'hard to get' spelen. Dit komt omdat vrouwen proberen te verzekeren
dat een potentiële partner bij hen blijft eens ze een kind hebben.

Relatietherapeut Phillip Hodson: 'Deze studie combineert traditionele denkpatronen met moderne opvattingen.
Doris Day moest in de film uit de jaren 50 'The Pajama Game' om een man te krijgen seks weigeren tot haar
contractuele eisen ingewilligd werden. Psychologen en therapeuten zouden deze strategieën ouderwets noemen
omdat een vrouw zo een man aantrekt die niet bij haar past en haar beu is eens hij heeft gekregen wat hij wil
en de uitdaging verdwenen is.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 15 december 2012, 13:13:22


Citaat van: AD.nl
'Hard to get' spelen is de beste weg naar mannenhart'

De evolutie heeft bepaald dat 'hard to get' spelen de beste manier is om als vrouw een man aan zich te binden.
Dit is namelijk een manier om zijn engagement en karakter te testen. Onderzoekers uit Australië en Sydney
analyseerden 58 strategieën van vrouwen die hard to get spelen.

Dit varieert van flirten met anderen, jezelf aanstellen tot niet antwoorden als een aanbidder haar belt.
Vervolgens vroeg men aan meer dan 1.500 mannen en vrouwen welke tactieken het beste werkten.
Daaruit blijkt dat de beste strategieën zelfzeker overkomen, praten met anderen, seks weigeren, sarcasme,
doen alsof ze druk bezet zijn, plagen, flirten met anderen en de eerste afspraakjes afslaan zijn.

Deze evolutie is aan mij voorbij gegaan vrees ik... Als ik de indruk krijg dat de dame in kwestie geen interesse
heeft in mij dan verlies ik ook snel de interesse. Wat mij ook wel eens overkomt is dat ik iemand het hof maak
en dat zij, in mijn ogen, afwijzend reageert waardoor ik aanneem dat zij geen interesse heeft... Prima, kan gebeuren
dan staak ik mijn pogingen tot het veroveren van haar hart (en lichaam). En dat ze dan later weer een opmerking maakt
of een iets doet waardoor ik denk dat ze toch wel geïnteresseerd is.... En dan begin het helemaal weer van voor af aan.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."