Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vader stuurt dochtertje de vriesdood in op kerstdag

Gestart door Iwan, 30 december 2008, 21:54:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Het lijkt het scenario voor een intriest Hollywood-kerstdrama, maar wat volgt is jammer genoeg
een waargebeurd verhaal. Robert Aragon, een 55-jarige man uit Jerome (Idaho) stuurde op kerstdag
zijn 11-jarig dochtertje en haar broertje van twaalf de vrieskou in toen zijn auto vast kwam te
zitten in een sneeuwstorm op Highway 75, ten noorden van Shoshone in Idaho.

16 kilometer door sneeuwstorm in pyama
Aragon was op weg naar het huis van zijn ex-vrouw om er de kinderen voor het kerstfeest
af te zetten. Sage Jenks-Aragon en broer Bear Mooshine Aragon moesten de 16 kilometer
naar het huis van zijn ex maar lopen. Ze hadden onder hun jas enkel een pyama aan.
Hijzelf en zijn neef, Kenneth Quintana, bleven in de auto wachten tot ze weer verder konden rijden.

Moeder slaat alarm
Vier uur later sloeg de moeder alarm. Ze belde haar ex op om te vragen   
waar de kinderen bleven. Aragon zegt zelf op te zoek te zijn gegaan
naar de kinderen, maar hij waarschuwde de politie pas om 19 uur,
nog eens vijf uur later.

Doodgevroren en ondergesneeuwd
's Anderendaags werd het meisje vier kilometer van haar vertrekpunt
gevonden door een speurhond. Ze was doodgevroren en helemaal
ondergesneeuwd. Haar broer had haar achtergelaten toen de kinderen
het niet eens konden worden over welke kant ze opmoesten.

Jas en laarzen kwijtgespeeld
Bear overleefde de tocht, hij moest wel in het ziekenhuis behandeld worden voor ernstige onderkoeling.
Hij geraakte tot aan een parkeerplaats naast de weg met een openbaar toilet, anderhalve kilometer
van waar zijn zusje in de sneeuw werd gevonden. De jongen was onderweg zijn jas en zijn laarzen kwijtgespeeld.

"Dit is moord"
Ondertussen heeft een rechter Robert Aragon moord ten laste gelegd. De vader smeekte
de rechter de borgsom van een half miljoen dollar te verlagen. Waarop de rechter niet inging.

Aragon toonde zich hevig geëmotioneerd door de dood van zijn dochter. Zodra hij hoorde
dat er mogelijk levenslang tegen hem geëist wordt, ramde hij met zijn hoofd op het beklaagdenbankje.

"Ze wilden per se naar mama"
De rechter nam het Aragon kwalijk dat hij zijn dochtertje Sage en twaalfjarige zoon liet lopen
toen zijn truck vaststond in de sneeuw. Volgens neef Quintana probeerde Aragon zijn kinderen tegen te houden,
"maar ze wilden per se naar hun moeder".




Ã,©knurps.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy


Nevyn

Naja, ik kan het ergens wel begrijpen, al is 16 km natuurlijk wel heel erg veel.

Ik denk ook niet dat de goede man in zijn hoofd had gehaald dat ze konden doodvriezen. Ik vind het geen slimme actie en ook geen actie die een vader zou moeten doen, maar om hem moord ten laste te leggen vind ik dan ook wel weer ver gaan..

DonWoozy

Citaat van: Dee-E op 11 januari 2009, 15:52:56
Naja, ik kan het ergens wel begrijpen, al is 16 km natuurlijk wel heel erg veel.

ik kan het echt niet begrijpen, je kan ook gewoon vragen of je kinderen in de auto blijven
en zelf lekker gaan lopen en 16km is dan zelfs nog ver in de vrieskou!!

Iwan

Citaat van: DonWoozy op 11 januari 2009, 18:14:33
Citaat van: Dee-E op 11 januari 2009, 15:52:56
Naja, ik kan het ergens wel begrijpen, al is 16 km natuurlijk wel heel erg veel.

ik kan het echt niet begrijpen, je kan ook gewoon vragen of je kinderen in de auto blijven
en zelf lekker gaan lopen en 16km is dan zelfs nog ver in de vrieskou!!
Ik kan het ook niet begrijpen, je laat je kinderen toch niet in de vrieskou lopen met enkel een jas
met daaronder een pyjama aan? Dat de kinderen perse naar hun moeder wilde daar kan ik me iets bij voorstellen,
maar het is onverantwoordelijk dat hij ze heeft laten gaan. Je kinderen van 11- en 12jaar 16 kilometer
alleen laten lopen zonder toezicht vind ik sowies onverantwoord, al was het zomer.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."