Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

PVV wil Nederlandse vlag op scholen

Gestart door Iwan, 11 november 2009, 08:47:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Nederlandse vlag laten wapperen op de Nederlandse scholen is ......

een puik plan!
3 (60%)
een slecht plan.
0 (0%)
geen mening.
2 (40%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan

DEN HAAG - De PVV droomt ervan dat de Nederlandse vlag dagelijks op elke school in ons land wappert,
zoals de stars-and-stripes in Amerika. Dat bleek dinsdagavond uit de bijdrage Bosma aan de behandeling
van de onderwijsbegroting in de Tweede Kamer.

Maar toen meerdere Kamerleden hem om een echte visie op het onderwijs vroegen,
liep de doorgaans gewiektste en zeer goed gebekte volgeling van Wilders vast.

Hij kon plan noch idee noemen en had eigenlijk nauwelijks tekst toen de VVD hem vroeg wat hij zou doen
als hij minister van onderwijs zou worden. PvdA en CDA verweten hem een gebrek aan visie.
GroenLinks-onderwijswoordvoerder Dibi noemde het optreden van de vaak zo humoristische Bosma 'ontluisterend'.

Het debat over de onderwijsbegroting werd voor een belangrijk deel gedomineerd door de ogenschijnlijke
tegenstelling tussen de wens van het kabinet om 35 miljard te bezuinigen aan de ene kant en de Kamerbreed
aangenomen motie-Hamer, die stelt dat Nederland op de internationale Top-5 van kenniseconomieën moet komen,
aan de andere kant. Dat streven zou juist een extra investering vergen.

CDA en PvdA zien de 'brede heroverweging' om over vrijwel alle beleidsterreinen tot een bezuiniging van
20 procent te komen, vooral ook als een mogelijkheid om te ontdekken of het geld allemaal wel zinvol
wordt besteed en of het niet effectiever moet. D66 wil niet dat het onderwijs op wat voor manier de
dupe wordt. De SP is rigoreus tegen bezuinigingen op onderwijs. Net als de PvdA denkt deze partij geld
vrij te maken door het 'oppotten' van gelden door scholen aan te pakken.
De scholen hebben gezamenlijk een miljardenvermogen.

Het CDA denkt geld te vinden door allerlei extra subsidies en fondsen tegen het licht te houden.
De fractie wil voor mei 2010 wil 1 mei een plan voor dit soort gelden. Die moeten worden ingehouden
of samengevoegd waar dat mogelijk blijkt. Ook de VVD vindt dat een goed idee. Deze partij wil in elk
geval geen bezuiniging om primair onderwijs.

De VVD is voorstander van een leenstelsel als vervanger van de studiefinanciering. Mensen die studeren
worden daar uiteindelijk financieel beter van, dus kunnen ze hun studiegeld best tegen een lage rente
terugbetalen, aldus de liberalen. De SP vindt dat een lening de toegankelijkheid van het onderwijs vermindert.

Het debat, dat tot diep in de nacht duurde, wordt woensdagmiddag voortgezet.





©refdag.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Volgens het vlag regelement horen particulieren alleen te vlaggen bij koninklijke feestdagen. En gedragen scholen zich dus als particulier.

Maar opzich geen slecht idee, dan ook portret van BEA in de gang?
Vaderlandsliefde flink aanwakkeren.

Iwan

Op de Mavo in Grijpskerk hing volgens mij een portret van Bea,
daar waar je de trap omhoog ging naar het handenarbeid-lokaal.

Ik vindt dit wel weer het andere uiterste, was het 5jaar geleden nog verboden om een nederlandse vlag
op je jas of schooltas te dragen, dit zou discriminerend zijn, willen ze van de PVV het nu verplichten.
Persoonlijk heb ik het niet zo op het volkslied zingen bij aanvang de dag of de vlag hijsen,
al zou het misschien voor het gevoel van saamhorigheid niet zo vreemd idee zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."