Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Conny Mus (59) overleden

Gestart door Iwan, 20 augustus 2010, 14:39:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: Telegraaf.nl

Conny Mus (59) overleden

AMSTERDAM - Verslaggever Conny Mus (59) is tijdens zijn vakantie in Nederland overleden aan een hartaanval.
Mus werd vooral bekend als het vaste gezicht van RTL Nieuws in Israël en omringende landen.

De correspondent voor RTL was sinds het allereerste begin in 1989, bij RTL Veronique, bij de zender betrokken.
Daarvoor werkte hij al als freelancer voor de publieke omroepen en buitenlandse televisiestations als de BBC en CNN.
Meer dan 20 jaar versloeg hij voor RTL Nieuws het nieuws uit het Midden-Oosten vanuit zijn standplaats Jeruzalem.

"RTL verliest met het overlijden van Conny Mus niet alleen een zeer gewaardeerde en geliefde collega,
maar ook een gedreven en onverschrokken journalist
", zo laat de zender weten in een verklaring.

Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws: "Conny Mus was een icoon van het RTL Nieuws. Een man van het eerste uur.
Een buitengewoon goede en bevlogen journalist, een voorbeeld voor veel collega's. Daarnaast was hij een lief en geweldig
mens. Een trouwe vriend. En hij had heel veel vrienden. Zowel binnen RTL als daarbuiten. Iedereen hield van Conny.
We zullen hem zo ontzettend missen.
"

Ook Bart Habets, CEO van RTL Nederland reageert geschokt op het overlijden: "Conny was niet alleen een bepalend gezicht
van RTL Nieuws, hij heeft ook enorm veel betekend voor RTL in zijn geheel. De manier waarop hij het nieuws dichtbij
de mensen bracht, was uniek. Hij wist de gevolgen voor de slachtoffers als geen ander in beeld te brengen.
Een eerlijk verslag ging Conny boven alles, ook boven zijn eigen veiligheid. Dat maakt hem onvervangbaar.
"

De zender laat weten inmiddels steun te hebben betuigd aan de partner en familie van Conny.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik mocht altijd graag naar zijn reportages uit het Midden-Oosten kijken,
ik had meestal bij hem het idee dat hij redelijk onafhankelijk was in zijn reportages,
voor zover dat mogelijk is. Veel te vroeg overleden, 59 is geen leeftijd om op te overlijden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."