Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Acteur Leslie Nielsen overleden

Gestart door Iwan, 29 november 2010, 17:44:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

Acteur Leslie Nielsen overleden

LOS ANGELES - De Canadese acteur Leslie Nielsen, die vooral bekend is geworden door zijn rollen
in komische films als The Naked Gun-reeks, is aan de gevolgen van een longontsteking overleden.
Dat heeft een woordvoerder van Nielsen laten weten.

Nielsen is 84 jaar geworden. Hij overleed in een ziekenhuis in de buurt van zijn huis in Fort Lauerdale in Florida
in aanwezigheid van zijn vrouw Barbaree en enkele vrienden. Nielsen was ruim anderhalve week geleden
met een longontsteking opgenomen in het ziekenhuis.

Als jonge acteur speelde Nielsen vooral serieuze rollen, onder meer in sciencefictionfilms.
Eenmalige optredens in televisieseries als M*A*S*H en Columbo brachten hem geen roem.

The Naked Gun
Pas op latere leeftijd maakte hij furore met de rol van Frank Drebin in The Naked Gun-serie. Ook Airplane! (1980),
waarin hij een ongelukkige arts neerzette, bracht Nielsen succes. Onder zijn meest recente films zijn Scary Movie 3 (2003)
en Scary Movie 4 (2006). Hij speelde hierin een Amerikaanse president. Nielsen heeft in totaal in ruim tweehonderd films
en series gespeeld.


Eind jaren negentig speelde Nielsen in een tv-commercial van de toenmalige Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie
Dutchtone. In de spot toonde de acteur twee 'psychiatrische patiënten' die gek zouden zijn geworden van het ingewikkelde
aanbod van mobiele telefonie bij andere bedrijven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind de films met hem; zoals The Naked Gun, geweldig!
Ben met mijn verjaardag naar de Bios geweest om the Naked Gun 33?: The Final Insult ('94) daar te zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik verwarde hem altijd met Steve Martin!
Jammer....

Lynn

Zaterdag zei ik nog dat ik het zo'n irritante acteur vond en nu is hij overleden... Bizar.

Rust in vrede!

Iwan

Citaat van: Lynn op 29 november 2010, 22:17:34
Zaterdag zei ik nog dat ik het zo'n irritante acteur vond en nu is hij overleden... Bizar.

Rust in vrede!
irritant????
ik vond hem juist geweldig, Steve Martin, waar Kim hem steeds mee verwarde, dat vind ik pas een irritante acteur.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."