Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Dexter

Gestart door Iwan, 20 maart 2011, 02:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan




Dexter

Dexter is een Amerikaanse televisieserie uit 2006 gebaseerd op de boeken van Jeff Lindsay.

Dexter Morgan is forensisch onderzoeker bij de politie in Miami. Hij verloor zijn ouders toen hij drie was
en sleept een mysterieus trauma mee: hij is zelf een seriemoordenaar. Zijn adoptievader, politieman Harry Morgan,
herkende Dexters psychopatische neigingen en leerde hem zijn onweerstaanbare drang om mensen te vermoorden te kanaliseren.
Dexter mag enkel mensen vermoorden 'die het verdienen': seriemoordenaars die door de mazen van het net glippen
en op vrije voeten rondlopen. Van Harry heeft Dexter geleerd hoe hij zich in het dagelijkse leven normaal moet gedragen.

Dexters vaste vriendin Rita Bennett werd door haar ex-man mishandeld en is te getraumatiseerd voor een normaal seksleven.
Zij vormt voor Dexter de perfecte partner en een deel van zijn vermomming aangezien ook hij weinig interesse heeft
in een seksuele relatie. Dexter is voortdurend op zoek naar de balans tussen zijn drang en het leiden van een normaal leven,
zijn stiefvader leerde hem tenslotte als eerste regel om "nooit gepakt te worden".

Noch Rita, noch zijn zus Debra, noch zijn collega's weten wie Dexter werkelijk is.
Enkel collega James Doakes vermoedt dat Dexter iets achterhoudt en begint zijn eigen speurtocht...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb nog nooit een aflevering van Dexter gezien, maar heb er al wel veel over gehoord en gelezen.
Vandaag toch maar eens de eerste DVD (eerste seizoen) gedownload.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Super serie, heb nu 6 afleveringen gezien (2dvd's).
De serie doet me wel wat aan een van mijn favoriete films, American Psycho denken, mede door het naam Patrick Bateman
die Dexter in een aflevering heeft gebruikt om 'drugs' te kopen en de voice over in de film en de serie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Seizoen 3 net achter de kiezen, ben nu helaas door mijn DVD´s heen.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik ben nu de laatste dvd van het 6de seizoen kijken.....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Gisteren opnieuw begonnen met het eerste seizoen te kijken... ben de dvd's van seizoen 6 kwijt kwam ik achter.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vorige week de laatste aflevering gezien (van het laatste seizoen)......
Jammer dat de serie erop zit, maar vond het laatste seizoen sowieso al wat minder.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."