Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Intocht van Sinterklaas

Gestart door Iwan, 24 oktober 2011, 22:33:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Gaan jullie (elk jaar) naar de intocht van Sinterklaas?
Waarom Wel/Waarom niet?


Gaan jullie naar de intocht in jullie eigen dorp en/of stad of naar de landelijke intocht?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Meestal ga ik in mijn eigen dorp wel even kijken bij de intocht van Sinterklaas, al ben ik de afgelopen 2 jaar er niet geweest.
Als ik er heen ga is het meestal om te kijken of ik nog bekende pieten zie en wie er allemaal bij de aankomst aanwezig zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

nee ga er niet echt heen, als ik al zo'n intocht zie blijf ik wel even staan kijken

Margje

Hier kan ik moeilijk gaan...maar ja...ga het uiteraard net zoals vorig jaar weer samen kijken met mijn zoon via internet....Vermoedelijk als ik in Nederland was geweest was ik zeker even gegaan....leuk hoor Sinterklaas!

Iwan

Ik heb de intocht van Sinterklaas op tv dit jaar niet gezien en de intocht van de Sint in mijn eigen dorp heb ik ook niet gezien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dit jaar ben ik vastbesloten om de intocht van de goedheiligman in het doarp wel te aanschouwen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Bij ons is de intocht pas zondags dan zijn meteen de winkels open  :juh:
Ik vind zaterdags veel leuker net als vroeger. Die goede man komt aan een 2 uur later loopt die in het dorp rond hoe leuk is dat. En s'avonds schoentje zetten. Ohhhh wat heb ik er zin in als we het zouden vieren. lekker gezellig
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Lejah

Citaat van: mary-kate op  3 november 2012, 13:25:36
Bij ons is de intocht pas zondags dan zijn meteen de winkels open  :juh:


Ik denk dat het wel logisch is dat de winkels tijdens de intocht open zijn.
Immers, een Sinterklaas-intocht kost nogal wat geld en dat wordt vnl door de plaatselijke middenstand opgehoest. Daar mogen ze dan ook wel iets voor terug.

Goitske

Ik ga niet naar de intocht hier, we hebben hier meerdere elke wijk heeft zn eigen, ben in het verleden wel naar die in het centrum geweest alleen tis altijd koud, het duurt altijd een eeuwigheid voordat hij aan komt en dan zie je hem 2 tellen voorbij komen thats it... als Jan ouder is dan wil ik wel naar die in de wijk gaan of in Klarenbeek of Beekbergen dus in de kleinere dorpen in de buurt minder massaal dan die in het centrum.

Ik zit wel elk jaar klaar voor de buis met warme choco, pepernoten en speculaas... ga dit jaar denk ik naar mijn schoonouders Marcel is namelijk niet thuis

Iwan



Citaat van: AD.nl
Landelijke intocht Sinterklaas dit jaar in Groningen

De landelijke intocht van Sinterklaas is dit jaar in Groningen.
Dat maakte burgemeester Peter Rehwinkel van de stad dinsdag bekend.
Op zaterdag 16 november meert de goedheiligman aan in Groningen.

Het is de eerste keer dat de landelijke intocht van Sinterklaas in Groningen is.
Volgens Rehwinkel gaat hiermee een langgekoesterde wens van de stad in vervulling.
Vorig jaar was de intocht in Roermond.

De NTR zendt de intocht uit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Leuk!!!! Misschien dat ik dit jaar heenga, ik denk het wel.
Ben nog nooit bij de landelijke intocht van Sinterklaas geweesst en nu is het eindelijk eens een keer in de buurt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Sinterklaasintocht Groningen 'onzeker'

Marktkooplui uit Groningen verzetten zich hevig tegen de geplande landelijke intocht van Sinterklaas
en Zwarte Piet. De rechtbank moet vrijdag beslissen of de stoomboot op 16 november in Groningen
mag afmeren.

De gemeente Groningen wil de zaterdagmarkt eenmalig verhuizen, maar daar gaan de 'gedupeerde'
ondernemers niet mee akkoord. Zij willen tijdens de Sinterklaasintocht op 16 november per se
op hun vaste plek blijven.

De gemeente vreest dat het Sinterklaas feest in het water valt als de marktkooplui vasthouden aan
hun eis. De ondernemers op hun beurt stellen dat zij best willen verhuizen, maar met de aangewezen
plekken gaat de Groningen niet akkoord. Dus stappen de ondernemers naar de rechtbank.
Een uitspraak volgt vrijdag, meldt het DvhN.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Sinterklaas zet voet aan wal in Nederland

GOUDA - Sinterklaas is zaterdag in Gouda aangekomen. De goedheiligman zette aan het begin van de middag
voet aan wal en begon daarna aan zijn intocht door de stad. Die tocht duurt tot ongeveer 13.15 uur.

Tijdens de ontvangst van Sinterklaas op het stadhuis van Gouda, ontstond zaterdag vlak achter het oude stadhuis
een vechtpartij tussen de voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. Er zijn in totaal zo'n zestig mensen aangehouden,
meldde de burgemeester.

De burgemeester zei ,,teleurgesteld'' te zijn over incidenten en noemde de sfeer die daardoor ontstond ,,grimmig''.

Het zou gaan om personen uit beide kampen, maar de burgemeester wilde daar tijdens een persconferentie niet op in gaan.
Buiten het oog van de tv-camera's werd over en weer getrokken, geduwd en gescholden. Er was veel politie op de been
om de situatie onder controle te houden.

Terwijl Sinterklaas onthaald werd op het bordes van het stadhuis, ging het aan de achterkant mis. Tegenstanders van Zwarte Piet,
die demonstreerden met een spandoek met de tekst 'Zwarte Piet is racisme' en lieten ten midden van duizenden kinderen
duidelijk van zich horen. Na de officiële ontvangst van Sinterklaas vertrokken veel mensen en werd het weer rustiger.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

liezie

Moest ik kinderen hebben, zou ik wel gaan.  Voor de kinderen is dat 1 groot feest.
Maar anders, zegt mij dat gewoon helemaal niets.

DonWoozy

we hebben vorige week zaterdag ook even wezen kijken hoor, de Sint en zijn pieten kwamen per boot aan in de haven dat is toch hartstikke
leuk om te zien en ook hoe die kinderen daar van genieten.