Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Mannen geven advies: do's en don'ts op eerste date

Gestart door Iwan, 8 november 2012, 15:51:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Nina.be
Mannen geven advies: do's en don'ts op eerste date

Eerste afspraakjes gaan wel eens mis en om dat te voorkomen hebben de heren van ModernMan.com
een lijstje in het leven geroepen met rake en verrassende datetips voor vrouwen.

Dingen die je (volgens mannen) op een eerste date beter niet doet:

Besluiteloos zijn
Laat een eeuwige herhaling van zinnetjes als "Ik weet het niet, wat denk jij ervan?" of "Kies jij maar" gerust achterwege.
Dit wil niet zeggen dat je alle beslissingen moet nemen, maar wat input geven kan geen kwaad want besluiteloosheid
is overduidelijk niet sexy. Wanneer hij je een aantal activiteiten geeft om te doen tijdens jullie date, kies er dan gewoon eentje uit.

Flippen over de rekening
Wanneer de rekening komt, wacht gewoon rustig af tot hij er naar grijpt en toon dat je ook bereid bent je steentje bij te dragen
door je portefeuille boven te halen. Wanneer hij duidelijk maakt dat hij betaalt, zeg dan danku en stop ze terug in je handtas.
Doet hij dat niet, wees dan niet verontwaardigd dat je de helft moet bijleggen. Het is crisis voor iedereen.

Dress to impress
Je denkt misschien: "Eerste date, ik moet er perfect uitzien", maar wie in een bruin kroegje gezellig iets gaat drinken hoeft niet
te verschijnen in een strakke little black dress. Je zal niet thuishoren in de omgeving en hem daardoor een oncomfortabel gevoel geven.
Pas daarom je outfit gewoon aan de activiteit aan.

Eten als een muis
Wanneer je de kleine versie van de magere salade bestelt om daar dan nog de helft van te laten liggen, gaat hij niet denken dat je slank
en sexy bent, maar eerder een verstoorde relatie met voeding hebt. Eet daarom gewoon normaal. Mannen houden namelijk van een vrouw
die geniet van een lekkere maaltijd zonder dat er een kilo schuldgevoelens afdruipen. Er is ook een Freudiaanse kantje aan dit verhaal:
levensgenieters aan tafel worden ook gezien als levensgenieters tussen de lakens.

Vragen afvuren
Maak geen ultieme vragenronde van je afspraakje. Deel zelf ook een aantal leuke anecdotes met hem en wees open over jezelf,
zonder uiteraard je hele levensverhaal te ontrafelen. Hoe goed je er ook mag uitzien, wat hem over de streep zal trekken om een
tweede date te plannen is vooral hoe grappig en aangenaam je gezelschap is.

Vrijen (?!)
Volgens de heren van Modern Man wekt seks op de eerste date meteen de indruk dat je helemaal niet op zoek bent naar iets serieus.
De kans dat er een relatie voortgroeit uit jullie afspraakje zou dan ook aanzienlijk kleiner zijn.
(Aan de ongelovige mannen die dit advies lezen: don't shoot the messenger.)

Transformeren in een stalker
Volgens mannen horen dames na een eerste afspraakje te wachten tot ze een seintje krijgen. Eerlijk? Niet echt, maar je zal toch
aan de drang moeten weerstaan om sms'en te sturen met hoe leuk je het wel niet vond. Wanneer dat gevoel wederzijds is,
zal het contact wel volgen. Zo niet, dan hoef je jouw energie ook niet te verspillen. Het is niet dat je de man van je leven
aan je neus laat voorbijgaan door hem de eerste 'move' te laten maken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Iwan

Citaat van: Kim op 27 april 2013, 23:57:49
Bedankt voor de info!  ;D
Misschien kan jij, en kunnen andere vrouwen, ook nog even wat advies geven aan prutsers zoals mij
die geen kaas hebben geheten van het versieren?

Mannen mogen natuurlijk ook adviezen geven over het versieren van vrouwen
of vrouwen tips over het versieren van mannen en mannen over het versieren van mannen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Wat ik fijn zou vinden bij een eerste date is:

- dat hij oprecht geïnteresseerd is
- uit interesse vragen stelt
- humor heeft
- me aankijkt als we praten
- zich netjes gedraagt (geen boeren/scheten/vloeken)
- niet rookt en zich niet bezat
- een zoen op mond of wang bij afscheid

Iwan



Citaat van: Kim op 26 juli 2013, 13:07:35
Wat ik fijn zou vinden bij een eerste date is:

- dat hij oprecht geïnteresseerd is
- uit interesse vragen stelt
- humor heeft
- me aankijkt als we praten
- zich netjes gedraagt (geen boeren/scheten/vloeken)
- niet rookt en zich niet bezat
- een zoen op mond of wang bij afscheid
Wanneer zoent men op de mond en wanneer op de wang?
Ik heb wel eens een soort van 'vriendin' op bezoek gehad en ik vond haar meer dan leuk...
maar omdat ik niet wist wat zij van mij vond heb ik het bij een zoentje op haar wang gelaten.
Niet lang daarna had ze een relatie met iemand anders.... Later bedacht ik me, misschien vond
ze mij ook wel meer dan leuk, immers ze had er een rit van meer dan 2 uur voor over op bij mij op bezoek te komen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."