Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Geheimzinnige biddende 'engel' duikt op bij ongeluk

Gestart door Iwan, 9 augustus 2013, 22:15:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

Geheimzinnige biddende 'engel' duikt op bij ongeluk

Amerika is deze week in de ban van een auto-ongeluk dat plaatsvond in de staat Missouri.
Een priester verscheen op de plaats van het ongeval, maar verdween plotseling.
Hij wordt gezien als een geheimzinnige 'engel'.

De 19-jarige Katie Lenz raakte na een ongeluk met haar Mercedes bekneld in de auto.
Reddingswerkers deden verwoede pogingen haar los te krijgen uit het wrak. Katie was bij bewustzijn,
maar haar toestand verslechterde snel. Ze maakte duidelijk dat ze graag wilde bidden,
en plots dook uit het niets een priester op die hardop met haar begon te bidden.

Raadsel
Ondertussen lukte het de hulpverleners Katie uit het wrak te bevrijden. De toegesnelde ambulance
bracht haar vervolgens naar het ziekenhuis. Maar toen de hulpverleners de priester wilde bedanken
voor zijn inzet, bleek hij spoorloos.

Ook op de tientallen foto's die gemaakt werden tijdens de reddingsactie, bleek de priester onzichtbaar:
'Ik heb 69 foto's gemaakt van de hele reddingsactie, maar nergens is de priester op te zien,
terwijl we hem allemaal hebben horen en zien bidden met Katie,
' zegt brandweerman Raymond Reed
in de Amerikaanse krant USA Today.

'Reddende engel'
Niemand heeft de priester, inclusief wit boordje en zalvende oliën, aan zien komen, en niemand heeft
hem weg zien gaan. Bovendien heeft helemaal niemand de priester herkend, terwijl het ongeluk
in een buurt gebeurde waar iedereen elkaar kent.

Volgens de moeder van Katie, Carla Church Lentz, gaat het inmiddels wat beter met haar dochter.
'Iedereen die bij het ongeluk aanwezig was vertelt met hetzelfde: 'Katie huilde niet, ze schreeuwde niet,
het enige wat ze wilde was bidden, en toen verscheen die mysterieuze priester.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Heb het idee dat dit verhaal niet klopt.....geloof het gewoon niet!
Dat die vrouw het zag wel, maar niet dat iedereen hem hoorde...
VREEMD!

Iwan

Ik vind het een heel mooi verhaal, ondanks dat ik niet in engelen geloof....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Identiteit geheimzinnige 'engel' bij ongeluk bekend

Vorige week raakten veel Amerikanen in de ban van de mysterieuze priester die plotseling op de plaats
van een auto-ongeluk verscheen, om daar te bidden met een slachtoffer. Zo snel als hij uit het niets opdook,
zo snel was de man ook weer verdwenen. Hij werd omschreven als een geheimzinnige 'engel'.
Inmiddels is zijn identiteit achterhaald.

De man is eerwaarde Patrick Dowling, aangesloten bij het bisdom van Jefferson City.
Hij kon worden geïdentificeerd nadat hij een reactie plaatste onder een artikel over het ongeluk.
Het bisdom heeft zijn identiteit in een officiële verklaring bevestigd.

Mysterie
Bij het ongeluk, dat vorige week plaatsvond, raakte de 19-jarige Katie Lenz bekneld in haar Mercedes.
Met man en macht werd geprobeerd de jonge vrouw los te krijgen uit het wrak.

Hoewel Katie bij bewustzijn was, ging haar toestand snel achteruit. Ze liet toen weten graag te willen bidden.
Uit het niets leek de onbekende priester op te duiken, die vervolgens hardop met haar begon te bidden.

Spoorloos
Toen het de hulpverleners lukte om Katie los te krijgen en haar naar het ziekenhuis te brengen,
wilden zij de priester bedanken. De man was echter spoorloos.

Er werden 69 foto's gemaakt van het incident, en op geen van alle stond de priester.
'De priester is nergens op te zien, terwijl we hem allemaal met Katie hebben zien, en horen, bidden',
liet brandweerman Raymond Reed aan de Amerikaanse krant USA Today weten.

Het raadsel rond de verdwenen priester was daarmee compleet, en zorgde voor veel speculaties.

Terug van de mis
Onder het artikel over het incident op de website National Catholic Register laat Dowling weten
dat hij op weg terug was van een mis toen hij hij ongeluk zag.

'Ik heb Katie de biecht afgenomen, haar gezegend, en op haar verzoek gebeden dat haar been
niet beschadigd zou zijn. Ik ben vertrokken toen de helikopter op het punt stond om weg te vliegen.
'

In de offciële verklaring van het bidsom die later volgde, staat dat Dowling blij is dat hij kon helpen
en dat hij slechts een van de vele mensen was die het slachtoffer hebben bijgestaan.

Verbeterde toestand
Kort na het ongeluk liet de moeder van Katie, Carla Church Lentz, weten dat het inmiddels wat beter gaat
met haar dochter. Ondanks de levensbedreigende situatie waarin ze zich bevond, lijkt de Amerikaanse
er zonder al te veel kleerscheuren vanaf te zijn gekomen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."