Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

De Koning zou zich minder als sportliefhebber moeten gedragen.

Gestart door Iwan, 14 februari 2014, 15:25:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Koning zou zich minder als sportliefhebber en meer als staatshoofd moeten gedragen.

Eens, ....
0 (0%)
Oneens, ....
2 (100%)
Anders, namelijk .....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Koning te veel sportliefhebber'

SOTSJI - Koning Willem-Alexander gedraagt zich bij de Olympische Spelen in Sotsji te veel als sportliefhebber
en te weinig als staatshoofd. Dat zegt historica en oranjebiograaf Dorine Hermans.

"Willem-Alexander moet doen wat de regering van hem wil; zijn optreden moet in functie staan van de Nederlandse politiek",
zegt Hermans in Het Laatste Nieuws.

"Rutte liet vooraf al doorschemeren dat de koning naar Sotsji wilde als fan, maar hij heeft zich toch te veel opgesteld
als sportliefhebber en te weinig als staatshoofd
", oordeelt Hermans. "Een goed voorbeeld van de gevolgen daarvan was
dat gebroederlijke biertje dat hij met Poetin dronk. Het lijkt er bijna op alsof Poetin dacht: als de Nederlandse regering
moelijk doet, dan richt ik mij toch gewoon op de koning? Van een sportfanaat is dat gedrag begrijpelijk, van een koning niet.
"

Handelsland Nederland
Royaltywatcher Marc van der Linden meent dat veel Nederlanders zich totaal niet storen aan het biertje dat de koning
met Poetin dronk. "Als vertegenwoordiger van handelsland Nederland moet je soms een biertje drinken met mensen
die je niet thuis op de barbecue uitnodigt.
"

"Ik heb veel liever een koning die laat zien dat hij blij is, die zijn vrouw lekker beetpakt om samen de Nederlandse successen
te vieren
", zegt Van der Linden.


Zou koning Willem-Alexander zich ingetogener moeten gedragen tijdens de Olympische Spelen in Sotsji
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Persoonlijk vind ik het geweldig zoals de koning zich als sportfan gedraagt, beter dan erbij te zitten
zonder enige emotie te tonen zoals zijn ambsgenoten vaak doen. Maar ik kan me wel voostellen dat
Maxima soms wel eens denkt 'Alex.... gedraag je nou eens een beetje rustig.' Ik kan me geen andere
koning voorstellen die als een kind zo uitbundig staat te juichen en naar de rand van de baan rent na
afloop van de race om contact te kunnen maken met de sporters.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Trouw.nl

'In godsnaam, je bent koning, trek een pak aan, en gedraag je!'

Wie naar het Nederlandse schaatsfeestje in Sotsji keek, zag twee overdreven
juichende mannen van middelbare leeftijd die hun corpsballentijd nooit zijn ontgroeid,
schrijft Roelien Dekker in de brief van de dag.

Omdat het hondenweer is, keek ik afgelopen weekeinde wat verveeld met een half oog naar het Nederlandse
schaatsfeestje in Sotsji. Een camera zoomt in op twee overdreven juichende mannen van middelbare leeftijd
die hun corpsballentijd nooit zijn ontgroeid.

Aan hun zijde een lekker blond 'mokkel', zoals het hoort. Je weet zeker dat ze die avond tot in de late uurtjes
zullen hossen en lallen in het Holland Heineken House. Met rode koontjes, veel en hard lachen en een paar biertjes
te veel op. Willy en Mark. In hun schaduw verliest zelfs Máxima haar glans, een knappe prestatie.

In godsnaam, je bent koning, je bent minister-president, trek een pak aan, en gedraag je!
Dit is wat de wereld ziet van Nederland. Daar kunnen geen drie schaatsers op het erepodium tegenop.
Ik dompel mij met een groot glas wijn onder in diepe schaamte. Rozig geworden fantaseer ik
nog even wat Poetin van dit stel moet denken, en ook daar word ik niet vrolijk van.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser


Iwan



Citaat van: King Nothing op 15 februari 2014, 12:57:36
Trouw staat bekend als azijnpissers toch..
Ik dacht dat dat de Volkskrant (azijnbode) was... toch?
Zelf lees ik alleen eigenlijk het AD en de Telegraaf en buitenlandse kranten op het internet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Laat de pers maar zeuren. De koning is een sportliefhebber, dat laat hij ook zien. Als hij er als een ijskonijn bij zat had de pers ook commentaar.

Japser

Nou ja vind het wel gezeur. De zweedse koning ging ook los trouwens bij langlaufen. Die royals ook.