Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Waarom mag gastland Brazilië tegenstander volgende ronde ‘uitzoeken’?

Gestart door Iwan, 21 juni 2014, 23:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HNU.nl
Waarom mag gastland Brazilië tegenstander volgende ronde 'uitzoeken'?

Waarom mag gastland Brazilië zich de tegenstander in de 1/8e finale uitzoeken? Dat is de vraag voor vele mensen.
Ook dit lijkt weer heel erg op een vriendjespolitiek spel voor het gastland want de laatste wedstrijden van groep A
worden pas afgewerkt na de laatste groepswedstrijden van groep B.

Groep A met o.a. Brazilië opende het WK voetbal 2014 met een wedstrijd tussen het gastland en Kroatië.
Daarna volgde min of meer elke poule zich op met het afwerken van de wedstrijden (Poule B t/m H).
Dit gebeurt ook zo bij de tweede wedstrijden in de poulefase. Maar! In de derde beslissende wedstrijd
om kwalificatie voor de 1/8e finale speelt poule B ineens maandag om 18.00 uur en poule A pas om 22.00 uur.
Saillant detail is hierbij nu dat de nummer 1 van Poule A in de volgende ronde tegen de nummer 2 van poule B
komt (Chili of Nederland). De nummer 2 van Poule A komt tegen de nummer 1 van poule B. Brazilië speelt zijn
laatste groepswedstrijd tegen het zwakke en al uitgeschakelde Kameroen. Het andere land dat in poule A
mee mag naar de laatste zestien wordt een onderlinge strijd tussen Mexico en Kroatië.

In poule B zijn de nummers 1 en 2 al bekend, Nederland en Chili. Omdat Oranje een beter doelsaldo heeft kan men
met een gelijkspel volstaan om groepswinnaar te worden in poule B. Hierin zou men dus de nummer 2 van de groep
van Brazilië treffen. Aangezien de Brazilianen nu de laatste groepswedstrijd ineens NA groep B afwerken kan men
zich de tegenstander uitzoeken. Willen de Brazilianen de Chilenen of de Nederlanders treffen in de volgende ronde?
Dit kunnen ze geheel zelf bepalen door te winnen, gelijk te spelen of zelfs evt. te verliezen van Kameroen.

Groep A is Groep A en werkt normaliter de wedstrijden voor groep B af. Zo bepaalt een loting.
Maar schijnbaar zijn ze daar in Brazilië van afgeweken om het gastland zelf de tegenstander te laten bepalen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De FIFA is één grote corrupte organisatie en zo'n rare beslissing om de speelvolgorde aan te passen zodat het gastland
een (klein) voordeel heeft past daar perfect bij. Vraag me af of er ook vanuit Nederland en/of Chili protest is aangetekend
en waarom niet. Net als dat de FIFA beslist wat je als tv-kijker wel/niet ziet op de tv. Vandaag was er bij Duitsland - Ghana
een 'streaker' op het veld, mocht ook niet uitgezonden worden. Ik snap wel dat ze andere mensen niet willen aanmoedigen
om hetzelfde te doen, maar je zou toch denken dat het niet weer zo kunnen gebeuren gezien de beveiliging die ze bij
de wedstrijden hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Costa Rica eist verklaring FIFA

Costa Rica is boos op de FIFA. Na de sensationele zege vrijdag op Italië (1-0), goed voor kwalificatie
voor de achtste finales bij het WK in Brazilië, moesten liefst zeven spelers van Costa Rica
een dopingtest ondergaan.

Normaal gesproken worden na een WK-wedstrijd slechts twee voetballers van elke ploeg op het gebruik
van verboden middelen gecontroleerd. "We willen van de FIFA een verklaring waarom plotseling zoveel
spelers van onze ploeg voor een dopingtest aan de beurt waren
", meende het bondsbestuur van Costa Rica.

"We accepteren dat de FIFA bij het WK het recht heeft om tal van controles uit te voeren. Maar we betreuren
het dat een buitensporig aantal spelers van onze ploeg na het duel met Italië eruit werd gepikt. Dat kan ons
team onnodig een slechte naam bezorgen.
"

Volgens de FIFA is er geen sprake van een dopingverdenking bij Costa Rica, dat in de eerste WK-wedstrijd
Uruguay met 3-1 versloeg. Alle controles, ook de zeven na het duel met Italië, zijn op basis van
het bestaande protocol uitgevoerd.

Bewijs
"Wat mij betreft worden al mijn spelers na elke WK-wedstrijd van ons gecontroleerd", sprak bondscoach
Jorge Luis Pinto zijn eigen werkgever tegen. "De negatieve resultaten zullen het bewijs vormen
van onze perfecte voorbereiding op dit WK.
"

De FIFA wil dat alle spelers van de 32 teams op het WK minimaal één keer een dopingtest ondergaan.
Bij 91 procent van alle WK-spelers zijn de controles voor het begin van het toernooi al uitgevoerd.
De resterende WK-voetballers dienen na een groepsduel een test te ondergaan, los van de verplichte
twee controles per ploeg
.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."