Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Verbod ontkennen Holocaust

Gestart door Iwan, 6 februari 2007, 18:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Er moet een Wereldwijd Verbod komen op het ontkennen van de Holocaust

Eens, omdat ........
2 (33.3%)
Oneens, omdat .........
3 (50%)
Geen Mening
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan



De Verenigde Staten hebben vrijdag de Verenigde Naties een voorstel aangeboden
voor een wereldwijd verbod op het ontkennen van de Holocaust.
Het voorstel is een reactie op het standpunt van Iran,
dat de holocaust steevast ontkent en daar in december zelfs een conferentie over organiseerde.


Vind jij dat er een wereldwijd verbod moet komen op het ontkennen van de Holocaust?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een verbod op het ontkennen van de Holocaust vind ik een beetje te ver gaan,
maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet geloven dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden.

Ik ben in Buchenwald geweest en als je dat hebt gezien dan haal je het niet in je hoofd
om nog te twijfelen aan de holocaust.
Na de 'bevrijding' van Oost Duitsland werd Buchenwald nog 4 jaar gebruikt
door de 'bevrijders' (de russen) om 'vijanden' in op te sluiten.


Zwaar ondervoede joodse gevangen
in Buchenwald bij de bevrijding op 16 april 1945
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Een verbod hoeft van mij ook niet.

Iedereen die de geschiedenis kent weet dat de Holocost heeft bestaan.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik vind het wel kwalijk als mensen gaan uitdragen dat volgens hen de holocaust
nooit heeft plaatsgevonden en dat ze dan ook nog komen aandraven met onzinnige nietsbewijzende 'feiten'.
Ik heb vaak het idee, dat het zoals in het geval van Iran, gewoon bedoeld is om te provoceren
en dat ze er zelf ook niet in geloven dat hun beweringen juist zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Oneens

Dit zou in strijd gaan met onze vrijheid van meningsuiting > je wordt opeens beperkt in het zeggen van dingen.
Het hoeft voor mij niet verboden te worden, want is er materie genoeg dat aantoont dat het wel heeft plaatsgevonden.

Iwan

Citaat van: Kim op  2 juni 2009, 08:35:32
Oneens

Dit zou in strijd gaan met onze vrijheid van meningsuiting > je wordt opeens beperkt in het zeggen van dingen.
Het hoeft voor mij niet verboden te worden, want is er materie genoeg dat aantoont dat het wel heeft plaatsgevonden.
Ik ben het helemaal met Kim eens.....
Ook Holocaust-ontkenners hebben recht op vrijheid van meninguiting.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Telegraaf.nl
Holocaustles

AMSTERDAM - Als het aan Ahmed Marcouch ligt, wordt de Holocaust zo snel mogelijk een verplicht thema bij schoolexamens.

Volgens Het Parool zegt de oud-stadsdeelvoorzitter dat dinsdagavond bij de Dodenherdenking op het Sierplein
in het Amsterdamse Sloterveraart. Marcouch stelt dat de Holocaust in het onderwijs onderbelicht is.
Hij vindt dat het minstens één keer grondig moet worden uitgediept bij het vak geschiedenis.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik lees dit topic nu pas.

Maar ik ben het echt niet eens met de uitspraak dat het ontkennen van de Holocaust een meningsuiting is!
De holocaust is een feit en kan ook bewezen worden.
Ik vind het heel gevaarlijk dat het ontkennen van de holocaust aangeduid wordt als een mening.
Straks zijn er geen overlevenden van de holocaust meer en kan er van alles gebeuren, verdwijnen, collectief vergeten worden en wat al nog niet meer. Kijk als voorbeeld maar eens naar de genocide van de Armeniers. Dat is aangeduid geweest als een holocaust. Nu is er al discussie hoe het genoemd moet worden, genocide, of massamoord, of deportatie. En als klap op de vuurpijl de Turken die de Armeesne genocide formeel ontkennen en notabene strijden tegen internationale erkenning van die genocide! En dat is nog geen 100 jaar geleden!

Iwan

Citaat van: Lejah op  4 mei 2010, 19:07:21
Ik lees dit topic nu pas.

Maar ik ben het echt niet eens met de uitspraak dat het ontkennen van de Holocaust een meningsuiting is!
De holocaust is een feit en kan ook bewezen worden.
Ik vind het heel gevaarlijk dat het ontkennen van de holocaust aangeduid wordt als een mening.
Domheid en blindheid, de holocaust is immers zeer gedetailleerd, is inderdaad moeilijk te bestempelen als een mening,
maar ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen. Deze mensen, de ontkenners van de Holocaust, zijn van de mening
dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, vandaar de ik spreek van een mening in deze.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."