Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

De Democraten

Gestart door Iwan, 12 februari 2007, 07:52:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Zwarte senator Obama officieel kandidaat-president VS

De zwarte senator Barack Obama heeft zijn kandidatuur ingediend
om de Democratische presidentskandidaat te worden bij de komende
Amerikaanse verkiezingen in de Verenigde Staten. Obama deed de
aankondiging voor een uitzinnige menigte in de stad Springfield (Illinois),
die een grote symbolische waarde heeft voor de bevrijding van de Amerikaanse slaven.

Hillary
De 45-jarige senator komt met zijn kandidatuur tegenover de andere grote Democratische kanshebber,
Hillary Clinton, te staan. Hij wordt beschouwd als de eerste zwarte die een reële kans heeft
om het Witte Huis te betreden. Obama werd geboren in Honolulu en heeft een Keniaanse vader
en een Amerikaanse, blanke, moeder.

Hij liet voor het eerst vanzich horen op een Democratische conventie in 2004, met de uitspraak:
"Er bestaat geen blank, zwart of Spaans Amerika. De Verenigde Staten van Amerika, díe bestaan."
Sindsdien heeft zijn populariteit een hoge vlucht genomen, niet in het minst bij journalisten.
In 2005 werd Obama de enige zwarte senator in de VS.

Tegen oorlog Irak
Over de oorlog in Irak is de Democraat duidelijk. Nog voor de invasie was hij een uitgesproken tegenstander
en hij wil een terugtrekking van de troepen tegen 31 maart 2008.
Zijn gebrek aan ervaring in de nationale politiek beschouwt Obama niet als een probleem.

"Mensen als Donald Rumsfeld en Dick Cheney hebben de indrukwekkendste cv's van heel Washington
en kijk naar de ramp die ze hebben aangericht in Irak."
De grootste hinderpaal voor Obama is ongetwijfeld
dat zijn rivale Hillary Clinton, ietwat paradoxaal, een grotere aanhang heeft bij de afro-Amerikaanse gemeenschap.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een intelligente, charismatische, goeduitziende man met kennis van zaken,
hij maakt dus geen enkele kans om president te worden.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Zwarte Amerikanen scharen zich niet langer en masse achter de Democratische presidentskandidaat
Hillary Clinton. Sinds de zwarte Democraat Barack Obama heeft gezegd ook het hoogste politieke ambt
in de VS te ambiëren, hebben zwarte Democratische kiezers Clinton laten vallen ten voordele van hun
nieuwe politieke held.

Eén en ander blijkt uit een peiling van The Washington Post en de omroep ABC. Begin dit jaar was
Clinton nog de favoriet van de meerderheid van de zwarte Amerikanen, die doorgaans massaal
Democratisch stemmen. In januari gaf 60 procent aan Clinton te steunen tegen 20 procent Obama.
Intussen leidt Obama met 44 procent tegen nog maar 33 procent voor de senator uit New York.
De Democraten kiezen pas in de zomer van 2008 definitief wie in november dat jaar de Democratische
kandidaat wordt voor de presidentsverkiezingen.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het zou jammer zijn als mensen op iemand stemmen vanwege zijn/haar huidskleur,
maar ik denk wel dat Obama beter geschikt zou zijn als president dan Clinton,
ik verwacht dat hij wint en de democratische kandidaat wordt en dat Clinton zijn 'Running Mate' wordt.

Ze zullen er nog een zware dobber aan hebben om te winnen, want denk dat veel Amerikanen een gekleurde president niet zien zitten, daarom wederom jammer dat mensen niet op iemand stemmen vanwege zijn/haar huidskleur.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Senator Barack Obama, die de eerste zwarte president van Amerika wil worden,
heeft blanke voorouders die in het bezit waren van slaven, zegt een genetisch onderzoeker.

De 'ontdekkingen' van onderzoeker William Addams Reitwiesner doen het imago van Obama geen goed:
hij  krijgt al enige tijd de kritiek dat hij ââ,¬Ëœniet zwart genoegââ,¬â,,¢ zou zijn. Niet omdat hij zowel zwart als blank
bloed in zich heeft, maar, ironisch, omdat hij niet afstamt van slaven.

Slavenhouders
Nu heeft Reitwiesner uitgevonden dat Obama, zoon van een zwarte man uit Kenia en een blanke vrouw uit
de Amerikaanse staat Kansas, niet alleen geen afstammeling is van slaven, maar afstamt van slavenhouders.

Zijn over-over-over-overgrootvader George Washington Overall zou rond 1850 de eigenaar zijn geweest
van een vijftienjarige meisje en een 25-jarige vrouw. Over-over-over-over-overgrootmoeder Mary Duvall
hield twee volwassen slaven. 

De Amerikaanse krant The Baltimore Sun was de eerste die aandacht gaf aan het werk van Reitwiesner
en het dagblad vroeg andere genetische experts zijn werk te bekijken. Zij konden de bevindingen van
Reitwiesner niet bevestigen.

Representatief
Obama's woordvoerder zei dat de voorouders van de senator uit Illinois 'representatief zijn voor Amerika'.
Volgens Reitwiesner zijn twee andere presidentskandidaten ook afstammelingen van slavenhouders;
Democraat John Edwards en Republikein John McCain.

Obama schreef in zijn autobiografie dat een van zijn over-overgrootvaders een Union-soldaat was.
Binnen Obama's familie gaan er geruchten dat zij zouden afstammen van Jefferson Davis.

Genetisch onderzoeker Bruce Harrison ontdekte dat Obama familiebanden zou hebben met
George Washington, Harry Truman, Jimmy Carter, generaal George Patton en Quincy Jones.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Schokkend hoor, de grootvader van Bush was nogal close met de nazi's, sponsorden hen
en het fortuin van de familie Bush is voornamelijk afkomstig van de dwangarbeid uit de nazikampen.

In elke familie is wel 'dirt' te vinden als je maar diep genoeg graaft.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Barack Obama, de senator die een gooi doet naar de Democratische nominatie
voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen, zal geen genoegen nemen met het vice-presidentschap.

Dat heeft hij maandag gezegd in de Late Show. Gastheer David Letterman vroeg Obama of er ooit sprake
van is geweest dat hij samen met die andere Democratische favoriet, Hillary Clinton,
de krachten zou bundelen. "Je gaat niet voor de tweede plaats", zei Obama. Daar geloof ik niet in."



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Goed dat hij niet voor de 2de plaats gaat, maar vindt niet dat hij het moet uitsluiten,
maar ik ben pro Obama, of Gore moet terug komen. (al ben ik de laatste tijd wel een beetje op hem afgeknapt).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

WASHINGTON - Voor het eerst ligt Barack Obama in een opiniepeiling voor op Hillary Clinton
in de race om de Democratische presidentskandidatuur in de VS in 2008.
Dit meldde de krant USA TODAY woensdag.

30 Procent van de ondervraagden vindt dat de zwarte senator uit Illinois namens de Democraten
in de race moet gaan om het Witte Huis, 29 procent vindt de vrouw van ex-president Bill Clinton
een geschiktere kandidaat. Dit geldt echter alleen als ook ex-vicepresident en milieuactivist Al Gore
kandidaat is. Anders ligt Hillary Clinton met 37 procent voor op Obama (36 procent).




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De dochter van de Republikeinse presidentskandidaat en ex-burgemeester van New York Rudy Giuliani
steunt de kandidatuur van Barack Obama, kleurling en -na Hillary Clinton- de belangrijkste presidentskandidaat
van de Democraten. Dat meldde het online-magazine Slate. Inmiddels heeft de 17-jarige Caroline
al een fikse bolwassing van papa Rudy gekregen en ontwijkt zij alle vragen van journalisten over het thema.

Website
Volgens Slate bekende Caroline Giuliani (Democratische) kleur op de internetsite Facebook.
Zij gaf aan tot de Facebook-groep 'One million strong for Barack' te horen. De jonge en mediagenieke Obama,
die althans op binnenlandse thema's een "progressieve" noot speelt, is zeer populair onder de jongeren.

Progressieve ideeën
Giuliani junior gaf tevens aan "progressieve ideeën" te hebben, hoewel alles wat naar "liberal" ruikt momenteel
bij de door de neoconservatieven gedomineerde Republikeinse partij in de onderste schuif ligt.
Nadat Slate het nieuws bekend had gemaakt, verliet Caroline de steungroep en beloofde zij plechtig,
zich te onthouden van verdere commentaar op de presidentsrace van 2008.

Spanningen
De Amerikaanse pers maakte onlangs reeds gewag van spanningen tussen Giuliani en zijn twee kinderen Caroline
en Andrew (21). Beiden zijn kinderen uit het tweede huwelijk van Giuliani en komen niet overeen met de derde,
huidige echtgenote van de voormalige burgervader van de Big Apple. Hoewel Rudy Giuliani behoort
tot de omvangrijke groep Republikeinse moraalridders die vaker dan niet met "normen en waarden" schermen,
heeft de man zelf al herhaaldelijk een scheve schaats gereden.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Het zou geweldig zijn mocht hij het worden, maar ik ben bang
dat Amerika nog steeds niet klaar is voor een donkere president.

:-[

Iwan

WASHINGTON - De Amerikaanse vicepresident Dick Cheney en de Democratische senator
Barack Obama lijken niet veel gemeen te hebben. De verbazing was dan ook groot bij Lynne Cheney,
de vrouw van de vicepresident, toen ze tijdens genealogisch onderzoek ontdekte dat haar echtgenoot
en Obama een gemeenschappelijke voorouder hebben.

Lynne Cheney zei dinsdag voor de zender MSNBC dat ze de verwantschap tussen de vicepresident
en de Democratische senator ontdekte tijdens onderzoek voor haar nieuwe boek Blue Skies, No Fences.
Ze liet weten dat Obama en haar man neven in de achtste graad zijn.

De vraag of ze Obama steunt in diens streven het presidentschap in de wacht te slepen,
beantwoordde Lynne Cheney met een kort 'nee'.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Kim op  7 augustus 2007, 15:57:22
Het zou geweldig zijn mocht hij het worden, maar ik ben bang
dat Amerika nog steeds niet klaar is voor een donkere president.

:-[
Ik ben bang dat de Democraten het zichzelf wel moeilijk gaan maken
met een vrouw en een donkere man als kandidaten. Ik zelf ben pro Obama,
het is een leuke en vlotte vent (en democraat), al heb ik nog niet zo heel veel van hem gezien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


NEW YORK -  De Democraat Barack Obama en de Republikein Mike Huckabee hebben met grote
overtuiging de Iowa Caucus gewonnen en daarmee de eerste slag geslagen in de strijd om het Witte Huis.

De caucus in Iowa kende een record opkomst. Volgens analisten een teken dat de Amerikaanse bevolking
zeer ontevreden is over de koers van het land.

Hillary Clinton, tot voor kort de gedoodverfde winnaar in Iowa werd derde achter John Edwards.
De nederlaag van Clinton is heel pijnlijk. Zij verliest hierdoor het stempel van de onvermijdelijke kandidaat.

Overigens een verlies in Iowa hoeft niet fataal te zijn. Ook Bill Clinton verloor in 1992 deze staat,
alvorens hij doorstootte naar de Democratische nominatie.

Obama en Huckabee konden winnen met een populistische boodschap die ze buiten het politieke
establishment van Washington plaatst. Obama gaf na zijn overwinning een door analisten als briljant
betitelde speech waarin hij zei dat ,,aan de politiek van de angst een einde is gekomen.
En dat de Amerikanen de overwinning in Iowa zullen herinneren als de dag dat alles anders werd.
ââ,¬Â
Obama lijkt met zijn boodschap vooral een gevoelige snaar te raken bij jonge kiezers die het gekonkel
in Washington zat zijn.

Met de overwinning in Iowa op zak heeft Obama opeens de rugwind die het mogelijk maakt
ook de voorverkiezing in New Hampshire te winnen die al voor dinsdag op het programma staan.

Dat zelfde geldt voor Huckabee, de voormalig gouverneur van Arkansas. Zijn overwinning maakt duidelijk
dat hij een serieuze kandidaat is bij de Republikeinen. Hierdoor kan hij de fondsen aanboren die hij nodig
heeft om ook landelijk een kans te maken. Huckabeeââ,¬â,,¢s winst is vooral zuur voor Mitt Romney die in Iowa
bijna negen miljoen dollar aan reclame inkocht. Huckabee had slechts 2 miljoen in kas, maar wist toch te
winnen. Huckabeeââ,¬â,,¢s boodschap slaat vooral aan bij het evangelische smaldeel van de Republikeinse partij.
Door zijn aimabele uitstraling en gevatte opmerkingen, weet hij echter ook veel niet gelovige kiezers aan zich te binden.

Snel na de bekendwording van de uitslag stapten de Democratische kandidaten Joe Biden en Chris Dodd
bij gebrek aan belangstelling uit de strijd.




Ã,©telegraaf.nl



"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


DOVER - De Democratische senator Hillary Clinton heeft maandag de terreurorganisatie al-Qaeda naar voren
geschoven in haar strijd tegen partijgenoot Barack Obama. Dat hebben verscheidene Amerikaanse media bericht.

Clinton hield een gehoor in de staat New Hampshire voor dat al-Qaeda de komende
Amerikaanse presidentsverkiezingen zeer goed zal volgen en dat het aanstellen
van een relatief onervaren politicus als staatshoofd alleen al daarom een veiligheidsrisico is.

Groot-Brittannië
Clinton wees de Amerikanen op de (mislukte) aanslagen in Groot-Brittannië
kort na het vertrek van premier Tony Blair vorig jaar.

Volgens de voormalige First Lady van de VS is zij in staat een mogelijk soortgelijke situatie
na de komende machtswisseling in de VS het hoofd te bieden en Obama niet.

Verlies
Clinton verloor kortgeleden in de staat Iowa onverwacht van Obama tijdens de eerste voorverkiezing
om de Democratische kandidatuur voor het presidentschap. Ze trekt nu alles uit de kast om een nieuw
verlies tijdens voorverkiezingen dinsdag in New Hampshire te voorkomen.

Clinton hamert vooral op de politieke onervarenheid van senator Obama,
die in tijden van crisis niet gekwalificeerd zou zijn om het land en zijn leger te leiden.

Geëmotioneerd
Clinton moest tijdens een andere campagnestop in New Hampshire maandag zichtbaar vechten
tegen haar tranen. Ze raakte geëmotioneerd toen iemand haar vroeg hoe ze zich toch zo kranig
weet te houden na de tegenslag in Iowa.

Clinton antwoordde dat deze 'niet eenvoudige' strijd voor haar 'niet alleen politiek
maar ook vooral zeer persoonlijk' is.

De beelden van een aangedane Clinton zijn in de VS door alle omroepen verspreid.




Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Volgens mij word mevrouw Clinton behoorlijk nerveus en heeft ze er niet zoveel vertrouwen meer in
dat ze nu al een beroep moet doen op de angst om stemmen binnen te halen.
Ze heeft nu ook al wat traantjes in de strijd gegooid om van haar imago van ijskoude dame af te komen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

wel spannend die primary, vooral tussen de democraten.
Toen ik begon met kijken stond Obama met 6% achter op Clinton,
later was dat 5%, toen weer 6% en nu nog 3%.

-edit; nog 2% en de studentensteden moeten nog worden geteld en die zijn (waarschijnlijk) op de hand van Obama
-edit; nu weer een verschil van 4% in het voordeel van Clinton
-edit; Clinton heeft gewonnen met een verschil van 2% (37% tegen 39%)
         McCain heeft met 37% gewonnen bij de Republikeinen (net zoveel als de nr 2 bij democraten)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

CONCORD (New Hampshire) -  Tegen alle verwachtingen in heeft Hillary Clinton afgelopen nacht
de democratische voorverkiezingen in New Hampshire gewonnen. Bij de Republikeinen was John McCain
de overtuigende winnaar.

Met de zeges van Clinton en McCain liggen de race om de nominatie bij zowel de Democraten
als de Republikeinen weer volledig open.

Net als haar man Bill in 1992 bleek Hillary in New Hampshire in staat vanuit schijnbaar verloren positie
terug te komen. Met dank aan de vrouwen van New Hampshire. Bijna zestig procent van het Democratische
electoraat was vrouw en daarvan stemde 43 procent op Hillary. Daardoor behaalde ze uiteindelijk 39 procent
van de stemmen. Obama kwam niet verder dan 36 procent. John Edwards eindigde als derde met 17 procent.

Een bevrijd ogende Clinton bedankte haar kiezers. ,, Ik luisterde naar jullie en ik vond mijn eigen stemââ,¬Â,
zei ze doelend op de nieuwe, zachtere toon die ze sinds afgelopen weekend aanslaat, en die meer van
haar zelf laat zien. Ze beloofde haar aanhangers door te blijven zetten.
,,Dit land is het waard om voor te vechten,ââ,¬Â zei ze onder luid gejuich.

De wederopstanding van Clinton is volgens de eerste analyses mede te danken aan de enorme hype
die er de afgelopen dagen rond Barack Obama ontstond. Hij stond volgens de peilingen zo ver voor
dat het belangrijke smaldeel onafhankelijke kiezers het niet nodig achtte om de zwarte senator van Illinois
te steunen. In plaats daarvan stemden de onafhankelijken massaal op de Republikein John McCain
die in een nek aan nek race met Mitt Romney was verwikkeld. Uiteindelijk won McCain met vijf procent
verschil van Romney. Derde bij de Republikeinen werd de winnaar van Iowa Caucus met 13 procent.

Net als na Iowa gaf Barack Obama weer de beste toespraak van alle kandidaten. Op indringende wijze
bracht hij zijn boodschap van hoop weer voor het voetlicht, met als nieuwe toevoeging: ,,Samen kunnen we het.ââ,¬Â

Voor John McCain waren de druiven zoet. De vietnamveteraan was afgelopen zomer afgeschreven.
Zijn campagne was failliet en zijn steun aan het plan van president Bush om 11 miljoen illagelen werkers
uitzicht te geven op een legaal bestaan, viel heel slecht bij de Republikeinse achterban.
Dat de 71-jarige McCain toch het tij wist te keren, was doordat hij zichzelf bleef en al zijn kaarten
op New Hampshire had gezet. Tijdens meer dan honderd bezoeken aan de staat wist de eigenzinnige
senator van Arizona de inwoners te overtuigen van zijn goede bedoelingen.
,,Mac is backââ,¬Â luidt dan ook de nieuwe slogan van McCain.

De kandidaten gaan vandaag opweg naar Nevada en South Carolina waar de volgende voorverkiezingen plaatsvinden.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Er duiken nu alweer geruchten op over fraude bij de ââ,¬Ëœverkiezingenââ,¬â,,¢ in New-Hampshire .
Zo zouden stemmen uitgebracht op ObamaD niet zijn meegeteld,
indien die wel waren meegeteld zou Obama gewonnen hebben van mevr. ClintonD.
Obama heeft niet gereageerd op de berichten, wat erop zou kunnen duiden
dat hij weinig waarde hecht aan de geruchten en gewoon zijn verlies neemt.

En zijn de 31 stemmen die Ron PaulR zou hebben gekregen in Sutton niet zijn meegeteld,
ter vergelijking GiulianiR won in Sutton met 51 stemmen.
Een Familie in Sutton is naar buiten getreden toen ze tot hun verbazing zagen dat Ron Paul
volgens de officiele uitslag geen enkele stem had gekregen terwijl toch de gehele familie op hem had gestemd.
In Sutton hebben ze min of meer al toegegeven dat er iets fout is gegaan bij het tellen van de stemmen
die zijn uitgebracht op Ron Paul, men spreek van een 'human error' en een aantal andere steden hebben
de uitslag aangepast nadat er ruchtbaarheid werd gegeven aan de 'human error' waardoor de stemmen
op Ron Paul niet werden meegeteld. Rudi Giuliani heeft trouwens in elk geval 3 steden waar de stemmen
met de hand werden geteld (Campton, Hampton en Sandwich) een stemmenaantal van 9,11% gehaald,
iemand met een erg fout gevoel voor humor?


Ron Paul leek mij eerst ook wel een interessant alternatief.
Ron Paul was voorheen (1988) kandidaat voor het presidentschap voor de Libertarische Partij
en nu wil hij een gooi doen om de kandidaat voor de republikeinen te worden.
Maar Ron Paul lijkt er toch onfrisse ideeën op na te houden ten opzichte van o.a.
homoseksuelen, joden en vrouwen.


De fraude bij de democraten waardoor Hillary won van Obama lijkt mij een beetje onzin
en in de wereld gebracht door een slecht verliezer, ik las ook op een Obama site
dat Hillary mensen met bussen uit andere staten had laten komen om zich te registeren als stemmer,
lijkt me ook een tamelijk onzinnige 'claim'. Ik hoop niet dat Obama nog besluit om de uitslag aan te vechten.

De 'fraude' of fouten die gemaakt zijn bij het tellen van de republikeinse stemmen komen realistischer
op mij over, ook omdat Sutton toegegeven heeft dat er 'fouten' zijn gemaakt en andere steden ineens
hun uitslagen gingen aanpassen nadat er ruchtbaarheid aan was gegeven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

WASHINGTON (ANP) - De gouverneur van de Amerikaanse staat New Mexico, Bill Richardson,
staakt zijn poging de kandidatuur van de Democratische partij voor de presidentsverkiezingen
van 2008 in de wacht te slepen. Dat meldde nieuwszender CNN.

Zijn besluit volgt op de eerste twee Democratische voorverkiezingen in Iowa en New Hampshire,
waarbij de 60-jarige slechts enkele procenten van het electoraat achter zich kreeg.
Richardson zal zijn beslissing donderdag officieel bekendmaken.




Ã,©planet.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."