Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Koenders kwaad: Marijnissen noemt me flapdrol

Gestart door Iwan, 26 mei 2009, 17:45:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Minister Bert Koenders (PvdA) voor Ontwikkelingssamenwerking zegt behoorlijk pissig te zijn
over het gedrag van SP-Kamerlid Jan Marijnissen, die hem drie keer flapdrol noemde.

'Ik vind dit niet kunnen," zei Koenders na afloop van het vragenuurtje
in de Tweede Kamer tegen persbureau ANP.
"Ik gaf duidelijk en eerlijk antwoord op de vragen."

Slecht humeur
Na afloop van het debat vroeg de minister Marijnissen om opheldering.
De oud-SP-leider negeerde Koenders en beet hem toe: Ga de Kamer uit.
Je hebt hier niets te zoeken.
"
Koenders liet het van zich afglijden: 'Misschien is hij slecht gehumeurd vandaag.'

Klein kind
SP-leider Agnes Kant sluit zich volmondig aan bij Marijnissen aan.
'Koenders is ook een flapdrol. Hij staat hier mooie sier te maken
en als hij dan wordt onderbroken door een vraag van een SP-Kamerlid,
wordt die weggezet. Koenders is een klein kind.
'

Ze vindt 'flapdrol' niet te vergelijken met de kwalificatie 'knettergek',
die PVV-leider Geert Wilders ooit voor toenmalig minister Ella Vogelaar gebruikte.
'Flapdrol is een keurig Nederlands woord en in dit geval een terechte constatering,'
aldus Kant.

Arme landen
De linkse oppositiepartijen SP en GroenLinks vinden dat Koenders veel te weinig opkomt
voor de belangen van arme landen.

Hij zou wel voor Wall Street en London City opkomen, verweten ze hem
tijdens het vragenuurtje. Volgens de minister is daar niets van waar.




©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik heb het gezien op internet en ik vind echt of Koenders als een kleinkind naar Jan loopt. Je moet wat dikkere huid hebben als je Minister bent, het taalgebruik is wat veranderd. Maar er vaak in de kamer op verschillende ergere manieren op Ministers gereageerd. 

Iwan

Hilversum - Minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) uitmaken voor flapdrol
was geen hoogtepunt. Dat zei voormalig SP-leider Jan Marijnissen vanavond
in het televisieprogramma NOVA.

Afgelopen week maakte hij Koenders buiten de microfoons om in de Tweede Kamer
uit voor 'flapdrol'. Koenders maakte bezwaar, maar mocht van Kamervoorzitter Gerdi Verbeet
daar de discussie niet over aangaan. Hij moest doorgaan met het debat.


Volgens Marijnissen ,,floepte'' zijn opmerking er ,,zo maar uit'', omdat de minister
een paar keer een antwoord op kritische vragen ontweek. Eurocommissaris Neelie Kroes
zei desgevraagd in de uitzending dat zij dergelijk taalgebruik in het Europees Parlement
nooit had meegemaakt. Maar dat komt volgens haar misschien wel door de taalbarrière.
Zij wist ook zo snel niet wat het Franse woord voor flapdrol is.






Ã,©nrc.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Tim Traas op 26 mei 2009, 19:43:52
Ik heb het gezien op internet en ik vind echt of Koenders als een kleinkind naar Jan loopt.
Je moet wat dikkere huid hebben als je Minister bent, het taalgebruik is wat veranderd.
Maar er vaak in de kamer op verschillende ergere manieren op Ministers gereageerd.
Ik vind dat Koenders zich netjes gedraagt, hij wordt uitgescholden, op een erg kinderlijke
en achterbakse manier buiten de microfoon om, en hij gaat daarom even praten met de
niet zo goed opgevoede meneer die hem uitschold. Ik erger me juist rot dat het taalgebruik
in de 2de kamer tot zo'n laag niveau gezakt is. Dat is begonnen met de SP, 'ff dimmen',
en wordt voortgezet door die andere populist (Wilders). In de kamer behandel je elkaar met respect
en geef je het goede voorbeeld voor de rest van Nederland en ga je niet oridinair schelden als iets
je tegenzit om er vervolgens ook nog over te gaan liegen bij NOVA. Het floepte er zomaar uit beweerde
Marijnissen. Als je iets er 3x uit kan laten floepen heb je geen zelfbeheersing en moet je uit de kamer stappen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op 30 mei 2009, 14:42:32
Citaat van: Tim Traas op 26 mei 2009, 19:43:52
Ik heb het gezien op internet en ik vind echt of Koenders als een kleinkind naar Jan loopt.
Je moet wat dikkere huid hebben als je Minister bent, het taalgebruik is wat veranderd.
Maar er vaak in de kamer op verschillende ergere manieren op Ministers gereageerd.
Ik vind dat Koenders zich netjes gedraagt, hij wordt uitgescholden, op een erg kinderlijke
en achterbakse manier buiten de microfoon om, en hij gaat daarom even praten met de
niet zo goed opgevoede meneer die hem uitschold. Ik erger me juist rot dat het taalgebruik
in de 2de kamer tot zo'n laag niveau gezakt is. Dat is begonnen met de SP, 'ff dimmen',
en wordt voortgezet door die andere populist (Wilders). In de kamer behandel je elkaar met respect
en geef je het goede voorbeeld voor de rest van Nederland en ga je niet oridinair schelden als iets
je tegenzit om er vervolgens ook nog over te gaan liegen bij NOVA. Het floepte er zomaar uit beweerde
Marijnissen. Als je iets er 3x uit kan laten floepen heb je geen zelfbeheersing en moet je uit de kamer stappen.

Na een spreekbeurt van Hans Wiegel roept iemand in de zaal "Hondelul, ...". Antwoord van Wiegel: "Fijn dat u zich even voorstelt! Mijn naam is Hans Wiegel!"
Dat is pas een goede comeback. Koenders had gewoon inderdaad niet moeten reageren op de opmerking flapdrol, buiten de kamer voor de camera gewoon een goeie comeback moeten maken met een andere opmerking moeten maken.
Koenders toonde zich als Minister als een fijngevoelig kind, die werd gepest in de speeltuin. In de kamer behandel je elkaar met respect. Maar vroeger volgen ook wel eens (grote) woorden over tafel. Maar ik vind dat als je de baan hebt van Minister, dan moet je een brede rug hebben.
Als jij vind dat voor 3x wat uitfloepen je de uit de kamer moet stappen, dan kan heel de PVV fractie wel zijn biezen pakken. Breek de bek niet over de VVD fractie af en toe.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op 30 mei 2009, 17:12:00
Citaat van: Iwan op 30 mei 2009, 14:42:32
Citaat van: Tim Traas op 26 mei 2009, 19:43:52
Ik heb het gezien op internet en ik vind echt of Koenders als een kleinkind naar Jan loopt.
Je moet wat dikkere huid hebben als je Minister bent, het taalgebruik is wat veranderd.
Maar er vaak in de kamer op verschillende ergere manieren op Ministers gereageerd.
Ik vind dat Koenders zich netjes gedraagt, hij wordt uitgescholden, op een erg kinderlijke
en achterbakse manier buiten de microfoon om, en hij gaat daarom even praten met de
niet zo goed opgevoede meneer die hem uitschold. Ik erger me juist rot dat het taalgebruik
in de 2de kamer tot zo'n laag niveau gezakt is. Dat is begonnen met de SP, 'ff dimmen',
en wordt voortgezet door die andere populist (Wilders). In de kamer behandel je elkaar met respect
en geef je het goede voorbeeld voor de rest van Nederland en ga je niet oridinair schelden als iets
je tegenzit om er vervolgens ook nog over te gaan liegen bij NOVA. Het floepte er zomaar uit beweerde
Marijnissen. Als je iets er 3x uit kan laten floepen heb je geen zelfbeheersing en moet je uit de kamer stappen.

Na een spreekbeurt van Hans Wiegel roept iemand in de zaal "Hondelul, ...". Antwoord van Wiegel: "Fijn dat u zich even voorstelt! Mijn naam is Hans Wiegel!"
Dat is pas een goede comeback. Koenders had gewoon inderdaad niet moeten reageren op de opmerking flapdrol, buiten de kamer voor de camera gewoon een goeie comeback moeten maken met een andere opmerking moeten maken.
Koenders toonde zich als Minister als een fijngevoelig kind, die werd gepest in de speeltuin. In de kamer behandel je elkaar met respect. Maar vroeger volgen ook wel eens (grote) woorden over tafel. Maar ik vind dat als je de baan hebt van Minister, dan moet je een brede rug hebben.
Als jij vind dat voor 3x wat uitfloepen je de uit de kamer moet stappen, dan kan heel de PVV fractie wel zijn biezen pakken. Breek de bek niet over de VVD fractie af en toe.
De PVV blijft, in tegenstelling tot de SP, meestal achter haar woorden staan en veranderd niet
van standpunt of probeert het meteen weer goed te praten zoals de SP. Als Geert Wilders zoiets zegt
dan krijgt hij de hele kamer over zich heen, maar Marijnissen niet, dat is met twee maten meten.
Ook een groot verschil is dat Wilders mans genoeg is en het durft te zeggen zodat iedereen
het kan horen en het niet als klein kind stiekem achter de rug van de voorzitter zegt.
Bovendien ging dhr Koenders daarna nog als een volwassen mens naar dhr Marijnissen toe om erover
te praten, dat doen volwassen mensen immers, maar daar had Jantje geen zin in zelfs toen kon
hij het niet laten om Koenders nog even te schofferen. Dat Jan zo met zijn eigen mensen omgaat
dat is zijn 'probleem' maar ik vindt het van weinig stijl getuigen dat hij ook zo met andere mensen
van buiten zijn fractie meent te moeten omgaan. Dat het binnen de SP normaal is om ondergeschikten
te kleineren en te schofferen wil niet zeggen dat hij dat zomaar met iedereen mag doen.

Voor de duidelijk, ik vindt niet dat als je 3x wat uitfloept dat je dan de kamer uit moet, ik vind dat als je liegt
en jezelf probeert schoon te praten en je bovendien laat zien dat je over het niveau van een
12-jarige beschikt en daar naar handelt, dan vind ik dat je de kamer uit moet. Ik weet ook wel
dat op links de waarheid een erg flexibel iets is wat zich aanpast naar wat je op dat moment het beste uitkomt,
maar het gelieg, draaierij en kinderachtige gedoe door achter de rug van de 'lerares' iemand uit te schelden
begint me mateloos te irriteren.

Of zoals VVD-kamerlid Remkes het verwoorde: "Als wij richting de samenleving preken dat mensen
fatsoenlijk met elkaar om moeten gaan, dan moeten we ook het goede voorbeeld geven
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op 30 mei 2009, 18:00:22
Citaat van: Tim Traas op 30 mei 2009, 17:12:00
Citaat van: Iwan op 30 mei 2009, 14:42:32
Citaat van: Tim Traas op 26 mei 2009, 19:43:52
Ik heb het gezien op internet en ik vind echt of Koenders als een kleinkind naar Jan loopt.
Je moet wat dikkere huid hebben als je Minister bent, het taalgebruik is wat veranderd.
Maar er vaak in de kamer op verschillende ergere manieren op Ministers gereageerd.
Ik vind dat Koenders zich netjes gedraagt, hij wordt uitgescholden, op een erg kinderlijke
en achterbakse manier buiten de microfoon om, en hij gaat daarom even praten met de
niet zo goed opgevoede meneer die hem uitschold. Ik erger me juist rot dat het taalgebruik
in de 2de kamer tot zo'n laag niveau gezakt is. Dat is begonnen met de SP, 'ff dimmen',
en wordt voortgezet door die andere populist (Wilders). In de kamer behandel je elkaar met respect
en geef je het goede voorbeeld voor de rest van Nederland en ga je niet oridinair schelden als iets
je tegenzit om er vervolgens ook nog over te gaan liegen bij NOVA. Het floepte er zomaar uit beweerde
Marijnissen. Als je iets er 3x uit kan laten floepen heb je geen zelfbeheersing en moet je uit de kamer stappen.

Na een spreekbeurt van Hans Wiegel roept iemand in de zaal "Hondelul, ...". Antwoord van Wiegel: "Fijn dat u zich even voorstelt! Mijn naam is Hans Wiegel!"
Dat is pas een goede comeback. Koenders had gewoon inderdaad niet moeten reageren op de opmerking flapdrol, buiten de kamer voor de camera gewoon een goeie comeback moeten maken met een andere opmerking moeten maken.
Koenders toonde zich als Minister als een fijngevoelig kind, die werd gepest in de speeltuin. In de kamer behandel je elkaar met respect. Maar vroeger volgen ook wel eens (grote) woorden over tafel. Maar ik vind dat als je de baan hebt van Minister, dan moet je een brede rug hebben.
Als jij vind dat voor 3x wat uitfloepen je de uit de kamer moet stappen, dan kan heel de PVV fractie wel zijn biezen pakken. Breek de bek niet over de VVD fractie af en toe.
De PVV blijft, in tegenstelling tot de SP, meestal achter haar woorden staan en veranderd niet
van standpunt of probeert het meteen weer goed te praten zoals de SP. Als Geert Wilders zoiets zegt
dan krijgt hij de hele kamer over zich heen, maar Marijnissen niet, dat is met twee maten meten.
Ook een groot verschil is dat Wilders mans genoeg is en het durft te zeggen zodat iedereen
het kan horen en het niet als klein kind stiekem achter de rug van de voorzitter zegt.
Bovendien ging dhr Koenders daarna nog als een volwassen mens naar dhr Marijnissen toe om erover
te praten, dat doen volwassen mensen immers, maar daar had Jantje geen zin in zelfs toen kon
hij het niet laten om Koenders nog even te schofferen. Dat Jan zo met zijn eigen mensen omgaat
dat is zijn 'probleem' maar ik vindt het van weinig stijl getuigen dat hij ook zo met andere mensen
van buiten zijn fractie meent te moeten omgaan. Dat het binnen de SP normaal is om ondergeschikten
te kleineren en te schofferen wil niet zeggen dat hij dat zomaar met iedereen mag doen.

Voor de duidelijk, ik vindt niet dat als je 3x wat uitfloept dat je dan de kamer uit moet, ik vind dat als je liegt
en jezelf probeert schoon te praten en je bovendien laat zien dat je over het niveau van een
12-jarige beschikt en daar naar handelt, dan vind ik dat je de kamer uit moet. Ik weet ook wel
dat op links de waarheid een erg flexibel iets is wat zich aanpast naar wat je op dat moment het beste uitkomt,
maar het gelieg, draaierij en kinderachtige gedoe door achter de rug van de 'lerares' iemand uit te schelden
begint me mateloos te irriteren.

Of zoals VVD-kamerlid Remkes het verwoorde: "Als wij richting de samenleving preken dat mensen
fatsoenlijk met elkaar om moeten gaan, dan moeten we ook het goede voorbeeld geven
"

CiteerIk weet ook wel
dat op links de waarheid een erg flexibel iets is wat zich aanpast naar wat je op dat moment het beste uitkomt,
maar het gelieg, draaierij en kinderachtige gedoe door achter de rug van de 'lerares' iemand uit te schelden
begint me mateloos te irriteren.

Wat een smakeloze uitspraak tegenover iedereen in dit land dat Links is. Alsof de Liberale de wijsheid, de normen, de goedheid in de pacht hebben. Vandaar dat de VVD, Ton en de PVV nu in de oppositie zitten. Iwan, deze generalisering is evenveel, evenveel waard als de opmerking van de Heer  Marijnissen. En waarom ze van Marijnissen nog pikken is omdat hij niet als Wilders begint bij een debat over een verkrachte vrouw. Hoe misselijk makend is dat of naar Rita verdonk, die op haar hyves voorstelt piraten te schepen bij Somalië te doen laten zinken.  Daarbij mag de Minister niet en ik herhaal niet meedoen aan het debat vanuit de Kamer. Dus hij had Jan gewoon in de wandelgangen moeten aanspreken. Koenders weet dit als oud-Kamerlid. Koenders bleek gewoon niet opgewassen te zijn van het slechte humeur van sommige Kamerleden. Moet je voorstellen als Lubbers elke keer dat moest doen, dan had die man nooit tijd gehad om te regeren.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op 31 mei 2009, 12:00:22
Citaat van: Iwan op 30 mei 2009, 18:00:22
Citaat van: Tim Traas op 30 mei 2009, 17:12:00
Citaat van: Iwan op 30 mei 2009, 14:42:32
Citaat van: Tim Traas op 26 mei 2009, 19:43:52
Ik heb het gezien op internet en ik vind echt of Koenders als een kleinkind naar Jan loopt.
Je moet wat dikkere huid hebben als je Minister bent, het taalgebruik is wat veranderd.
Maar er vaak in de kamer op verschillende ergere manieren op Ministers gereageerd.
Ik vind dat Koenders zich netjes gedraagt, hij wordt uitgescholden, op een erg kinderlijke
en achterbakse manier buiten de microfoon om, en hij gaat daarom even praten met de
niet zo goed opgevoede meneer die hem uitschold. Ik erger me juist rot dat het taalgebruik
in de 2de kamer tot zo'n laag niveau gezakt is. Dat is begonnen met de SP, 'ff dimmen',
en wordt voortgezet door die andere populist (Wilders). In de kamer behandel je elkaar met respect
en geef je het goede voorbeeld voor de rest van Nederland en ga je niet oridinair schelden als iets
je tegenzit om er vervolgens ook nog over te gaan liegen bij NOVA. Het floepte er zomaar uit beweerde
Marijnissen. Als je iets er 3x uit kan laten floepen heb je geen zelfbeheersing en moet je uit de kamer stappen.

Na een spreekbeurt van Hans Wiegel roept iemand in de zaal "Hondelul, ...". Antwoord van Wiegel: "Fijn dat u zich even voorstelt! Mijn naam is Hans Wiegel!"
Dat is pas een goede comeback. Koenders had gewoon inderdaad niet moeten reageren op de opmerking flapdrol, buiten de kamer voor de camera gewoon een goeie comeback moeten maken met een andere opmerking moeten maken.
Koenders toonde zich als Minister als een fijngevoelig kind, die werd gepest in de speeltuin. In de kamer behandel je elkaar met respect. Maar vroeger volgen ook wel eens (grote) woorden over tafel. Maar ik vind dat als je de baan hebt van Minister, dan moet je een brede rug hebben.
Als jij vind dat voor 3x wat uitfloepen je de uit de kamer moet stappen, dan kan heel de PVV fractie wel zijn biezen pakken. Breek de bek niet over de VVD fractie af en toe.
De PVV blijft, in tegenstelling tot de SP, meestal achter haar woorden staan en veranderd niet
van standpunt of probeert het meteen weer goed te praten zoals de SP. Als Geert Wilders zoiets zegt
dan krijgt hij de hele kamer over zich heen, maar Marijnissen niet, dat is met twee maten meten.
Ook een groot verschil is dat Wilders mans genoeg is en het durft te zeggen zodat iedereen
het kan horen en het niet als klein kind stiekem achter de rug van de voorzitter zegt.
Bovendien ging dhr Koenders daarna nog als een volwassen mens naar dhr Marijnissen toe om erover
te praten, dat doen volwassen mensen immers, maar daar had Jantje geen zin in zelfs toen kon
hij het niet laten om Koenders nog even te schofferen. Dat Jan zo met zijn eigen mensen omgaat
dat is zijn 'probleem' maar ik vindt het van weinig stijl getuigen dat hij ook zo met andere mensen
van buiten zijn fractie meent te moeten omgaan. Dat het binnen de SP normaal is om ondergeschikten
te kleineren en te schofferen wil niet zeggen dat hij dat zomaar met iedereen mag doen.

Voor de duidelijk, ik vindt niet dat als je 3x wat uitfloept dat je dan de kamer uit moet, ik vind dat als je liegt
en jezelf probeert schoon te praten en je bovendien laat zien dat je over het niveau van een
12-jarige beschikt en daar naar handelt, dan vind ik dat je de kamer uit moet. Ik weet ook wel
dat op links de waarheid een erg flexibel iets is wat zich aanpast naar wat je op dat moment het beste uitkomt,
maar het gelieg, draaierij en kinderachtige gedoe door achter de rug van de 'lerares' iemand uit te schelden
begint me mateloos te irriteren.

Of zoals VVD-kamerlid Remkes het verwoorde: "Als wij richting de samenleving preken dat mensen
fatsoenlijk met elkaar om moeten gaan, dan moeten we ook het goede voorbeeld geven
"

CiteerIk weet ook wel
dat op links de waarheid een erg flexibel iets is wat zich aanpast naar wat je op dat moment het beste uitkomt,
maar het gelieg, draaierij en kinderachtige gedoe door achter de rug van de 'lerares' iemand uit te schelden
begint me mateloos te irriteren.

Wat een smakeloze uitspraak tegenover iedereen in dit land dat Links is. Alsof de Liberale de wijsheid, de normen, de goedheid in de pacht hebben. Vandaar dat de VVD, Ton en de PVV nu in de oppositie zitten. Iwan, deze generalisering is evenveel, evenveel waard als de opmerking van de Heer  Marijnissen. En waarom ze van Marijnissen nog pikken is omdat hij niet als Wilders begint bij een debat over een verkrachte vrouw. Hoe misselijk makend is dat of naar Rita verdonk, die op haar hyves voorstelt piraten te schepen bij Somalië te doen laten zinken.  Daarbij mag de Minister niet en ik herhaal niet meedoen aan het debat vanuit de Kamer. Dus hij had Jan gewoon in de wandelgangen moeten aanspreken. Koenders weet dit als oud-Kamerlid. Koenders bleek gewoon niet opgewassen te zijn van het slechte humeur van sommige Kamerleden. Moet je voorstellen als Lubbers elke keer dat moest doen, dan had die man nooit tijd gehad om te regeren.
Ik neem aan dat er in je eerste zin een typefoutje is geslopen, maar het klopt wel, dit land is links.
En in dit linkse land wordt automatisch alles wat links is als zijnde goed gekwalificeerd,
alles wat in het politieke midden zit als rechts gezien en alles wat rechts is bij voorbaat
als extreem rechts bestempeld en gediskwalificeerd. Dat de VVD nu in de oppositie zit zegt niets,
dat geeft gewoon aan dat de CDA, na de verkiezingen de grootste partij, voor de PvdA
en de ChristenUnie heeft gekozen om mee te regeren. Als er strikt naar de uitslag van de verkiezingen
was gekeken hadden we een kabinet moeten hebben van CDA, PvdA en SP, daar had het volk
voor gekozen. Alleen wilde de partij van verbroken beloftes (de SP) niet meeregeren of wilde
de PvdA niet met de SP regeren, de meningen verschillen hierover. Dat TON in de oppositie zit
is niet verwonderlijk want die partij bestond nog niet tijdens de vorige verkiezingen en daar kon men
dus niet op stemmen en de PVV bestond nog maar net en had zich nog niet kunnen profileren.

Rooie Rita wil dat wanneer Nederlandse schepen, of schepen die door Nederland beschermt worden,
worden aangevallen dat Nederland dan terugschiet. Dat is inderdaad een idioot rechts idee,
dan is de linkse aanpak van "foei jongens toch, foei" roepen inderdaad beter.
Nu worden piraten als ze worden opgepakt door Nederlanse schepen de wapens afgenomen
en daarna krijgen ze een kopje thee voor de schrik mogen ze weer gaan. Dat is toch totale waanzin?

Links meet met 2 maten, de Verdonks (of is het Verdonkers) en Wildersen moeten juridisch worden
aangepakt voor hun woorden. Bij de Duyvendakjes en Marijnissen wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
Zeg Jan dat alles buitenlanders op transport moeten worden gezegd of noemt hij buitenlanders
gewelddadige criminele ongeletterde profiteurs dan heeft hij dat vast niet zo bedoeld.
Pleegt een Wijnand aanslagen, breekt hij in, is hij lid geweest van een terroristische organisatie,
roept hij op tot een moordaanslag op de paus dan is hij een jeugdige idealist die het heus goed bedoeld.
Maar de gewone arbeider (rechts) pikt het niet meer stemt massaal op de PVV. Het links dat vroeger
opkwam voor de zwakkeren in de samenleving is elke feeling met die samenleving verloren en zoekt
alleen nog maar naar minderheden die ze, desnoods met geweld en tegen hun zin, kunnen beschermen
tegen alles wat wel eens slecht voor ze zou kunnen zijn of waarvan ze overstuur kunnen raken.
Ze maken van die groepen bange kinderen die overal gevaar zien en volkomen afhankelijk zijn.
Als je een kind opvoed dan kun je die niet altijd blijven beschermen, zo'n kind moet zich eens branden
om te weten dat het zijn vingers niet in het vuur moet steken, dat noemen ze levenservaring.

Wilders geeft aan dat hij het onbegrijpelijk vindt dat een vrouw een vreselijke daad
die tegen haar gepleegd is, verkrachting, zozeer nuanceert dat het in haar eigen beleving
de schuld niet bij de dader ligt. Ze ontkent de vreselijke waarheid over wat haar is overkomen
en voelt grote compassie voor degene die haar het onrecht heeft aangedaan.
Deze mevrouw was volledig in de macht van haar ontvoerder, en latere verkrachter,
maar tegelijk voorzag hij haar in haar primaire levensbehoefte, o.a. onderdak en voedsel.
Als een slachtoffer zo afhankelijk is van een dader dan komt het dikwijls voor dat het slachtoffer
compassie krijgt, of zelfs 'liefde' gaat voelen voor de dader. In zulke gevallen spreken we
van het Stockholm-Syndroom. Wilders stelt dus een volkomen juiste en legitiem diagnose.

Wilders is niet de eerste en enige die deze conclusie trok ook collega journalisten (Trouw & Volkskrant)
van mevr. De Rijke, waren al tot deze conclusie gekomen. Maar ook op de omslag van het boek zelf
suggereert Uitgeverij De Geus dat De Rijke lijd aan het Stockholm-Syndroom.

Wilders spreekt zijn afschuw uit over wat deze vrouw is overkomen en spreekt zijn verontrusting uit
over de Nederlandse (linkse) elite die ook meer begrip toont voor de daders dan voor de slachtoffers.

In Nederland zijn we tegenwoordig op het punt beland waar als je wordt berooft
door Marokkanen je daar niets over mag zeggen, want dan ben je een racist.
In Nederland zijn we op het punt beland waar je geen inbrekers uit je eigen huis mag zetten,
dan moet je de politie bellen, en ook die kunnen dan niets doen,
daar moet dan eerst de rechter een uitspraak over doen.
In Nederland zijn we tegenwoordig zover dat je alleen maar lekker kan leven
als je besluit om niet meer te gaan werken, 2-verdieners worden gestraft,
want die kunnen het betalen. Hard werkende  Nederlanders hoeven niet op vakantie
van onze overheid, hard werkende Nederlanders moeten hun steentje bijdragen
zodat niet werkende Nederlanders op vakantie kunnen, die hebben het verdiend,
want die zitten de hele dag thuis.

In Nederland zijn we op zo'n dieptepunt beland dat we onze bejaarden wegstoppen
en een luier aantrekken zodat we er even niet naar hoeven om te kijken,
en ze zijn toch al zo oud dat ze het toch niet doorhebben als ze al een paar uur
in hun eigen uitwerpselen zitten.

Nee Wilders moet gewoon zijn racistische kop houden vindt onze linkse elite,
want wie tegen een ander zegt dat die zich moet aanpassen past niet in deze maatschappij.
Niets aanpassen; aparte loketten voor mannen en vrouwen moeten hebben,
aparte zitplaatsen voor vrouwen, speciale achteringangen voor vrouwen, dat is hun cultuur
en dat moeten we respecteren. Als zij vinden dat vrouwen minder zijn dan mannen dan is dat prima,
daar moeten we respect voor opbrengen, want wij doen ze al genoeg aan met onze rare gewoontes
zoals het in leven laten van openlijk homoseksuelen, wat toch een gruwel is in de ogen van Allah.

De elite in Nederland leid massaal aan het Stockholm-Syndroom.
Wij zijn de daders, want dit is ons land.
Zij zijn de slachtoffers, want wij dwingen ze rare/zieke gewoontes op.

Nederland is ziek, en ik zeg niet dat Wilders het medicijn is.
Ik zeg dat Wilders een Symptoom is van de ziekte van Nederland.
Symptomen moet je niet negeren, symptomen die moet je analyseren
zodat je de ziekte kunt herkennen en die kunt bestrijden.
Pas als je de ziekte hebt overwonnen dan zullen ook de symptomen verdwijnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Dit land is Links?
Man leef jij nog in den tijden van het Kabinet den Uyl? Toen was Nederlands enorm links, sinds Fortuyn is Nederland enorm recht geworden.

Rooie Rita, vergeet Internationaal recht. Wij hebben een marine met een VN mandaat om ze te vervolgen. Omdat dit een keer fout is gegaan betekend niet, dat we daarvan geen lessen kunnen trekken. Maar mensen neerknallen met zwaardere wapens dat is van de oude dagen van de zeeoorlogen. Moderne beschavingen gaan niet zo met elkaar om.

Wilders gebruikt verkrachting uitspraken. Die man is niet goed in zijn hoofd. Duivendak heeft zijn fout toe gegeven, Jan Marijnsen heeft gezegd dat niet zijn beste moment was. Wilders noemt een Minister knettergek en zal de woorden ook niet terugnemen. Geen enkel woord. Als een luidkeelse marktkoopman verkondigd hij het ene na het andere. Wilders heeft Mevrouw de Rijke gebruikt. Beter gezegd misbruikt, daarbij in mijn ogen niets beter dan de ontvoerders zelf. Misschien is Nederland ziek. Maar hopelijk word dan een flinke antibioticakuur gevonden voor semi fascisten als Geert Wilders en Rita verdonk.   

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  2 juni 2009, 08:33:44
Dit land is Links?
Man leef jij nog in den tijden van het Kabinet den Uyl?
oen was Nederlands enorm links, sinds Fortuyn is Nederland enorm recht geworden.

Rooie Rita, vergeet Internationaal recht. Wij hebben een marine met een VN mandaat om ze te vervolgen.
Omdat dit een keer fout is gegaan betekend niet, dat we daarvan geen lessen kunnen trekken.
Maar mensen neerknallen met zwaardere wapens dat is van de oude dagen van de zeeoorlogen.
Moderne beschavingen gaan niet zo met elkaar om.

Wilders gebruikt verkrachting uitspraken. Die man is niet goed in zijn hoofd.
Duivendak heeft zijn fout toe gegeven, Jan Marijnsen heeft gezegd dat niet zijn beste moment was.
Wilders noemt een Minister knettergek en zal de woorden ook niet terugnemen. Geen enkel woord.
Als een luidkeelse marktkoopman verkondigd hij het ene na het andere.
Wilders heeft Mevrouw de Rijke gebruikt. Beter gezegd misbruikt, daarbij in mijn ogen niets beter
dan de ontvoerders zelf. Misschien is Nederland ziek. Maar hopelijk word dan een flinke antibioticakuur
gevonden voor semi fascisten als Geert Wilders en Rita verdonk.
Dit land is links en de burgers pikken het niet gelieg en draaierij niet meer.
De arbeiders in de straat snappen het linkse intellectuele geneuzel niet meer en zijn het beu
dat links voor alles en iedereen opkomt behalve voor de man in straat die met werken het brood
moet verdienen en die met moeite het hoofd boven water kunnen houden.
Jij haalt het land en de burgers door elkaar vrees ik.
Als dit land dan zo rechts is waarom krijgt Wilders dan, ongeacht wat hij zegt, altijd kritiek over
zich heen? Als de land zo rechts is waarom wordt Wilders dan niet met open armen ontvangen
door de elite?
Als jij zegt dat het land links is en er is een clash tussen links en rechts en dit land is tegen alles
wat Wilders zegt dan is het dus Wilders die links is? Nee dan begrijp ik het, als het Wilders is die
links is dan is het maar goed dat ik rechts ben, want het meeste dat hij zegt dat is me toch een onzin.

Voor dit land kun je voor alles subsidie krijgen, in dit land moet je alles kunnen vinden,
homo's moeten dood, vrouwen zijn minderwaardig, zolang je het maar kunt linken aan je geloof.

In dit land mag je niet meer roken in cafés waar geen personeel werkt of waar het personeel
zelf ook rookt, omdat het personeel er last van kan hebben.
In dit land zijn vooral regeltjes voor die ervoor zorgen dat de regelwoede in stand kan blijven.
In dit land laten linkse partijen hun eigen mensen als Ehsan Jami of Sooreh Hera keihard vallen
omdat wat ze zeggen wel eens een minderheidsgroepering zou kunnen kwetsen.
Je mag alleen een mening hebben als die naadloos aansluit bij het gedachtengoed van links.
In Nederland mag je best sympathieën hebben voor terroristen zolang je maar links bent
en het linkse terroristen zijn, want dat zijn vrijheidsstrijders

Er worden geen mensen neergeknald, en wordt gereageerd op geweld.
Deze piraten vallen zelf aan,  Nederlandse schepen mogen zich dan verdedigen vindt ik,
de andere wang toekeren werkt niet.
De piraten doden mensen, door ze te stoppen red je levens, dat het linkse gelijk voor Nederland
belangrijker is dan het leven van een zwarte medemens die nu het slachtoffer wordt van de piraten
is een uitspraak die ik geheel bij jou leg en ik die niet graag voor mijn rekening zou willen nemen.

Mevrouw heeft het grootste respect voor haar verkrachter, misschien zoekt Wilders wel respect,
en denkt hij met verkrachten win je het respect van Links, laat ik het ook eens proberen.

Duyvendak heeft schuld bekend toen er geen andere optie meer was dan schuld te bekennen,
dat kun je moeilijk moedig noemen. Hij bekende wat hij niet meer kon ontkennen en de rest
ontkent hij nog gewoon.

Wilders noemt een minister knettergek en staat voor zijn woorden,
Marijnissen noemt een minister een flapdrol maar doet het in het geniep zodat niemand
het kan horen en als hij betrapt wordt dan zegt hij dat het eruit floepte,
wat natuurlijk gewoon een leugentje is, maar liegen mag zolang de leugen maar van links komt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Iwan, je verhaal heeft een kinderlijk gehalte. Alsof Links alles mag doen. Misschien moet je geschiedenis even over doen. Links heeft in de jaren dat ze fouten hebben gemaakt ook genoeg moeten bloeien. Conservatief Links persoon Aantjes was bijvoorbeeld iemand die gewoon werd afgeslacht met de hulp van Lou de Jong.

We kunnen harder optreden, maar we hoeven mensen niet te vermoorden. We kunnen de schepen enteren, hun wapens afnemen en daarna ze vervolgen in een Nederlandse rechtbank of Internationaal strafhof.
Wij moeten nog veel doen om dit land te verbeteren. Dat kan de PVV wel gaan doen vanuit de oppositie. Net als de SP jaren heeft gedaan. Maar het is een regeerpartij die alles te snel wel, snel faalt enzovoorts. Ik denk dat een kabinet met hun geen half jaar overleefd.
Maar Wilders haalt de woede van de gewone mens, collegaââ,¬â,,¢s en bewindspersonen over zich heen met opmerkingen zoals die tegen Minster Volgelaar (PvdA), de kwestie over de twee paspoorten en dat hij verkrachting gebruikt tijdens een debat, redengeving. En Wilders kon wel doen of proberen overtuigd te maken dat hij meeleefde met Mevrouw de Rijk. Maar het was een simpele nekschot.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  3 juni 2009, 01:46:08
Iwan, je verhaal heeft een kinderlijk gehalte. Alsof Links alles mag doen.
Misschien moet je geschiedenis even over doen. Links heeft in de jaren dat ze fouten
hebben gemaakt ook genoeg moeten bloeien. Conservatief Links persoon Aantjes
was bijvoorbeeld iemand die gewoon werd afgeslacht met de hulp van Lou de Jong.

We kunnen harder optreden, maar we hoeven mensen niet te vermoorden.
We kunnen de schepen enteren, hun wapens afnemen en daarna ze vervolgen
in een Nederlandse rechtbank of Internationaal strafhof.
Wij moeten nog veel doen om dit land te verbeteren. Dat kan de PVV wel gaan doen
vanuit de oppositie. Net als de SP jaren heeft gedaan. Maar het is een regeerpartij
die alles te snel wel, snel faalt enzovoorts. Ik denk dat een kabinet met hun
geen half jaar overleefd.

Maar Wilders haalt de woede van de gewone mens, collega's en bewindspersonen over zich heen
met opmerkingen zoals die tegen Minster Volgelaar (PvdA), de kwestie over de twee paspoorten
en dat hij verkrachting gebruikt tijdens een debat, redengeving. En Wilders kon wel doen
f proberen overtuigd te maken dat hij meeleefde met Mevrouw de Rijk.
Maar het was een simpele nekschot.
Waarom schiet links altijd in een kramp als ze kritiek krijgt?
Niet alleen jij reageert krampachtig op kritiek op links, maar iedereen ter linker zijde van het
politieke spectrum reageert zo. Jij noemt mijn verhaal kinderlijk, dat is precies mijn kritiek op links.
Ze zien het 'gewone' volk als kinderen waartegen zij wel even tegen zullen vertellen hoe ze moeten leven,
kinderen behoren te luisteren en te zwijgen. Zij zien de arbeider in de straat niet voor volwaardig aan.
Zolang links niet inziet dat je het volk niet kunt blijven behandelen als zijn het kinderen,
zullen er Fortuyns en Wildersen blijven opstaan om de stem van het volk te vertegenwoordigen,
die de 'kinderen' laten spreken als er niet naar ze geluisterd wordt. Dat is de kracht van mensen
als Wilders en Fortuyn, die zien die 'kinderen' aan voor wat ze zijn en die luisteren. Wilders
en Fortuyn danken hun bestaansrecht aan die mentaliteit van links en zijn er een direct product van.

Jij zegt dat de PVV als regeringspartij alles te snel wil en snel faalt, dat zijn aannames die je
onmogelijk kunt staven, simpelweg omdat de PVV nooit een regeringspartij is geweest.
Je denkt dat een kabinet met de PVV nog geen half jaar overleefd, dat is wederom een aanname.

Waar haal je de wijsheid vandaan dat Wilders zich de woede van de gewone mens op zijn hals haalt,
als de peilingen aangeven dat zijn PVV de grootste partij zou zijn als er nu verkiezingen zouden zijn?
Je doet aannames die haaks op de feiten staan. Dat Wilders zijn collega's tot wanhoop brengt is een feit,
maar niet verwonderlijk. De gevestigde politieke partijen leven in een ivoren toren, hoog verheven
boven het gewone volk en nu worden ze aan alle kanten gekraakt door een Wilders die luistert naar
het stem van het volk en daar hoge ogen mee gooit. Net als tegen Fortuyn staat het politieke establishment
er reddeloos bij en kijkt er naar. Als links niet, net als Narcissus, te veel verliefd waren geweest op hun
eigen spiegelbeeld en minder blind waren geweest voor de wereld om hun heen, dan hadden ze
het kunnen zien aankomen. Nu is er een Wilders die alle spiegels stuk slaat en wordt links geconfronteerd
met het gedrocht tot wat zij is geworden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT


Het was pas sinds Lubbers 3 dat Nederland weer een linkse invloed kreeg in de politiek en dat was met Wim Kok zijn PvdA. Meestal regeren in dit land de christendemocraten en de liberalen. Ons land is niet links, ons land word wel linkser en word rechtser. Maar rechts betekend achteruitgang. Rechts is weer kiezen naar het verleden.
Mensen mogen hun rechtse denkbeelden verkopen en daarmee in de kamer komen. Maar laat ze niet aan de macht. Grote rechtse veranderingen in het verleden hebben vaak aangetoond dat het eind resultaat niet veel goeds is. 
Geert Wilders haalt zowel stemmen als haat naar boven bij mensen. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat er genoeg mensen zijn die hem liever 6 meter onder de grond zien. Ik zelf, moord blijft moord dat is misschien het enige in mijn ontwikkelde menselijke verstand waarom ik niet zo denk. Maar ik zie Wilders als een groot gevaar voor onze Nederlandse samenleving. Een vandaag was te zien dat hij geen uitspraken doet als zijn EU lijsttrekker een microfoontje aan heeft. Toen vond ik hem echt lijken op Hitler. Alles precies zoals meneer wilt, Hitler had ook die theaterneiging om alles groots en tot laatste moment geheim te houden. Bah! ik werd gewoon misselijk.
Wilders is een gevaar.
En ik zal bij welk verzet dan ook zitten als Wilders ooit aan de macht komt. Want dan hebben we die hard nodig.

Nevyn

Tim, mag ik vragen wat jij er aan wil doen als Wilders in het kabinet komt door de stem van Nederland? Gaan we hem ook vermoorden net als Pim Fortuyn omdat hij zijn mening zegt en zijn mond opentrekt? Waar gaan we met dit land dan naar toe?

Ik ben ook echt geen fan van Wilders, maar ik vind, net als Iwan, dat als Wilders een keer iets zegt waar wel een kern van waarheid in zit, hier ook naar geluisterd mag worden. Wilders mag niets zeggen, maar Marijnissen mag wel Koenders voor flapdrol uitmaken. Ik vind dat je niet zo'n onderscheid mag maken. De meeste politici zijn eikels en proberen met goede praatjes aan stemmen te komen, roepen onzin bij elkaar. Maar nu is Wilders als slachtoffer gevonden, of scheldbaak, en kan geen enkele andere politicus iets doen of zeggen dat boven Wilders uitspraken uitkomt. Dat slaap toch nergens op?

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  4 juni 2009, 19:29:00
Het was pas sinds Lubbers 3 dat Nederland weer een linkse invloed kreeg in de politiek
en dat was met Wim Kok zijn PvdA. Meestal regeren in dit land de christendemocraten
en de liberalen. Ons land is niet links, ons land word wel linkser en word rechtser.
Maar rechts betekend achteruitgang. Rechts is weer kiezen naar het verleden.
Mensen mogen hun rechtse denkbeelden verkopen en daarmee in de kamer komen.
Maar laat ze niet aan de macht. Grote rechtse veranderingen in het verleden hebben
vaak aangetoond dat het eind resultaat niet veel goeds is.
Even kort samengevat, Nederland was rechts, Nederland wordt linkser, Nederland wordt rechtser,
rechts is terug naar vroeger toen alles slechter was. Rechts mag zeggen wat ze wil
(nouja Wilders dan natuurlijk niet), maar daar mag niet naar geluisterd worden en zeker niet op gestemt.
Een boeiende gedachtengang heb jij over de politiek en de democratie.

Citaat van: Tim Traas op  4 juni 2009, 19:29:00
Geert Wilders haalt zowel stemmen als haat naar boven bij mensen.
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat er genoeg mensen zijn die hem liever 6 meter
onder de grond zien. Ik zelf, moord blijft moord dat is misschien het enige in mijn ontwikkelde
menselijke verstand waarom ik niet zo denk. Maar ik zie Wilders als een groot gevaar voor
onze Nederlandse samenleving.
Wilders moet dood vinden veel mensen, dat vindt jij eigenlijk ook maar mag jij niet van jezelf zeggen,
omdat je daar boven staat qua ontwikkeling? Zie je Wilders als gevaar voor onze samenleving
of voor het beeld dat jij hebt over hoe onze samenleving zou moeten zijn?

Citaat van: Tim Traas op  4 juni 2009, 19:29:00
Een vandaag was te zien dat hij geen uitspraken doet als zijn EU lijsttrekker een microfoontje
aan heeft. Toen vond ik hem echt lijken op Hitler. Alles precies zoals meneer wilt, Hitler had ook
die theaterneiging om alles groots en tot laatste moment geheim te houden.
Bah! ik werd gewoon misselijk.
Dus omdat Wilders de Europese lijsttrekker van zijn partij, de man om wie het eigenlijk
zou moeten gaan en die het woord zou moeten voeren in dit geval, het woord laat voeren is hij net Hitler?
Dit soort laag bij de grondse insinuaties en het zoeken naar vergelijkingen met Hitler dan dan
met zo'n zwak voorbeeld komen zijn het die mij onpasselijk maken.

Citaat van: Tim Traas op  4 juni 2009, 19:29:00
Wilders is een gevaar.
En ik zal bij welk verzet dan ook zitten als Wilders ooit aan de macht komt.
Want dan hebben we die hard nodig.
Wilders is gevaarlijk, Wilders is de nieuwe Hitler,
(waar hebben we dat vaker gehoord?) Wilders is walgelijk, Wilders is gevaarlijk,
als Wilders aan de macht komt grijp ik (desnoods) naar geweld. Sorry Tim ik heb je werkelijk erg hoog zitten,
maar dit soort uitspraken vallen me vies van je tegen, al begrijp ik je frustratie.
Je uitspraken raken kant noch wal en roepen bovendien op tot haat tegen iedereen
die anders denkt, waarom verwijt je Wilders iets wat je zelf ook doet, dat is toch raar?

Waarin verschil jij nog van Wilders? Je lijkt net zijn meest ijverigse student,
je neemt zijn woorden en gedachtegangen bijna letterlijk over en projecteert
je angsten net als Wilders op je grootste angstbeeld, voor Wilders is dat de Islam
voor jou is dat Wilders.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

De PVV is een gevaarlijk element in onze samenleving aan het worden, ze hebben door populistisch gedrag kans op veel zetels. Maar de mokerslag die ze gaan uitdelen als ze aan de macht komen, betekend een einde van ons sociale bestaan. Nederland zal een paria worden als Oostenrijk toen in de tijd. Ik zie een samenleving die totaal achteruitgaat onder het bewind van Wilders. Inderdaad ik durf hem Hiltler te noemen. Ik zal en ik herhaal zal dit niet terughalen. In mijn ogen is de opkomst van Wilders op dit moment dezelfde als die van Hitler in de jaren 30. Maar ik zeg niet dat hij zelfde misdaden zou plegen, maar de opkomst lijkt heel veel op elkaar.
Dat jullie teleurgesteld ben dat ik bereid ben te gaan in een verzetgroep tegenover Wilders mocht hij de macht te krijgen, dat is jammer! Maar ik lig er niet bepaald wakker van. Ik zeg niet dat ik een trekker zou overhalen. Maar ik zeg dat ik wel bereid ben hem keihard te bestrijden met demonstraties enzovoorts.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op  5 juni 2009, 18:09:20
De PVV is een gevaarlijk element in onze samenleving aan het worden, ze hebben
door populistisch gedrag kans op veel zetels. Maar de mokerslag die ze gaan uitdelen
als ze aan de macht komen, betekend een einde van ons sociale bestaan.
Nederland zal een paria worden als Oostenrijk toen in de tijd.
Of ze een gevaarlijk element blijken te zijn daarover is het nog te vroeg om te oordelen.
Ja als je naar hun standpunten kijkt dan zitten daar gevaarlijke standpunten tussen,
maar niet meer gevaarlijk dan sommige standpunten van de SP, wat ook een tamelijk
racistische/populistisch/nationalistische partij is. En Nederland zal inderdaad een pleefiguur slaan
met Wilders als premier in Europa, (Bolkenstein zei dat ook al over Fortuyn,
als die premier van Nederland zou worden) maar sinds wanneer betekend één Europa
dat Europa dicteert wie wij in Nederland kiezen als onze premier?

Citaat van: Tim Traas op  5 juni 2009, 18:09:20
Ik zie een samenleving die totaal achteruitgaat onder het bewind van Wilders.
Inderdaad ik durf hem Hitler te noemen. Ik zal en ik herhaal zal dit niet terughalen.
In mijn ogen is de opkomst van Wilders op dit moment dezelfde als die van Hitler in de jaren 30.
Maar ik zeg niet dat hij zelfde misdaden zou plegen, maar de opkomst lijkt heel veel op elkaar.
Dat jullie teleurgesteld ben dat ik bereid ben te gaan in een verzetsgroep tegenover Wilders
mocht hij de macht te krijgen, dat is jammer! Maar ik lig er niet bepaald wakker van.
Ik zeg niet dat ik een trekker zou overhalen. Maar ik zeg dat ik wel bereid ben hem keihard
te bestrijden met demonstraties enzovoorts.
De opkomst van Fortuyn en die van de SP, leek ook op die van Hitler,
moeten we daarom alle partijen die de stem van het volk vertolken en daarmee alle bestaande
partijen ver achter zich laten in de peilen maar verbieden? Je kunt en mag niet iemand veroordelen
voor misdaden die die persoon in de toekomst misschien zal gaan plegen. Ik geloof dat jouw gevoel
tegenover de PVV dezelfde is als mijn gevoel tegenover de SP. Als de SP aan de macht komt
zal die Nederland ook degraderen tot een bananenrepubliek, maar ik zal pas 'verzet' gaan plegen
tegen de SP als die inderdaad aan de macht zijn en ze inderdaad hun rascitische en gevaarlijke
agenda ten uitvoer brengen. Mocht hetzelfde gelden voor de PVV en jij zult dan 'verzet' gaan plegen,
dan zul je mij aan je zijde vinden, zolang het verzet in mijn ogen maar te rechtvaardigen is,
dus geen geweld.

Dat je 'verzet' zult voeren tegen Wilders, mocht die ooit aan de macht komen in Nederland,
daar is niets mis mee. Wat ik verbazend vindt is dat jij precies hetzelfde zegt over Wilders
als Wilders zegt over de Islam en waar jij hem voor veroordeeld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik moet toegeven mijn liberale vrind, dat de opkomst van de SP tijdens de laatste Kamerverkiezingen en als de LPF, die lijken op die van Adolf Hitler. De elementen van crisis geven mensen vaak de neiging de sprong te maken naar radicale oplossingen. Maar vaak in tijden van recessie blijft het CDA toch wel de grootste partij of levert de premier. In verleden waren dat van andere confessionele partijen.
Ik zeg niet dat we een pleefiguur slaan, maar ik denk de diplomatieke omgang met Europa wel zal verslechteren. Iets wat we nu in deze economische crisis niet goed kunnen gebruiken.

Kijk ik ben iemand die op de straat gaat tegen Wilders. Maar ik zal hier en nu zeggen, zijn dood zal niet rusten op mijn geweten. Ik trek de trekker niet over. Want ik heb respect voor de man Wilders. De politicus kan ik zijn bloed van drinken. Maar zijn vrouw, gezin, familie te ontwrichten, maar ook de samenleving in zijn geheel te ontwrichten met moord. Nee dat niets, moord blijft moord! Sorry, voor het Baantjer opmerking.

Ik denk inderdaad wij bang zijn voor een bananenrepubliek. Jij met de oude communisten en ik met de moderne populistische fascisten.