Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wat is het: IK

Gestart door Iwan, 21 november 2006, 00:38:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

De persoon die wij IK noemen, bestaat die uit enkel door DNA bepaalde eigenschappen,
verder gevormd door omgevingsfactoren, of is er een diepere kern,
iets dat meer is dan de som van deze delen?

Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

De Ik persoon bestaat uit gedeelde genen van de vader en de moeder..De Ik persoon wordt het meest gevormd door omgevingsfactoren bijvoorbeeld sociale contacten en uiteraard opvoeding. Door negatieve en positieve gebeurtenissen in het leven van Ik persoon ontwikkelt deze persoon zich verder. De Ik persoon leert tijdens zijn leven voortdurend en zal dan dus ook mede door de samenhang van omstandigheden en genen uitgroeien tot de daadwerkelijke IK. Alleen duurt dit proces het hele leven en zal dus niet eindigen....

Iwan

Ik ben het met Margje eens; het IK, de persoon die je bent wordt voor een gedeelte door je omgeving,
familie en vriendin gevormd en je opvoeding en de dingen die je meemaakt of hebt meegemaakt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

ja idd ik ben ook geworden wie ik nu ben door mijn omgeving enwat ik allemaal ehb meegemaakt
ik merk vaak dat ik toch anders ben dan dat ik voordoe alleen om mezelf te beschermen al probeer ik toch zoveel mogelijk mezelf te zijn en te blijven + het ligt eraan wie er tegen over me staat
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Metalholic

IK ben mezelf niet, Ik ben wat de omgeving van me verwacht. Ben gevormd en door dingen die Ik ooit gedaan en/of gezegd heb.

Iwan

Citaat van: Metalholic op  5 maart 2007, 10:18:35
IK ben mezelf niet, Ik ben wat de omgeving van me verwacht. Ben gevormd en door dingen die Ik ooit gedaan en/of gezegd heb.
Is dat het IK wel, is dat niet gewoon hoe jouw omgeving jou ziet?
Volgens mij ziet er een substantieel verschil tussen wie jij bent en hoe jouw omgeving jou ziet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

De ik is een persoon die genen van zijn moeder en genen van zijn vader heeft meegekregen. Deze genen hebben gezorgd voor zijn of haar uiterlijk en karaktereigenschappen. Echter is deze persoon ook gevormd door zijn of haar omgeving en ervaringen die hij of zij in het leven heeft meegemaakt. De ik draagt ook een oude ziel mee, een ziel van een vorig leven dat meereist in het lichaam. Vlakbij je lichaam draag je een gids en een beschermengeltje bij je die je beschermen.