Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vrijwilligerswerk

Gestart door mary-kate, 4 maart 2007, 11:58:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat vind jij van vrijwilligerswerk?

Ik vind het geweldig en doe het zelf ook
6 (60%)
Ik vind het maar niks
0 (0%)
Geen mening
4 (40%)

Totaal aantal stemmen: 10

mary-kate

Ik doe sinds kort ook aan vrijwilligers werk bij de scouting a.s. donderdag is mijn eerste avond
ik doe mee als leiding en is voor mij een leuke bezig heid om mijn avond te vullen
liever doe ik betaald werk maar met de wisselende diensten word het moeilijker en nu kan ik doen wat ik wil wand als het niet bevalt stop ik gewoon
wat vinden jullie ervan?doe ik hier goed aan of hebben jullie een andere mening?
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Cheops

Ik ben er geen liefhebber van  *G

mary-kate

ja dat heb ik ook een betaalde baan erbij anders deed ik het ook niet
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Nevyn

Ik help mee met kindervakantiewerk in de zomer..

mary-kate

Citaat van: Dee-E op  4 maart 2007, 17:29:35
Ik help mee met kindervakantiewerk in de zomer..



dat wil ik dit jaar ook gaan doen ik heb het al eens eerder gedaan en het was best leuk op de etterbakken van kinderen na die de boel probeerde te verzieken
Life can be so beautyfull
so follow your heart

XXXX

mijn optie stond er niet tussen... ik vind het zeker geweldig alleen doe het op het moment niet zelf. Als ik er tijd voor zou hebben zou ik het zeker doen.

Metalholic

Heb het een tijd gedaan, maar als je 40 uur in de week werkt is het niet te doen.

Celine

Heb ooit eens bij een kunstuitleen als vrijwilligster gewerkt en vond het best leuk om te doen.
Op dit moment heb ik er geen tijd voor maar na m'n 65e ga ik weer vrijwilligerswerk doen of gewoon nog betaald werk, ik zie wel. Ik zeg altijd: werken is de beste therapie. Thuis zal ik me alleen maar vervelen, tenzij ik tegen die tijd weer in Thailand woon. Who knows.... ;)

steven

Ik vind het geweldig en doe het zelf ook

Iwan

Ik vindt het geweldig en bewonderenswaardig als mensen vrijwilligerswerk doen,
maar ik zelf doe het niet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

XXXX

mijn keuze staat er niet tussen. ik vind het helemaal geweldig, alleen ik doe het zelf niet.
Als ik niet hoefde te werken om het geld ging ik zeker vrijwilligerswerk doen!

Kim

Ik zou wel willen (heb het wel gedaan) maar ik werk liever voor geld
omdat we dat tegenwoordig goed kunnen gebruiken. Ben ik rijk en
heb ik veel vrije tijd dan zou ik natuurlijk meteen weer het klooster
in duiken. (zoals 2 jaar geleden)

attje

Ik ben vrijwilliger bij de kanovereniging waar ik bij zit. Doe daar aan aan jeugdbegeleiding en heb er soms bardienst. Meestal is het wel leuk, maar soms heb ik wel zoiets van, kan iemand anders niet even helpen, het zijn altijd dezelfden die alles organiseren.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Lejah

Ik heb altijd vrijwilligerswerk gedaan. Als student, toen ik een 40-urige werkweek had en nu als thuismoeder ook. Ik vind dat vrijwilligerswerk erbij hoort. Het is voor mij dus iets idealistisch zeg maar, maar ook onderdeel van het dagelijks bestaan. Het doet me denken aan het zinnetje van Herman van Veen De wereld is niet mooi maar jij kan hem een beetje mooier maken en dat probeer ik ook dan.

Als student en later ook nog sprak ik bijv luisterboeken in voor blinden en slechtzienden bij de blindenbibliotheek. (toen was dat nog vrijwillig tegenwoordig is dat business luisterboeken)
Toen ik nog een 40 urige werkweek had, deed ik in de zomer een weekje mee aan kinderkampen, liep ik collecte voor 2 goede doelen en deed ik 's avonds weleens telefoonwerk.
Ook heb ik jaren een Zonnebloem-oma gehad.

Tegenwoordig ben ik voorzitter van de oudervereniging van het mytylonderwijs van mijn kind.
Ben ik net gestopt met zwemles geven op het medisch kinderzwemmen.

Maar mijn grootste vijwilligerswerk is voor Europa Kinder Hulp.
Een stichting die kansarme en kwetsbare kinderen uit Nederland en omliggende Europese landen een 3-weekse vakantie biedt in de zomer bij gastouders thuis, zodat deze kinderen en een vakantie hebben en kunnen zien hoe het er in een ander gezin aan toe gaat.
Zelf zijn wij al jaren gastouder (een jaar of 15 a 16) en daarnaast coordineer ik ook nog de Berlijnse groep kinderen voor onze regio, dat gaat om gemiddeld zo'n 70 kinderen op jaarbasis.
Van deze Berlijnse groep komen er ook een aantal kinderen met de Kerstvakantie waaronder dit jaar ons eigen vakantiekind.

www.europakinderhulp.nl

gjk

Ik doe zelf geen vrijwilligerswerk maar vind het wel goed dat er mensen zijn die dat wel doen.

carola

ik doe op dit moment geen vrijwillegerswerk, als ik geen betaalde baan had zou ik het willen doen

Iwan

Ik geef vrijwillig inburgeringslessen aan andertaligen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."