Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Kwaaltjes en ziektes

Gestart door Lynn, 27 mei 2007, 13:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kattenhuis

Zo nu en dan hartkloppingen. Verder over een paar weken afspraak bij de neuroloog. Mogelijk heb ik het carpaal tunnel syndroom aan beide polsen. Alle symptomen daarvan heb ik.

Sugamilk

Citaat van: Kattenhuis op 10 juni 2022, 12:35:57
Zo nu en dan hartkloppingen. Verder over een paar weken afspraak bij de neuroloog. Mogelijk heb ik het carpaal tunnel syndroom aan beide polsen. Alle symptomen daarvan heb ik.
ben je inmiddels al bij de neuroloog geweesst?

Kattenhuis

Citaat van: Sugamilk op  6 juli 2022, 13:37:20
Citaat van: Kattenhuis op 10 juni 2022, 12:35:57
Zo nu en dan hartkloppingen. Verder over een paar weken afspraak bij de neuroloog. Mogelijk heb ik het carpaal tunnel syndroom aan beide polsen. Alle symptomen daarvan heb ik.
ben je inmiddels al bij de neuroloog geweesst?

Ja. Een EMG onderzoek gehad gehad op de handen. polsen. Daar kwam ook weinig uit hoorde ik van de  neuroloog. Gisteren weer naar het ziekenhuis geweest (nu moest ik naar Zwolle i.p.v. Meppel. Dus verder weg. Hier kreeg ik een soort gel op handen. polsen en onderarmen en gingen ze met een apparaatje daarover. Ze konden op een scherm 1 en ander volgen. Geen idee hoe dit onderzoek heet.  Maandag 25 juli belt de neuroloog mij, ik neem aan over de uitslag van dit onderzoek en wat verder te doen. Ik draag 's nachts een spalk aan beide handen zoals voorgeschreven maar ik merk weinig/geen verbetering. Heb minder kracht in de handen/armen en laat  soms dingen (bijna) uit de handen valllen. Bij fitness lukt ook niet alles even goed. Kop koffie/thee pak ik meestal maar met 2 handen op, is veikiger momenteel. Rechts heb ik er meer last van dan links.

Kattenhuis

Uitslag telefonisch van de neuroloog gehad. Ik heb inderdaad het Carpaal Tunnel Syndroom aan beide handen/polsen. De klachten worden eerder erger dan minder daarom de keuze gemaakt een operatie uit te laten voeren. Eerst aan de rechter hand/pols en later de linker. Zo ver ik weet gaat het met een plaatselijke verdoving en kan ik dezelfde dag weer naar huis. Ik wordt volgende week donderdag gebeld door de afdeling plastische chirurgie. Dan zal ik wel horen hoe en wat ik die dag mag/kan etc. Operatie kan plaatsvinden binnen een maand gaf de neuroloog aan. Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe ze die operatie doen.

Sugamilk

Late reactie, maar hoe is het gegaan?

Kattenhuis

Citaat van: Sugamilk op 20 december 2022, 16:10:00
Late reactie, maar hoe is het gegaan?

Ik ben inmiddels aan beide handen geopereerd. In augustus aan de rechter hand en in oktober aan de linker. Na de operatie(s) moest ik het drukverband 1 week laten zitten en nog een week later de hechtingen er uit laten halen bij de huisartsassistente. Ma de operatie aan de rechterhand nog zo'n 2 weken ibuprofen en/of paracetamols geslikt omdat het nog flink pijn deed. Na de operatie aan de linker hand had ik er veel minder last van. Direct na de operatie moest ik al oefeningen doen met de hand. Operaties waren trouwens onder plaatselijke verdoving. Zo'n 20 a 25 minuten na de operatie stond ik weer buiten.

Inmiddels 2 maanden na de laatste operatie. Ik heb nog steeds een wat harde plek op de linker hand, maar dat moet wegtrekken na verloop van tijd. CTS is vaak een gevolg van repeterende werkzaamheden. En juist dat heb ik vaak op mijn werk. Veel zelfde bewegingen, draaibewegingen met de handen etc. Sinds half augustus (de 1e operatie) ben ik niet aan het werk geweest. Wel bij de arbo-arts geweest. Begin januari moet ik weer naar de arbo-arts en ik verwacht dat het de bedoeling is dat ik weer wat uren ga werken. Liefst dan nog thuiswerken wat ik voor de operaties ook deed.

Na de operaties was het vooral lastig potten open te draaien en 1 van mijn katten insuline toe te dienen. Ik heb nog lang niet alle kracht terug, maar het gaat langzaam maar zeker beter. Volgens de chirurg die de 2e operatie uitvoerde kan het wel 5 maanden tot een jaar duren voordat je weer alles kan doen zoaqls je dat eerder deed.