Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

De Republikeinen

Gestart door Iwan, 27 juli 2007, 00:53:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Als het waar is kan ik me er wel iets bij voorstellen, ze is een fel tegenstander van abortus
en volgens mij ook van het gebruik van voorbehoedsmiddelen, ze is meer van de onthouding
voor het huwelijk en als je dochtertje dan zwanger geraakt dan moet je toch wat doen om haar te helpen.

Als ik haar was zou ik me meer zorgen maken om het onderzoek wegens machtsmisbruik,
ze ontsloeg de (ex-)man van haar zus die bij de politie werkte nadat hij en haar zus gingen scheiden,
en haar lidmaatschap van de AIP (Alaska Independence party), vraag me af of Amerikanen
het wel zo leuk vinden dat hun vice-president ooit onafhankelijk wilde zijn van datzelfde Amerika.

Klinkt niet erg patriottisch en amerikanen tillen daar over het algemeen erg zwaar aan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

John McCain en Sarah Palin

Uit een toverdoos sprong de kandidaat Vice-president eruit. Niet de eerste keer in de geschiedenis trouwens dat er in Amerika een vrouwelijke kandidaat is geweest. Maar wel in het Republikeinse kamp die als struikelblok corruptie / fouten heeft van de regeringen Bush.
John Mccain die eigenlijk zoals het NOS ook aangaf wel wat zag in Joe Lieberman als VP, heeft nu een Gouverneur gekozen om de stemmen van de vrouwen te krijgen die meestal naar kandidaten gaan van Democratische huizen gaan.
Gelukkig voor John is het geen schoonheidswedstrijd, want dan had ââ,¬Å"Grandpaââ,¬Â allang uit het beeld verdwenen zijn. Maar toch is deze man met zijn campagne het spoor soms aardig bijster. Neem ââ,¬Å"Celebââ,¬Â het spotje dat zo terug in zijn gezicht sloeg door Blondje Paris Hilton die ambities heeft nu dankzij onze McCain om het witte huis ROZE te verven. Maar goed, een foutje moet kunnen baas zou handige Harry zeggen.

Een goede opleiding heeft de kandidaat wel, de Vietnamoorlog pakte voor hem niet goed uit want hij werd gevangen genomen. Voordeel is wel, dan weet die hoe het is om in het strakke beveiligde Witte Huis te zitten, ook wel in de serie The West Wing door fictionele President Bartlet genoemd (The most secure Bed & Breakfast on the planet)

Het team lijkt mij sterk, maar is het sterk genoeg om het jonge democratische kamp af te slaan? Ik weet het niet. Na 8 jaar Republikeinse sleur van zijn partijgenoot Bush heeft de partij onaantrekkelijk gemaakt in de ogen van het publiek en de wereld. Niet lekker om uit de startblokken mee te komen. Ook wie moet je nemen in je toekomstig kabinet? Al die knakkers van de vorige administratie? Nee Mccain heeft niet het voordeel als Bush Sr. had om met goede resultaten die zijn voorganger Reagan had geboekt de straat op de gaan en de harten van de kiezers te winnen. Word het een koude winter voor de Republieken of krijgt men toch dat lekkere gevoel in de onderbuik bij de dag van de verkiezingen? Rararaââ,¬Â¦ maar ik heb mijn twijfels nog.
Maar aan de ervaring van Mccain zal het niet liggen, maar misschien aan te kort aan charisma. Maar ja het spreekwoord zegt ook ââ,¬Å"op een oude fietsââ,¬Â¦ ââ,¬Å" en wie weet rijdt deze nog eens 4 jaar uit voor zijn partij met voorop in het kinderzitje VP kandidaat Palin.

Iwan

Sarah Louise Heath Palin werd geboren op 11 februari 1964 als dochter
van Sarah Sheeran Heath, een schoolsecretaris, en Charles R. Heath,
een leraar natuurwetenschappen. In haar jeugd verhuizen haar ouders
naar Alaska en bezocht ze de Wasilla High School in Wasilla.
Op Wasilla High School was ze onder meer voorzitster was van de
Vereniging van Christelijke Atleten en aanvoerster van het basketbalteam.
In 1984 won Palin de schoonheidswedstrijd voor Miss Wasilla en werd ze
derde in de Miss Alaska Pageant, waarmee ze een studiebeurs won.

In 1987 behaalde ze aan de universiteit van Idaho een Bachelor of Science 
in de journalistiek en volgde ze op dezelfde universiteit ook nog een minor
in politieke wetenschappen. Op 29 augustus 1988 trouwde Sarah Palin met
Todd Palin, die sinds de middelbare school haar vriend was, waarna ze als
sportverslaggeefster werkte voor een lokale tv-zender. Van 1992 tot 1996
was Sarah Palin gemeenteraadslid in Wasilla. In 1996 werd Sarah Palin
gekozen als burgemeester van Wasilla, na haar eerste termijn werd ze nog eens herkozen als burgemeester.
Hoewel de burgemeestersverkiezing in Wasilla een Nonpartisan blanket primary was,
het maakt dan niet uit van welke partij de kandidaten zijn en de partijen steunen 'hun' kandidaat niet actief,
werd Sarah Palin openlijk door de republikeinse partij gesteund en riep de republikeinse partij via advertenties op
om op Palin te stemmen. Nadat ze in 1996 werd gekozen tot burgemeester van Wasilla ontsloeg Palin enkel mensen,
waaronder het hoofd van de politie en informeerde ze bij het hoofd van de plaatselijke bibliotheek of die bezwaar
had tegen censurering in de bibliotheek, wat zou inhouden dat er enkele boeken uit de bibliotheek zouden worden
verwijderd. Het hoofd van de bibliotheek, Mary Ellen Emmons, weigerde waarna Palin informeerde of ze dacht
dat er protesten zouden komen, waarna Emmons zei dat ACLU, een organisatie die opkomt voor de rechten
en vrijheden van de bewoners van de Verenigde Staten, bezwaar zou maken. Uiteindelijk werden er geen boeken
verwijderd uit de bibliotheek. Mary Emmons werd een jaar later ontslagen. Op dezelfde dag dat Mary Emmons
werd ontslagen ontsloeg Palin ook de hoofd van de politie, Stambaugh. De reden voor zijn ontslag was dat Palin
het gevoel had dat hij haar niet genoeg steunde bij haar werk als burgemeester. Stambaugh denkt dat zijn ontslag
de wraak was voor zijn verzet tegen het dragen van wapens door burgers. Stambaugh spande een rechtszaak aan,
maar de rechter stelde Palin in haar gelijk, ze had als burgemeester volgens de rechter het recht om werknemers
van de stad te ontslaan. Omdat ze zich na 2 termijnen in 2002 niet meer herkiesbaar mocht stellen als burgemeester
stelde ze zich, zonder succes, verkiesbaar als luitenant-gouverneur bij de republikeinse voorverkiezing.

In 2006 werd Palin gekozen tot gouverneur van Alaska. Ze was de jongste gouverneur ooit en de eerste
vrouwelijke gouverneur. Tijdens haar ambtsperiode als de gouverneur van Alaska zou Palin haar invloed
hebben aangewend om haar ex-zwager, State Trooper Mike Wooten, die op dat moment was verwikkeld
in een echtscheiding met de zus van Sarah Palin en een rechtszaak om de voogdij van hun kinderen,
te ontslaan. Niet lang daarna werd ook de directe chef van Wooten, die geen gehoor had gegeven
aan het verzoek om Wooten te ontslaan, ontslagen. Zijn ontslag zou niets met het geweigerde verzoek
tot ontslaan van Wooten te maken hebben.

Op 29 augustus 2008 werd bekend dat John McCain Palin had gekozen als zijn running mate
voor Amerikaanse presidentsverkiezing. Hiermee is zij de tweede vrouwelijke vice-presidentskandidaat,
na Geraldine Ferraro voor de Democraten in 1984.

Sarah Palin is een conservatieve politica die zichzelf beschrijft als iemand met een vast geloof in de bijbel.
Vanaf haar 4de levensjaar was ze lid van de Pentecostal Wasilla Assembly of God, ze bleef 34 jaar lid van die kerk.
De Assembly of God is een Christelijke kerkgenootschap die onder andere geloofd dat het einde der tijden
aanstaande is. Palin heeft een grote weerstand tegen het homohuwelijk en tegen abortus.
Zelf kreeg ze in 2008 een kind met het Downsyndroom, ze was vooraf op de hoogte dat haar kind
aan het syndroom van Down zou lijden. Sarah Palin is een voorstander van het op scholen onderrichten
van seksuele onthouding in plaats van seksuele-voorlichting geven op school. Haar eigen dochter
van 17 jaar is momenteel ongehuwd zwanger. Teven is Sarah Palin een voorstander van olieboringen
in natuurgebieden en tevens is ze lid van de NRA (National Rifle Association) en groot voorstander
van het recht dat elke amerikaan een wapen zou moeten mogen dragen.
In haar eerste nationale televisie-interview verklaarde Palin op vlak van sociale zekerheid een hard beleid
in eigen land te zullen toepassen. Op vlak van buitenlandse politiek verklaarde ze desnoods Rusland
te zullen zal aanvallen als het Georgië weer zou binnenvallen. Er loopt momenteel nog een onderzoek naar
de vermeende belangenverstrengeling van Sarah Palin in het ontslaan van de chef van haar ex-zwager.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

Grappig, McCain bekritiseerd eerst Obama op gebrek van ervaring, kiest hij Palin als running mate iemand die slechts een paar jaar gouveneur is van de dunst bevolkte staat van de VS.
Waar Obama een VP heeft gekozen om zijn zwaktes op te vullen (ervaring, buitenlandse politiek), kiest McCain voor Palin alleen om stemmen te trekken.
Politiek gezien is het een goede keuze, maar gezien McCain z'n leeftijd en gezondheid vind ik het een erg onverantwoordelijke keuze.

Iwan

ANCHORAGE - De echtgenoot van de Republikeinse vicepresidentskandidaat Sarah Palin
is opgeroepen als getuige in een onderzoek naar mogelijk machtsmisbruik van zijn vrouw.

Todd Palin moet binnenkort een verklaring afleggen tegenover de commissie die bekijkt of Sarah Palin
als gouverneur van Alaska de veiligheidscommissaris onder druk zette om haar ex-zwager, een politieagent,
te ontslaan. Palin zelf ontkent dat ze onjuist heeft gehandeld.

Het nieuws over Troopergate volgde op een stroom aan berichten over Palins cv en haar manier van leidinggeven.
De krant The New York Times schreef dit weekend dat de gouverneur de gewoonte heeft om vooral vrienden
en bekenden aan te nemen. De afgelopen jaren hielp ze zeker vijf oud-klasgenoten aan een dikbetaalde baan.

Palin kwam ook opnieuw onder vuur te liggen over haar veelbesproken bezoek aan het buitenland.
De campagne verklaarde aanvankelijk dat de vicepresidentskandidaat tijdens haar enige trip over de grens Duitsland,
Ierland, Koeweit en Irak bezocht. Maar de Republikeinen erkenden later dat Palin in Ierland alleen was gestopt
omdat haar vliegtuig moest bijtanken en dat haar reis naar Irak bestond uit een kort bezoek aan een militaire post
op de grens met Koeweit.

Eerder werd bekend dat Palin het afgelopen jaar zeker 312 dagen in haar eigen huis doorbracht.
Zij declareerde in die periode desondanks gewoon haar reiskosten.

De Democratische presidentskandidaat Barack Obama, aanvankelijk huiverig om al te veel kritiek
te leveren op de vrouw naast zijn rivaal John McCain, veranderde dit weekend van strategie.
De campagne ging vol in de aanval.

Palin gaf geen reactie op de kritiek. Zij begon dit weekend aan een solotoer door het land.
De gouverneur toonde zich bij haar vertrek zeer optimistisch over de kansen van de Republikeinen.





Ã,©AD.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

ANCHORAGE - Sarah Palin, de Republikeinse kandidaat voor het vicepresidentschap,
heeft als gouverneur van Alaska haar macht misbruikt voor persoonlijke doeleinden.
Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerd onderzoeksrapport van de staat.

Palin ontsloeg in juni de hoge politiefunctionaris Walter Monegan. Volgens haarzelf vanwege
een begrotingsconflict. Maar de onderzoekers stelden dat Monegan weigerde de zak te geven
aan Palins ex-zwager Mike Wooten, die verwikkeld was in een bittere scheiding met haar zus.

ââ,¬Å"Gouverneur Palin stond bewust een situatie toe waar ongeoorloofde druk op verscheidene ondergeschikten
werd uitgeoefend ten behoeve van een persoonlijke agenda, te weten: om agent Mike Wooten te ontslaan
ââ,¬Â,
staat in het 263-paginaââ,¬â,,¢s tellende rapport van de Wetgevende Raad van Alaska.
Ze heeft daarmee de ethische rechtsregels van de staat overtreden.

Vooral de man van de gouverneur, Todd Palin, zou een actieve rol hebben gespeeld om Wooten weg te krijgen.
Daarvoor gebruikte hij haar kantoor en zette ondergeschikten onder druk.

Het campagneteam van Palin en presidentkandidaat John McCain zeiden in een reactie dat het rapport aantoont
dat ze als gouverneur binnen de grenzen van de wet heeft gehandeld. Palin deed het onderzoek eerder af
als een poging van aanhangers van Democratisch presidentskandidaat Obama om haar in diskrediet te brengen.

Het parlement in Alaska stemde er vrijdag mee in om het rapport openbaar te maken.
Enkele Republikeinen in het parlement hadden tevergeefs voor het hooggerechtshof van de staat geprobeerd
het onderzoek te laten stoppen, omdat het ââ,¬â,,¢gekaaptââ,¬â,,¢ zou zijn door Democraten nadat Palin kandidaat-vicepresident was geworden.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De hele campagne werden John McCain en Sarah Palin als het ideale team geprofileerd,
maar als McCain straks verliest zal het een eenzame nederlaag worden. Nu al groeit de verdeeldheid
binnen de Republikeinse partij en Palin kan het zich niet veroorloven om samen met McCain kopje onder te gaan.

Ongenoegen
Vier jaar geleden waren de Republikeinen nog een hecht blok dat president George W. Bush aan een tweede termijn hielp.
Vandaag is de onenigheid binnen de partij groot, terwijl McCain op een nederlaag afstevent. Sarah Palin liet recent
nog haar ongenoegen over McCain en zijn campagne blijken. Zij zou het allemaal anders hebben aangepakt.
Zij zou de kiezers in belangrijke staten niet lastig vallen met de beruchte kettingtelefoontjes en zij zou Obama
zwaarder hebben aangepakt voor zijn relatie met de controversiële priester Jeremiah Wright.
De kritiek op de hoge bedragen die ze nodig heeft voor haar uiterlijk, schoof ze eveneens door naar haar partij.
Zij hebben haar immers gedwongen om die kleren te dragen.

Verdeeldheid
Binnen de Republikeinse partij is de verdeeldheid omtrent de rol van Sarah Palin groot.
Sommigen vinden dat Palin zichzelf te veel op de voorgrond heeft geplaatst en dat ze vooral hoopt
haar eigen imago op te smukken met het oog op de volgende presidentsverkiezingen. Haar aanhangers stellen
dan weer dat zij in haar eentje de kar van McCain getrokken heeft en dat ze verraden is door het team van McCain.

Populist
Palin is veel populistischer dan McCain en daarmee lijkt ze een nieuwe beweging binnen de Republikeinse partij te volgen.
Ze beseft dan ook dat de toekomst van de partij misschien wel in haar handen ligt.
"Ik zou heel graag de idealen van de partij promoten, maar dan moeten we zeker zijn dat we voldoende
mensen hebben die volgens deze idealen willen leven. Anders verpruts ik mijn tijd
",
klinkt ze vastberaden in een interview met The Weekly Standard.

Toekomst
"Ik geloof dat het beste van Amerika zich niet in Washington DC bevindt. Het beste van Amerika ligt in al die kleine steden
die we bezoeken, in wat ik het echte Amerika noem. Al die gebieden met hardwerkende mensen die zeer begaan zijn
met deze geweldige natie.
" Dat verkondigde Palin onlangs op een van de stops van haar campagne.
Helaas voor Palin zal dat echte Amerika niet groot genoeg zijn om Obama van de verkiezingsoverwinning te houden.

Eigen staat
Hoewel John McCain blijft schreeuwen dat we de polls niet mogen geloven en dat hij alsnog een comeback zal maken,
gaat het er met de dag slechter uit zien voor de Republikeinse presidentskandidaat. Een nieuwe poll
van de universiteit van zijn thuisstaat Arizona doet vermoeden dat McCain misschien ook voor eigen volk zal verliezen.
Volgens het schokkende resultaat zou McCain 46 procent van de stemmen in Arizona halen,
terwijl Obama is opgeklommen naar 44 procent.

Maar als McCain op 4 november zijn wonden moet likken, zal Palin ongetwijfeld klaar staan
om zijn plaats over te nemen. De toekomst van de Republikeinen lijkt in haar handen te liggen.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

God zal de "weg tonen". Dat heeft Sarah Palin gezegd op Fox News over haar
mogelijke kandidatuur voor het volgende Amerikaanse presidentschap.
De gouverneur van Alaska weigerde te zeggen of ze de intentie heeft deel te nemen
aan die verkiezingen, omdat ze nog veel te veraf zijn.

"Als God het wil dat ik het Witte Huis verover, dan hoop ik dat hij me de weg toont",
zei Palin. "Er is ergens een deur die openstaat voor mij, laat me die deur niet missen.
Toon mij waar die deur zich bevindt
", aldus Palin.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."