Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Coming-out-dag

Gestart door Iwan, 10 november 2007, 03:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een 'coming-out-dag' voor homoseksuelen die uit de kast willen komen is een goed idee.

Eens, ....
0 (0%)
Oneens, ...
5 (100%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan

Citeer
Kabinet wil nationale coming-out-dag

AMSTERDAM - Het kabinet komt met een 'coming-out-dag' voor homoseksuelen die uit de kast
willen komen. Om de emancipatie te bevorderen, wil minister Ronald Plasterk (Emancipatie)
van 11 oktober een nationale dag maken.

Dit meldt de NOS. Volgens Plasterk is er al veel bereikt, maar is de emancipatie nog niet voltooid.
Hij is vooral bezorgd over uitingen van homohaat en intimidatie en geweld tegen homo's.

Naast de nationale dag komt er ook een 2-jaarlijkse homo-emancipatieprijs.
Mensen moeten homoseksuelen meer gaan accepteren.
Ook gaat Plasterk van het budget voor de sociale acceptatie van homo's
en lesbiennes verhogen. Dat bleek vrijdag na de wekelijkse ministerraad.

Positief
Op dit moment wordt jaarlijks 1 miljoen euro uitgetrokken voor positieve voorlichting.
Plasterk trekt dit bedrag op tot 2,5 miljoen euro.

Volgens de PvdA-bewindsman schaart het hele kabinet, inclusief de bewindslieden
van de ChristenUnie zich achter zijn voorstellen. "Ik heb dit niet voor de poorten van de hel bevochten."



Ã,©nu.nl

Een 'coming-out-dag' voor homoseksuelen die uit de kast willen komen is een goed idee!
Waarom wel/Waarom niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Nee

Je kunt beter zelf bepalen wanneer het juiste moment is. Afwachten op D-DAY heeft
waarschijnlijk geen zin want misschien komt het die dag helemaal niet uit ofzo.

Maeve

Je moet niet gedwongen een comingout doen. Je moet er zelf helemal klaar voor zijn en er achter staan.

TimT

Ik vind dit een idiote maatregel. Dan moeten we zeker ook straks een dag invoeren dat mensen die tegen homoââ,¬â,,¢s zijn kunnen protesteren. Of bijvoorbeeld de dag van Nationalisme, want die moeten zich ook kunnen uiten. Of de dag van de Gothic!
Dames en Heren van het kabinet, spendeer je tijd beter!

Iwan

Ik vind het een lief idee, het idee ansich slaat natuurlijk nergens op,
maar wel heerlijk naïef lief. Krijgen we dan ook vanaf 1 minuut voor 12 een klok die terugtelt,
zoals bij oud en nieuw en dat dan op de 0 (12 uur) alle homoââ,¬â,,¢s die nog in de kast zitten er dan tegelijk uit komen?

Acceptatie en begrip van homoseksuelen krijg je volgens mij alleen door mensen voorlichting te geven
over wat homoseksuelen nou zijn, want ik krijg vaak het idee dat veel mensen denken dat ze of ziek zijn
of dat het allemaal viezeriken zijn waar je niet veilig voor bent.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ben het er niet mee eens.

Je moet voor jezelf kunnen bepalen of je er aan toe bent om bekend te maken dat je homo of lesbisch bent en niet op een verplichte dag in het jaar.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************