Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wat maakt...................?

Gestart door Iwan, 24 december 2007, 00:49:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Wat maakt het leven het waard voor jou om geleefd te worden?
Is het goede muziek, je vrienden en familie, seks of iets heel anders?

Of vind je het leven zinloos en heeft het geen enkele waarde?

Waarom vind je dat wat je vind?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Alles in mijn leven maakt mijn leven waardevol :)
Familie, vriend, vrienden, Wicky, mijn werk... En zo kan ik wel even doorgaan.
Muziek speelt ook een hele belangrijke rol!

Ik ben een lange tijd ongelukkig geweest, maar nu heeft mijn leven weer waarde!

Dity

In ieders leven zijn er denk ik wel perioden dat het leven zinloos lijkt of juist heel waardevol.

Ik heb zelf een periode gekend waarin ik dacht: wat doe ik hier eigenlijk nog, wat heeft mijn leven voor nut met al die shit-toestanden die ik nu heb.

Na die periode met veel hulp van mijn kinderen, familie en vrienden zit ik weer lekker in mijn vel.

Kan nu weer genieten van kleine dingetjes zoals een vol gekraste tekening van een van de kleinkinderen waarbij je moet gokken wat het voorstelt  *G, dagje uit met mijn dochter of met wie dan ook, mijn werk en noem maar op. En dat zijn dan juist de dingen waar ik me dan aan vasthoud als ik even een kleine terugslag krijg.

Dus ja: ik vind mijn leven weer waardevol
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Nevyn

Mijn vrienden en familie maken mijn leven het waard.
Natuurlijk zijn er meerdere dingen die het leven het waard maken, maar door deze mensen krijg ik er waardering voor.

Ik krijg complimenten, mensen zijn trots op me en ik kan hulp bieden.
Ik zou niet alleen op de wereld kunnen zijn en mijn wereld zou ook instorten zonder mijn familie en bast friends.

Iwan

Ik weet niet wat het leven het waard maakt om geleefd te worden.
Er zijn zeker dingen die het leven aangenaam maken, zoals een goed boek, mooie muziek (beatles)
een overweldigende film, warme gevoelens die je voor iemand koestert of die iemand voor jou heeft,
en die het leven leuker maken, maar geen van die dingen geven mijn leven ook daadwerkelijk zin.
Het is niet zo dat ik het leven waardeloos vind, dat zeker niet, ik verwacht toch nog wel meer van het leven
dan wat ik er tot nu uit heb kunnen halen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

mijn familie, mijn allerliefste vriendje
muziek wat ik de hele dag hoor
mijn gezondheid dat vind ik het allerbelangrijkste

Goitske

Mijn vriend, mijn zus, mijn schoonfamilie, vrienden, de hond en straks ons kindje
En wat voor mij vooral het leven het waard maakt is dat ik gewoon mijn eigen keuzes kan maken, gelukkig mag en kan zijn en niet meer bang hoef te zijn wat iemand er van vind en wat de reactie er op zal zijn kortom dat ik mijn leven mag invullen zoals ik het wil