Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Het koningshuis & het recht op privacy

Gestart door Iwan, 31 augustus 2009, 02:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heeft het koningshuis meer recht op privacy dan de 'gewone' burger?

Ja, ....
3 (75%)
Nee, ...
1 (25%)
Anders, namelijk ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan


Vindt jij dat het koningshuis meer recht op privacy heeft de 'gewone' burger?
Waarom ben jij die mening toegedaan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Media wordt vaker voor de Raad van de Journalistiek geroepen.
Dat heeft niet alleen te maken met de mediacode voor het koningshuis.
Ik vind dat de Koninklijke Familie meer privacy verdient.
Ik heb sowieso een hekel aan journalisten die leven van het leed van anderen.

Iwan

In principe vindt ik dat het koningshuis net zoveel privacy moet hebben als een gewone burger,
maar de gewone burger wordt niet opgejaagd door de media, daar mogen ze wel tegen beschermt worden.
Ik vond de uitspraak van Willem Alexander toen ze laatst op vakantie waren: dat als ze in het openbaar zijn
dat mensen best foto's van ze mogen maken zolang het voor eigen gebruik is en niet aan de media wordt verkocht
en de media hen hun rust moet geven, dan ook volkomen terecht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Diaan op 31 augustus 2009, 11:28:43
Ik heb sowieso een hekel aan journalisten die leven van het leed van anderen.
Het ergste is denk ik nog wel dat er een markt voor is, mensen willen graag weten met wie het slecht gaat, en vooral als het
een beroemd iemand is, dat geeft ze een goed gevoel (succesvolle mensen kunnen ook ongelukkig zijn en problemen hebben).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik vind dat de Koninklijke Familie een heel ander recht op privacy heeft dan de gewone burger.
De Koninklijke Familie leeft nu eenmaal van het geld dat de Nederlander bijeen brengt. Mag je dan als burger zien wat de Koninklijke Familie doet op een vakantie wat met gemeenschaps geld is betaald? Ik vind van wel. Natuurlijk wel met een grens, geen foto's van in het huis of in de tuin of op school oid. Maar waarom geen foto's van de Konklijke familie maken? Zij maken gebruik van de voorrechten, prima, maar dan moeten ze ook de keerzijde accepteren. Ik vind dat de Nederlander recht heeft op foto's. Meer dan wat er nu wordt toegestaan en vrijgegeven.
Bovendien vind ik het echt belachelijk dat buitenlandse media meer weet en meer publiceert over het Nederlandse Koningshuis dan de Nederlandse media! En dit speelt zelfs al jaren en daar is door het Koninghuis zelf ook regelmatig gebruik van gemaakt.

Dity

Citaat van: Lejah op 25 april 2010, 19:23:52
Ik vind dat de Koninklijke Familie een heel ander recht op privacy heeft dan de gewone burger.
De Koninklijke Familie leeft nu eenmaal van het geld dat de Nederlander bijeen brengt. Mag je dan als burger zien wat de Koninklijke Familie doet op een vakantie wat met gemeenschaps geld is betaald? Ik vind van wel. Natuurlijk wel met een grens, geen foto's van in het huis of in de tuin of op school oid. Maar waarom geen foto's van de Konklijke familie maken? Zij maken gebruik van de voorrechten, prima, maar dan moeten ze ook de keerzijde accepteren. Ik vind dat de Nederlander recht heeft op foto's. Meer dan wat er nu wordt toegestaan en vrijgegeven.
Bovendien vind ik het echt belachelijk dat buitenlandse media meer weet en meer publiceert over het Nederlandse Koningshuis dan de Nederlandse media! En dit speelt zelfs al jaren en daar is door het Koninghuis zelf ook regelmatig gebruik van gemaakt.

Kan ik me op zich bij aansluiten, maar ik vind wel dat het recht op publicatie in beperkte mate moet gelden.
Niet alles wat met de Koninklijke Familie te maken heeft hoeft op straat te komen liggen, dus enige vorm van privecy is wel terecht ondanks het gemeenschapsgeld wat er naar toe gaat.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************