Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Seks met Hitler choqueert Duitsland

Gestart door Iwan, 8 september 2009, 02:22:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaat dit spotje te ver?

Ja, omdat ....
4 (80%)
Nee, omdat ....
1 (20%)
Anders, namelijk ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan

                   

Een televisiespotje waarin een vrouw seks heeft met Hitler, veroorzaakt in Duitsland
heel wat ophef. Dat is volgens de makers, het bedrijf Das Comitee, ook de bedoeling.
De videoclip moet het publiek bewust maken van het gevaar op een hiv-besmetting
bij onveilige seks. 'Aids is een massamoordenaar. Bescherm u', luidt de slogan bij het spotje.
Het reclameagentschap heeft ook affiches rond hetzelfde principe gemaakt met Saddam Hoessein
en met Stalin. "We vroegen ons af welk gezicht we aan het virus konden geven en het kon geen
mooi gezicht zijn", aldus Dirk Silz, creatief directeur van Das Comitee.
"De campagne heeft de bedoeling om mensen te choqueren, om het onderwerp aids
bespreekbaar te maken en om de toenemende trend van onbeschermde seks een halt toe te roepen
".

In de clip hebben een man en een vrouw seks in een donkere kamer.
Pas na enige tijd wordt het gezicht van de man zichtbaar en blijkt het
om een dubbelganger van Hitler te gaan.

http://www.dailymotion.com/swf/xafmrd_aids-ist-ein-massenmorder_people



Gaat dit spotje, Hitler op zo'n manier te gebruiken in een voorlichtingsfilmpje, in jouw optiek te ver?
Waarom wel / Waarom niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Ja insinueert toch een beetje dat het je met opzet anderen besmet.

Kim

Belachelijk, met Hitler moet je niet spotten en al zeker niet
in de reclamewereld gebruiken. Deze man behoort thuis op
een plek en dat zijn de geschiedenisboeken. Er zijn nog steeds
overlevenden en als zij hiermee geconfronteerd worden dan
worden alle wonden weer open getrokken.

Iwan

pffff, filmpje alweer verwijderd.

Ik vindt het ook vreemd dat ze Stalin, Hitler en Saddam Hoessein gebruikt hebben in een spotje over AIDS.
Je krijgt in het filmpje inderdaad de indruk alsof mensen met AIDS express anderen besmetten.
Ik vraag me af of inderdaad door dit spotje mensen over AIDS gaan praten en nadenken zoals schijnbaar
de bedoeling was of dat juist door het gebruik van mensen als Hitler er meer over het spotje
dan over de boodschap van het spotje wordt gesproken en het spotje zijn doel voorbij schiet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

YouTube heeft een seksuele voorlichtingsfilm met beelden van een copulerende lookalike
van Adolf Hitler van zijn site verwijderd. Een officiële reden heeft het bedrijf niet gegeven.

Seks met Hitler in filmpje aidsvoorlichting Het filmpje wordt komende week op de Duitse tv uitgezonden
in het kader van een campagne voor veilig vrijen. Het filmpje was al dagen op YouTube te zien.
Daarin is vrij onverbloemd een seksend stel te zien. Als de 'Hitler' op het eind zijn hoofd opricht,
verschijnt de tekst 'aids is een massamoordenaar' in beeld.

Preventie
De initiatiefnemers hebben voor de schokkende benadering gekozen omdat de belangstelling
van het Duitse publiek voor aidspreventie afneemt, terwijl de ziekte nog veel slachtoffers maakt.
Ook hebben de immuunziekte en de Duitse dictator tijdens de Tweede Wereldoorlog iets gemeen:
aids en Hitler behoren allebei tot de grootste massamoordenaars in de geschiedenis van de mensheid.

Ook zullen er spotjes worden uitgezonden waarin lookalikes van twee andere beruchte slechteriken
figureren die miljoenen mensen over de kling hebben gejaagd: Saddam Hussein en Jozef Stalin.





©depers.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Door deze film te maken met in de hoofdrol Hitler schieten de makers van de boodschap hun doel volgens mij volledig voorbij.

Het enige waar nu eigenlijk alleen over gepraat wordt is dat ze ook nog eeen film willen maken met Stalin en Saddam Hussein.

Maar waar het uiteindelijk om draait: een voorlichtingscampagne tegen AIDS, daar wordt geen aandacht meer aan besteed, of ten minste door deze figuur te gebruiken in ieder geval veel te weinig
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************