Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Heb jij leuke kersttradities?

Gestart door Iwan, 8 december 2009, 16:27:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Hebben je/jullie een kersttraditie of tradities en wat zijn die dan?
Hoe ben je aan die kersttraditie gekomen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tyz

Ik krijg altijd boeken onder de kerstboom   :smitt:
Andere cadeautjes zijn voor Sinterklaas of verjaardagen =)

Dity

Met de kerstdagen zelf niet

Maar ik zet al sinds mijn kleindochter 2 jaar is samen met haar de kerstboom op.
Ze is nu 13 en na die jaren wordt de kerstboom steeds mooier en meer een geheel.

De eerste keer dat ze hielp, was ze gewoon alles vanaf de grond in de boom aan het gooien en dan nam ik haar op de arm en dan gooide ze alles van bovenaf erin.
Was geen gezicht als je de boom zag (alles zat op een hoop aan de voorkant en niks aan de zijkanten) maar daar heb ik me nooit aan gestoord, zij vond het prachtig
en zei dan tegen iedereen die bij mij kwam: ikke daan.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Wij hebben niet echt een kersttraditie.
We zijn wel elk jaar bij elkaar als familie en dan gaan we of uit eten, eens in de 3 á 5 jaar
en anders eten we met de familie of bij mijn moeder thuis of bij mijn zus thuis.
Dit jaar zijn we eerst wezen bowlen en daarna hebben we een lopend kerst-buffet gegeten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

De enige kersttraditie die ik heb is wat kerstverlichting in huis en altijd kerstfilms kijken.

carola

ik kijk altijd kerstfilms, probeer het huis wel wat te versieren, lekker eten met de familie's nu 2 in dit geval mijn eigen familie en schoonfamilie

Iwan

Dit jaar gaan we ook weer uiteten met de familie,
nouja mijn moeder, mijn zus, het jongste dochtertje van mijn zus en ik ga mee.
Dit jaar is het, in vergelijking met vorige jaren, een behoorlijk afgeslankte groep.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Rias die de boom bij mij versiert.  *G
Maar meestal eten met de familie, of bij mijn moeder/zus thuis of we gaan uiteten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Citaat van: Iwan op  8 december 2012, 20:18:30
Rias die de boom bij mij versiert.  *G
Maar meestal eten met de familie, of bij mijn moeder/zus thuis of we gaan uiteten.

Kan hij die van mij ook even komen versieren? denk altijd leuk versieren halverwege ben ik het spuugzat en doen mn handen zeer van die stomme boom

Goitske

ohja traditie

Hier vieren we altijd met het gezin de kerst dus Marcels ouders, schoonzusjes, Marcel, ik en nu dus ook Jan. We vieren het op de dag die bij mijn schoonzusjes het beste uit komt aangezien die met wisselende diensten zitten doordat ze in de zorg werken en dus ook op zon en feestdagen moeten werken.
Het wisselt bij wie het is normaal is het ene jaar bij de ene ander jaar bij de ander nu is het voor het 2de jaar achtereen bij ons ivm Jan dat hij gewoon naar zijn eigen bedje kan en ik heb gewoon vrij dus kan makkelijker alles regelen dan de anderen.
Meestal gourmetten we met zn allen
Verder cadeautjes onder de boom en we gaan dan of 21tigen of dobbelen wie een cadeautje onder de boom weg mag pakken en dan aan de persoon geven voor wie het is.
Afgelopen jaar kregen mijn schoonzusjes en ik allemaal een hele oude traditie namelijk allemaal een pyjama! Zo'n heerlijke ruitjes pyjama van de hunkemoller

De tradities zijn ontstaan toen we allemaal gingen samen wonen, mijn schoonouders hebben altijd kerst gevierd maar dan lekker in de pyjama de cadeautjes nu is het dus 'smiddags daarna gaan we eten.
Vaak spelen we smiddags nog allemaal spelletjes ligt er aan bij wie het thuis is wat we spelen en de vuurkorf buiten gaat aan na het eten

mary-kate

Jazeker, kerstavond fonduen
1e kerstdag even naar m'n ouders en verder het liefst luieren op de bank met een boek of een leuke film op de tv
Soms word ik gevraagt om bij een kennis te eten,leuk hoor maar niet zo mijn ding.Ik zit liever thuis zo dat ik mijn ding kan doen
Life can be so beautyfull
so follow your heart