Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vind jij jezelf intelligent?

Gestart door Iwan, 17 februari 2010, 19:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vind jij jezelf slim/intelligent?

Jazeker, ik ben heel intelligent.
0 (0%)
Ik ben best wel intelligent.
6 (85.7%)
Ik ben niet zo intelligent.
1 (14.3%)
Ik ben helemaal niet intelligent.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 7

Iwan

Dus jij denkt dat je slim bent? Grote kans dat je er hopeloos naast zit!
Want mensen met een IQ dat lager is dan gemiddeld,
hebben de neiging om hun eigen intelligentie te overschatten.

Grappig genoeg schatten intelligente mensen zichzelf juist vaak te laag in.
Dit principe heet het Downing-effect, en is vernoemd naar de man die het fenomeen ontdekte.

Hoe intelligenter je bent, des te beter je de intelligentie van anderen in kunt schatten.
Mensen met een bovengemiddeld IQ kunnen de intelligentie van anderen over het algemeen vrij goed schatten.
Vreemd genoeg schatten ze personen die even intelligent zijn als henzelf wel vaak hoger in.
De Britse psycholoog Adrian Furnham vond een verschil tussen mannen en vrouwen.
Mannen gaven zichzelf 5 IQ-punten te veel, terwijl vrouwen zichzelf juist 5 IQ-punten te weinig gaven.
Borstvoeding heeft een positief effect op intelligentie.
Kinderen die borstvoeding krijgen, scoren op hun derde 3 tot 8 punten hoger. Hoe dat komt, is onduidelijk.
Tot voor kort steeg het gemiddelde IQ van mensen met 3 tot 5 punten per decennium.
Helaas blijkt uit recente studies dat dit zogeheten 'Flynn-effect' alweer uitgewerkt is.



Vind jij jezelf intelligent
Vind jij jezelf mooi/knap/aantrekkelijk?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik denk dat iedereen op een bepaalde manier intelligent is. Jij doet dit ik doe dat en een ander
weer iets anders. Waarschijnlijk is iemand die op de vuilstort werk (bijv.) ook wel super intelligent
in zijn werk.

Iwan

Ik ben volgens mijzelf wel redelijk intelligent, maar misschien ben ik wel te dom om in te zien dat ik heel dom ben.  :app:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik vind mijn zelf soms wel intelligent

Margje

Ik vind mijzelf redelijk intelligent maar niet op alle gebieden....Op sommige momenten kan ik zeer intelligent overkomen en op andere momenten juist niet...
.Het heeft natuurlijk ook te maken met algemene interesse want ja sommige dingen interesseren mij weinig en dus zal ik hier weinig over weten...
Maar ja..ik ben wel tevreden met mijn intelligentie :)

Lejah

Ik vind mijzelf op sommige gebieden ook best wel intelligent. Maar op andere gebieden weer helemaal niet, dan kan ik mij ergeren aan mijn eigen domheid.

Ik denk dat interesses wel mede bepalen op welk niveau je presteert, en natuurlijk je scholing, maar ik denk dat intelligentie niet zozeer te maken heeft met op welk niveau je nu zit, maar hoe snel je in staat bent nieuwe dingen aan te leren en of je inzicht hebt in bepaalde dingen.
Bijv iemand zonder enkele scholing kan behoorlijk intelligent zijn.