Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Massale vernietiging van gezonde dieren bij uitbraak van besmettelijke ziekten.

Gestart door Iwan, 6 maart 2010, 15:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Massale vernietiging van gezonde dieren bij uitbraak van besmettelijke ziekten zoals MKZ of varkenspest moet niet meer worden toegepast.

Eens, .....
2 (66.7%)
Oneens, ......
1 (33.3%)
Anders, namelijk ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan



Op de website www.petities.nl is een actie gestart om de Tweede Kamer te overtuigen te stoppen
met het ruimen van gezonde geiten en schapen. Ondertekenaars van de petitie zijn van mening
dat op grond van de informatie van het ministerie van LNV, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM)
en de GGD het ruimen van gezonde dieren niet helpt om Q-koorts uit te roeien. De petitie roept op te zoeken
naar een effectieve methode om Q-koorts te bestrijden en direct te stoppen met het afmaken van gezonde dieren.


STELLING: Massale vernietiging van gezonde dieren bij uitbraak van
besmettelijke ziekten zoals MKZ of varkenspest moet niet meer worden toegepast.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Hoorde vandaag nog in het nieuws dat er een bedrijf was waar de dieren wel zijn afgemaakt ondanks dat er nog geen uitslag was van een besmettelijke ziekte

Dus het wordt echt nog wel gedaan.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op  6 maart 2010, 22:56:03
Hoorde vandaag nog in het nieuws dat er een bedrijf was waar de dieren wel zijn afgemaakt
ondanks dat er nog geen uitslag was van een besmettelijke ziekte

Dus het wordt echt nog wel gedaan.
Gezonde dieren worden inderdaad bij besmettelijke ziekten meestal inderdaad gewoon nog geruimd.
Ik had een foutje gemaakt in de stelling; de stelling had moeten zijn dat het ruimen van gezonde dieren
bij een uitbraak van een besmettelijke ziekte niet meer zou moeten worden toegepast.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op  7 maart 2010, 06:02:58
Citaat van: Dity op  6 maart 2010, 22:56:03
Hoorde vandaag nog in het nieuws dat er een bedrijf was waar de dieren wel zijn afgemaakt
ondanks dat er nog geen uitslag was van een besmettelijke ziekte

Dus het wordt echt nog wel gedaan.
Gezonde dieren worden inderdaad bij besmettelijke ziekten meestal inderdaad gewoon nog geruimd.
Ik had een foutje gemaakt in de stelling; de stelling had moeten zijn dat het ruimen van gezonde dieren
bij een uitbraak van een besmettelijke ziekte niet meer zou moeten worden toegepast.

-Dat zou inderdaad niet meer mogen gebeuren.
Eerst maar eens testen of er op een bedrijf inderdaad sprake is van een besmettelijke ziekte onder de dieren, en zo niet dan van die dieren afblijven
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik vindt het ook niet kunnen dat gezonde dieren preventief worden geruimd,
al begrijp ik wel waarom het gedaan wordt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."