Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Jol: We zijn door oog van naald gekropen

Gestart door gjk, 5 april 2010, 10:35:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk


Trainer Martin Jol van Ajax was zondag blij en opgelucht toen Toby Alderweireld zijn ploeg in blessuretijd alsnog voorbij ADO Den Haag schoot (0-1). ,,We zijn door het oog van de naald gekropen'', zei hij even later. ,,Maar dat mag ook wel eens. Andere ploegen winnen vaker met één doelpunt verschil.''


Ajax scoorde op het moment dat Ricky van den Bergh het doel van ADO Den Haag verdedigde. De middenvelder trok een kwartier voor het einde de keepershandschoenen aan nadat de zojuist voor de geblesseerde Robert Zwinkels ingevallen doelman Barry Ditewig de rode kaart had gekregen. Hij duwde Demy de Zeeuw hard tegen de grond. ,,Demy kreeg in de eerste helft ook al een klap in zijn nek'', doelde Jol op een actie van Pascal Bosschaart. ,,Dat was volgens mij ook al een rode kaart. Bovendien heb ik van de vierde man gehoord dat de grensrechter via een oortje aan scheidsrechter Jan Wegereef heeft verteld dat Suarez een strafschop had moeten krijgen. De arbiter deed echter niets.''

Jol: ,,We wisten dat Van den Bergh niet de nieuwe Jan van Beveren is. Daarom vond ik het vreemd dat we in het laatste kwartier zo weinig op doel schoten. Gelukkig schoot Alderweireld wel een keer raak. Daardoor zitten we nog steeds in de kampioensrace.''