Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ophef om condoom met haakjes

Gestart door Iwan, 16 april 2010, 16:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: telegraaf.nl


Ophef om condoom met haakjes

JOHANNESBURG -  Zuid-Afrikaanse vrouwen krijgen een condoom met scherpe weerhaakjes
aan de binnenkant uitgedeeld, om verkrachting tijdens het WK voetbal te voorkomen...
Critici zijn echter bang dat de vrouwen daardoor vermoord zullen worden.

Sonette Ehlers, een Zuid-Afrikaanse arts heeft het pijnlijke condoom ontwikkeld.
De Rape-aXe is een condoom dat vrouwen bij zichzelf kunnen inbrengen.
Zodar een vrouw dan verkracht wordt, komen de scherpe haakjes vast te zitten
aan het geslachtsdeel van de verkrachter. Daarbij komt geen bloed vrij, wat belangrijk is als het gaat om hiv.

Het condoom kan vervolgens alleen nog met behulp van een arts worden verwijderd. Als de verkrachter
dat zelf probeert, is dat een zeer pijnlijke onderneming, aldus de ontwikkelaar van het anti-verkrachtingscondoom.

Critice vinden het condoom echter gevaarlijk, omdat ze bang zijn dat de verkrachters zo razend worden dat ze
het slachtoffer misschien wel zullen verminken of zelfs vermoorden. Maar volgens Ehlers heeft het slachtoffer
'in de consternatie wel tijd om te vluchten'.

Na het WK is het condoom voor twee dollar per stuk te koop.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy


Nevyn

Ik vind het net als Don een goed initiatief. Doen, dan worden die meiden nog enigszins gespaard...

Kim

Lijkt mij geen goed plan!
Kans is dan inderdaad groot dat de mannen geweld gaan gebruiken.
Ze kunnen beter iets bedenken dat de doorgang blokkeert.

Iwan

Citaat van: Kim op 25 april 2010, 15:21:03
Lijkt mij geen goed plan!
Kans is dan inderdaad groot dat de mannen geweld gaan gebruiken.
Ze kunnen beter iets bedenken dat de doorgang blokkeert.
:sct: leuke woordkeuze,  :sct:

Maar denk je niet dat als de mannen de doorgang wordt geblokkeerd en ze geen toegang kunnen krijgen
dat ze dan ook geweld zullen gebruiken??
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik denk wel dat het condoom nog meer geweld uitlokt.
Maar een verkrachting is ook geweld! Dus welk geweld wordt meer uitgelokt? Een mep meer of minder is natuurlijk heel wat anders dan bijv dood geslagen te worden.
Als de "doorgang geblokkeerd" (geweldige woordkeuze! ;D) wordt, lijkt me dat nog beter. Dat er dan geweld gebruikt wordt, tja, dat geweld had je toch al te pakken en nu ben je dan tenminste niet verkracht. Anders heb je gweld en een verkrachting!

Kim

Geweld in de zin van... doden!
Een man die met zijn pieleman vast zit aan haken kan agressie opwekken.