Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Is de man op deze foto uit 1940 een tijdreiziger?

Gestart door Iwan, 20 april 2010, 12:06:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: HLN.be

Is de man op deze foto uit 1940 een tijdreiziger?
Op het internet woedt sinds kort een discussie over bovenstaande foto, en meer bepaald over de man rechts
met de zonnebril. 'Believers' zijn ervan overtuigd dat de jongeman een tijdreiziger is die in 1940
op de gevoelige plaat is vastgelegd. Sceptici menen echter dat er helemaal niks vreemd is aan de foto.

De zonnebril, zijn haarsnit, zijn kleren en het 'digitale' fototoestel dat hij in zijn handen heeft.
Ziedaar de bewijzen volgens de 'believers' dat de man uit de toekomst komt. Wat in ieder geval vaststaat
is dat de foto wel degelijk in 1940 of 1941 genomen is. Het gaat om de heropening van de South Fork Bridge
in British Columbia in Canada, nadat die in november 1940 door overstromingen was vernield.
De foto is terug te vinden op de officiële website van Canadese musea.

De 'non-believers' zijn allesbehalve onder de indruk. De zonnebril die hij draagt, is helemaal niet zo modern
en de hippe t-shirt is niks meer dan een sweater met embleem opgeborduurd zoals die in die tijd
geen uitzondering waren. Zijn 'digitale' camera is niks meer dan een Kodak Folding Pocket model
dat al sinds het begin van de twintigste eeuw in omloop was.

Als er al iets ongebruikelijk aan de foto is, zeggen de sceptici, dan is het inderdaad dat de man
door zijn verschijning opvalt van de andere mensen op de foto. Maar tegenwoordig zou zelfs
een bedelaar op straat verward kunnen worden met een trendy fotomodel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Zolang er geen foto's opduiken van 22 November 1963 waar deze zelfde man te zien is op Dealey Plaza
of  foto's van 11 september 2001, New-York, met deze man geloof ik er niet in.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."