Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Het besnijden van minderjarige jongens?

Gestart door Iwan, 30 mei 2010, 04:14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Artsen moeten jongensbesnijdenis gaan ontmoedigen.

Eens, omdat ....
2 (100%)
Oneens, omdat .....
0 (0%)
Anders, namelijk ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan



Artsen moeten jongensbesnijdenis gaan ontmoedigen

Artsenorganisatie KNMG wil het besnijden van minderjarige jongens krachtig gaan ontmoedigen
omdat het in strijd is met de rechten van het kind. Ook zijn er volgens de artsenfederatie geen
medische voordelen en zijn er risico's op complicaties. De KNMG ziet zelfs voldoende redenen
voor een verbod, maar kiest daar niet voor omdat dit tot illegale besnijdenissen zou kunnen leiden.

Zowel Joodse- als moslim-organisaties reageren verbaasd omdat er ook juist medische voordelen
aan besnijden zouden zitten. Bovendien is het ritueel in beide religies een eeuwenoude traditie.


Moet er een einde komen aan het besnijden van minderjarige jongens?
Of moeten culturen de vrijheid krijgen om bepaalde tradities in stand te houden?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ontmoedigen vind ik prima, vooral omdat de voordelen niet tegen de nadelen schijnen op te wegen,
maar verbieden gaat natuurlijk te ver. In Amerika schijnt 80% van de mannen besneden te zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Verbieden zal het zeker niet gaan vooral in de moslim landen niet. Ik zie het nut er ook niet van in.Gezien het hygienisch oogpunt misschien of medisch gezien als het nodig is maar meer ook niet
Life can be so beautyfull
so follow your heart