Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

indentiteitsbewijs

Gestart door StarLight, 10 juli 2011, 03:35:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StarLight

Laatst was ik op het gemeentehuis om mij in te schrijven in een nieuwe gemeente.
Er waren wat mensen voor mij en ik hoorde dat de politiek de Nederlandse indentiteits bewijs gratis willen maken.

Wat vinden jullie? Moet men blijven betalen voor de indentiteits bewijs. Of moet het gratis worden?
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

edje

Aangezien je overal voor moet betalen,rijbewijs,pasport,bewijs van goed gedrag,etc etc lijkt het mij een aangename verrasing als ze het gratis maken.Ik zie het echter niet gebeuren want het zijn allemaal inkomsten die ze dan mislopen.
Groeten Edwin

StarLight

Inderdaad! Het is al duur genoeg. Dus waarom zouden ze elke Nederlander het gratis geven?
Toch moet je (bij ons dan) een formulier invullen. Als ze het er door krijgen, krijgt men het geld ook terug.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Lejah

Het zou leuk zijn als het gratis werd.
Maar een stuk goedkoper mag wel, ik vind ze echt onnodig duur.

Kim


Metalholic


StarLight

Ja ze weten niet wat ze willen geloof ik.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

carola

het zou wel lekker zijn als die gratis zou zijn en blijven, het kost allemaal al genoeg al die bewijzen

Iwan

Ik kan me voorstellen waarom er reden zou zijn waarom het identificatiebewijs gratis zou moeten zijn, de ID-kaart dan,
want je moet je immers kunnen legitimeren van de overheid. De burger heeft zelf weinig aan zijn ID-kaart, het is een verplichting
opgelegd door de overheid.

Zelf heb ik trouwens altijd een paspoort.....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ergens vanaf juni mag een kind niet meer bijgeschreven staan op het paspoort van zijn ouders en moet een kind een eigen ID hebben. Niet om zich in NL te kunnen identificeren, maar voor bijv het buitenland.
Helaas is een kinder ID zo geregeld dat het niet duidelijk is wie zijn ouders zijn in geval het kind een andere achternaam heeft. Dan moet de ouder bewijzen dat het kind van haar/hem is.
De kinder ID kosste tot 1 januari €9.--
Vanaf 1 januari koste het €30,--
De reden voor de verhoging: Er zullen nu meer kinderen een ID-kaart aanvragen dan voorzien was, dus gaat de prijs omhoog!


(gelukkig hebben we de ID van mijn jongste al in december aangevraagd)

Margje

Ik heb een tijdje geleden dus 2 nieuwe identiteitsbewijzen aan laten maken en pfft....prijzige dingen hoor.....Tja.....ik had inderdaad ook nog steeds bijschrijving in paspoort welke niet meer geldig was na eind Juni...