Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ben jij een familie mens ?

Gestart door vampie, 15 december 2006, 20:23:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vampie

Ben jij iemand die met bv kerst , oud en nieuw , moederdag altijd familie trouw opzoekt ?


zo niet welke reden heb je daar voor ?

Celine

Ik ben niet echt een familiemens maar ik ga met kerst, vader- en moederdag wel langs mijn ouders.
Met nieuwjaar blijf ik meestal gewoon thuis..

Margje

Ik vind dat familie geen verplichting moet zijn..je moet langsgaan wanneer je het leuk vindt en niet gaan als je er geen zin in hebt...Ben eigenlijk ook wel zo opgevoed maar het zit ook wel in mij...Ik vind het leuk om met de kerstdagen een dagje met familie door te brengen maar met oud&nieuw kan het net zo gezellig met vrienden zijn...Eigenlijk doe ik gewoon waar ik zin in heb en wat ik leuk vind...en of dat nu met kerst en/of oud&nieuw of op een ander tijdstip van het jaar maakt me dan niet uit...Geen verplichtingen dus....

Lynn

Ik ben gek op mijn familie, maar het is niet zo dat ik de deur bij ze plat loop.
2de kerstdag ben ik sowieso bij familie, omdat mijn oom dan jarig is.

Nevyn

Ik ben ook dol op mijn familie, maar lijdt ook mijn eigen leventje..
DAt vinden ze ook niet erg...

Met kerstavond en eerste kerstdag ben ik bij hen en tweede kerstdag en oud en nieuw vier ik met vrienden..
Verder ben ik sowieso nog twee avonden per week bij ons pa!!

mary-kate

nee ik ga wel naar m'n ouders maar meer ook niet
Life can be so beautyfull
so follow your heart

vampie

ik ben wel famile mens is zorg dat ik met moeder- en vaderdag er ben en breng zo wie zo 1 dag met mijn ouders door en zorg dat ik met nieuwjaarsdag ze een goed nieuw jaar wens en natuurlijk op verjaardagen ben ik aanwezig

zonder hun was ik niet geweest wie ik nu ben en ik vindt dat je op zulke dagen laat zien dat je hun respecteerd

sterretje

Nee ik ben niet zo'n familiemens
KOmt waarschijnlijk ook omdat ik de jongste was thuis (nakomertje) en ik dus niet echt met mijn zus en broer heb opgetrokken, ik was 9 jaar toen ik al tante was.
Daarna heb ik 14 jaar in spanje gewoond en nauwelijks contact gehad met mijn familie
Ik zie mijn broer/zus dan ook niet meer, en dat is prima zo er is geen ruzie maar we zijn te verschillend en dat respecteer ik.
Leven en Laten Leven !!

Metalholic

Nee niet echt, mn zusje woont nog geen 2 km verderop en die zie ik erg weinig. Mn broertje eigelijk nooit want die is zelf altijd weg. Door Julia zie ik opa en oma nog geregeld he.

XXXX

Nee wij houden er niet van om op bepaalde dagen 'verplicht' naar familie te gaan.
Dat zegt niet dat we geen waarde aan familie hechten. Famlilie is wel erg belangrijk, maar wel op een zekere afstand.

DonWoozy

ik ga graag naar mijn familie toe, de een wat liever dan de ander maar over het algemeen ben ik daar wel voor

eigenzinnige

vader en moederdag doe ik niet aan , vind het onzin en geef veel liever spontaan iets wanneer ik daar zin in heb

verder moet ik zin hebben in het zien van familie , loop de deur niet plat ,

Iwan

Citaat van: eigenzinnige op  1 juli 2008, 10:00:05
ja iwan dat kan veel uitmaken hoor

maar ja daarnaast vrienden kan je zelf uitkiezen en familie krijg je erbij he ? ;D

maar als je niet een echte band hebt dan gaat dit vaak zo hoor ,ik heb bv ouders die zich om 1 ding druk maken ,mijn broer , en die verhalen hangen me ook regelmatig de keel uit
Nouja mijn oudste broer woont bij mij in, 's morgens als ik van bed kom ligt hij op de bank
tv te kijken, als ik thuis kom van mijn werk ligt hij op de bank tv te kijken en als ik op bed ga
ligt hij op de bank tv te kijken. Mijn schuur/garage is een grote puinhoop omdat hij die vol heeft
gezet met zijn spullen, en dan niet eens netjes. Zijn idee van kosten delen is mij 1x in de maand
15 euro te geven voor boodschappen, terwijl ik wekelijks minimaal 50 euro kwijt ben aan boodschappen
die voor het grootste gedeelte door hem worden opgemaakt. Het probleem is dat het wel mijn broer is,
moet ik die op straat zetten terwijl hij nergens heen kan en geen dak boven zijn hoofd heeft?

Wat mij nog het meeste irriteert zijn zijn grote verhalen tegenover vrouwen en dat hij
voorheen altijd rondreed in een dure BMW om indruk te maken op vrouwen terwijl hij
nog bij mij kwam om benzinegeld, want dat kon hij zelf niet betalen. Wat dat betreft
heb ik helemaal geen respect voor hem en vind ik hem gewoon een enorme mislukkeling.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Citaat van: Iwan op 11 november 2008, 23:37:30
Citaat van: eigenzinnige op  1 juli 2008, 10:00:05
ja iwan dat kan veel uitmaken hoor

maar ja daarnaast vrienden kan je zelf uitkiezen en familie krijg je erbij he ? ;D

maar als je niet een echte band hebt dan gaat dit vaak zo hoor ,ik heb bv ouders die zich om 1 ding druk maken ,mijn broer , en die verhalen hangen me ook regelmatig de keel uit
Nouja mijn oudste broer woont bij mij in, 's morgens als ik van bed kom ligt hij op de bank
tv te kijken, als ik thuis kom van mijn werk ligt hij op de bank tv te kijken en als ik op bed ga
ligt hij op de bank tv te kijken. Mijn schuur/garage is een grote puinhoop omdat hij die vol heeft
gezet met zijn spullen, en dan niet eens netjes. Zijn idee van kosten delen is mij 1x in de maand
15 euro te geven voor boodschappen, terwijl ik wekelijks minimaal 50 euro kwijt ben aan boodschappen
die voor het grootste gedeelte door hem worden opgemaakt. Het probleem is dat het wel mijn broer is,
moet ik die op straat zetten terwijl hij nergens heen kan en geen dak boven zijn hoofd heeft?

Wat mij nog het meeste irriteert zijn zijn grote verhalen tegenover vrouwen en dat hij
voorheen altijd rondreed in een dure BMW om indruk te maken op vrouwen terwijl hij
nog bij mij kwam om benzinegeld, want dat kon hij zelf niet betalen. Wat dat betreft
heb ik helemaal geen respect voor hem en vind ik hem gewoon een enorme mislukkeling.

Iwan,

wordt het dan niet eens tijd dat je daar simpelweg harde afspraken over gaat maken, laat hem
dan lekker voor de tv hangen en de "patser" uithangen maar laat hem in ieder geval een redelijk
bedrag betalen zodat jij kan zorgen dat er, zonder jezelf teveel kosten op je nek te halen, voldoende
boodschappen op de plank kunnen komen?!

Iwan

Citaat van: DonWoozy op 12 november 2008, 13:27:39
Citaat van: Iwan op 11 november 2008, 23:37:30
Citaat van: eigenzinnige op  1 juli 2008, 10:00:05
ja iwan dat kan veel uitmaken hoor

maar ja daarnaast vrienden kan je zelf uitkiezen en familie krijg je erbij he ? ;D

maar als je niet een echte band hebt dan gaat dit vaak zo hoor ,ik heb bv ouders die zich om 1 ding druk maken ,mijn broer , en die verhalen hangen me ook regelmatig de keel uit
Nouja mijn oudste broer woont bij mij in, 's morgens als ik van bed kom ligt hij op de bank
tv te kijken, als ik thuis kom van mijn werk ligt hij op de bank tv te kijken en als ik op bed ga
ligt hij op de bank tv te kijken. Mijn schuur/garage is een grote puinhoop omdat hij die vol heeft
gezet met zijn spullen, en dan niet eens netjes. Zijn idee van kosten delen is mij 1x in de maand
15 euro te geven voor boodschappen, terwijl ik wekelijks minimaal 50 euro kwijt ben aan boodschappen
die voor het grootste gedeelte door hem worden opgemaakt. Het probleem is dat het wel mijn broer is,
moet ik die op straat zetten terwijl hij nergens heen kan en geen dak boven zijn hoofd heeft?

Wat mij nog het meeste irriteert zijn zijn grote verhalen tegenover vrouwen en dat hij
voorheen altijd rondreed in een dure BMW om indruk te maken op vrouwen terwijl hij
nog bij mij kwam om benzinegeld, want dat kon hij zelf niet betalen. Wat dat betreft
heb ik helemaal geen respect voor hem en vind ik hem gewoon een enorme mislukkeling.

Iwan,

wordt het dan niet eens tijd dat je daar simpelweg harde afspraken over gaat maken, laat hem
dan lekker voor de tv hangen en de "patser" uithangen maar laat hem in ieder geval een redelijk
bedrag betalen zodat jij kan zorgen dat er, zonder jezelf teveel kosten op je nek te halen, voldoende
boodschappen op de plank kunnen komen?!
Het voor de tv hangen is al genoeg voor mij om mij dood aan te ergeren en daarbij mag ik mijn
broer gewoon niet zo graag. Vroeger keek ik best wel tegen hem op, zoals zoveel tegen hun
grote broer opkijken, maar nu zie ik hem alleen maar als klaploper en alcoholist.
(alcoholisme is in mijn familie de familiesport.)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Sinds mijn broer niet meer bij mij woont, en de kinderen van mijn zus wat ouder zijn, en ze een nieuwe baby heeft,
ben ik wel wat meer een familiemens geworden. Kom heel veel bij mijn moeder, en ga ook regelmatig naar mijn zus en haar kinderen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik vind het wel leuk bij mijn familie te zijn , met moederdag zijn we bij beide moeders geweest, met vaderdag hebben we er niks aan gedaan, met kerst gaan we ene dag naar mijn ouders en 2e dag naar Gj zijn ouders zoals het nu lijkt en dan oud en nieuw lekker thuis

Iwan

Ik ben niet zo'n familiemens..... weet bv ook niet zo heel veel over mijn vader.
Alleen dat hij zeer jong wees was en dat hij toen een tijd bij zijn zus en haar man heeft gewoond.
Hoorde vandaag dat mijn vader al eerder, dus voor mijn moeder, verloofd was geweest.
Toen hij nog op schiphol werkte had hij daar een vrouw uit afrika leren kennen, haar heeft hij toen laten overkomen.
Ze zijn een tijdje verloofd geweest, ze hebben een tijdje bij de zus van mijn vader in huis gewoond en daarna is mijn vader
er blijkbaar 'vandoor' gegaan. De vrouw is bij mijn tante blijven wonen en is uiteindelijk getrouwd met een man uit Hoogezand.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

sinds dat ik niet meer thuis woon, is het heel anders geworden: Moederdag doen nooit zo veel aan, vorige jaar zijn we bij beide moeders geweest maar dit jaar hebben we besloten er niks aan te doen. Vaderdag doen we niks aan omdat gj zijn vader niet meer leeft.
Kerst: gaan we de ene dag naar mijn ouders en andere dag naar gj zijn moeder en vriend
en met oud en nieuw naar mijn  ouders: hun wonen ook dichterbij vandaar dat we meer naar mijn ouders gaan