Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Rechter weigert toezicht op foetus

Gestart door Iwan, 23 februari 2012, 09:39:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: AD.nl
Rechter weigert toezicht op foetus

De rechtbank in Dordrecht heeft onlangs een verzoek van de kinderbescherming afgewezen
om een 17 weken oude foetus onder toezicht te stellen. De kinderbescherming had dat gevraagd
omdat de familie van de zwangere vrouw de ongeboren vrucht zou willen laten aborteren.
Dat meldt het AD vandaag.

De identiteit van de 18-jarige zwangere vrouw is niet bekend. Aanvankelijk verbleef ze op aandringen
van Jeugdzorg op een geheim adres, maar sinds ze 18 is, woont ze weer dicht bij haar ouders.
De kinderbescherming denkt dat de familie, uit motieven die voortkomen uit eerwraak,
alles op alles zal zetten om de zwangerschap te beëindigen.

De kinderrechter heeft het verzoek afgewezen omdat de grens voor ondertoezichtstelling
bij een 'ongeboren vrucht' ligt op 24 weken. 'De foetus is volgens het Nederlandse recht
geen drager van rechten. Het heeft noch recht op zwangerschapsafbreking, noch recht op leven
',
aldus het vonnis.

De kinderbescherming is teleurgesteld over de uitspraak. Bij ondertoezichtstelling zou Jeugdzorg
een veiligheidsplan kunnen opstellen of de zwangere vrouw dwingen te verhuizen naar een geheim adres.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Sommige klinieken gaan zelfs tot 27 weken!!!

Iwan

Het is volgens mij een zaak van de vrouw zelf of ze wel of geen arbortus laat plegen, al zal ze wel onder druk
worden gezet door haar familie, anders zou de kinderbescherming niet het verzoek tot toezicht hebben aangevraagd lijkt mij.
Ik hoorde vanmorgen bij moraalridders, herhaling van gisteren, dat er in Nederland jaarlijks 15 vrouwen overlijden
aan de gevolgen van eerwraak.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."