Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Oranje WK2014

Gestart door Iwan, 1 juni 2014, 02:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan






Nadat Rafael van der Vaart eerder afhaakte met een kuitblessure, moest de bondscoach nog zes namen schrappen
in zijn voorselectie van dertig spelers. Terence Kongolo kreeg de voorkeur boven Patrick van Aanholt,
die wel een sterke indruk maakte in de oefenwedstrijd tegen Ecuador. Ook Quincy Promes mocht op basis
van zijn prestatie met Jong Oranje tegen Jong Schotland, waarin hij drie keer trefzeker was, nog hoop koesteren.

Wesley Sneijder en Arjen Robben gaan beide op voor hun zesde eindtoernooi. De 29-jarige middenvelder
van Galatasaray en de 30-jarige aanvaller van Bayern München waren er beiden in 2004 al bij op het EK in Portugal.

De selectie
Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Michel Vorm (Swansea City).

Verdediging: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Feyenoord), Terence Kongolo (Feyenoord),
Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg),
Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan De Vrij (Feyenoord).

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Norwich City), Jonathan De Guzman (Swansea City),
Nigel de Jong (AC Milan), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV).

Aanval: Memphis Depay (PSV), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuijt (Fenerbahçe),
Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United), Arjen Robben (Bayern München).

Afvallers: Patrick van Aanholt (Vitesse),Quincy Promes (FC Twente), Jean-Paul Boëtius (Feyenoord),
Tonny Vilhena (Feyenoord), Karim Rekik (PSV), Jeroen Zoet (PSV). Rafael van der Vaart (Hamburger SV)
viel eerder deze week al af vanwege een kuitblessure.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Spaanse en Braziliaanse media willen onrust zaaien bij Oranje

'Wesley Sneijder, Dirk Kuyt en Nigel de Jong zijn maandagavond op stap geweest
en keerden dinsdagochtend om 11 uur pas terug in het spelershotel van Oranje
'.
Dat merkwaardige bericht verspreiden media in zowel Brazilië als Spanje vandaag.

Complete onzin, natuurlijk. Drie van de meest ervaren spelers van Oranje, die vier dagen
voor een van de belangrijkste wedstrijden in hun leven een hele nacht doortrekken,
en 's middags weer op het trainingsveld staan. Volstrekt ondenkbaar. Bondscoach
Louis van Gaal had ze meteen naar huis gestuurd.

Het lijkt erop dat de Spaanse en Braziliaanse media de handen ineen hebben geslagen
en een koude oorlog tegen Oranje zijn begonnen. Een flauwe poging om onrust te zaaien
in het Oranje-kamp, anders valt deze berichtgeving eigenlijk niet te verklaren.
Spanje speelt morgen in Salvador tegen Oranje, terwijl Brazilië mogelijk in de tweede ronde
op Nederland stuit.

De originele bron van het wilde stapverhaal lijkt het Braziliaanse Globo, dat een video plaatst
van Sneijder, De Jong en Kuyt die om 11 uur 's ochtends terugkeren bij het Caesar Hotel,
de vaste uitvalsbasis van Oranje in Rio de Janeiro. Globo schrijft dat tv-stations die al sinds
8 uur voor de deur van het hotel stonden, het vertrek van de spelers niet opgemerkt hebben.

Vermoedelijk op basis van deze video schreef El Mundo Deportivo, een gerespecteerde Spaanse
sportkrant, dat de drie Oranje-internationals van maandagavond tot dinsdagochtend 11 uur zijn
gaan stappen in Rio. Alsof het spelershotel geen zij- of achteruitgang heeft, waardoor ze ongezien
naar buiten konden. De spelers verlaten regelmatig het hotel voor een korte strandwandeling
in Ipanema of de Copacabana.

Hoewel El Mundo Deportivo zijn bericht baseert op 'Los diarios brasileños', Braziliaanse kranten,
verwijzen andere media in Brazilië weer naar El Mundo Deportivo als originele bron.
Ook in Portugal is het 'nieuws' inmiddels opgedoken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: VoetbalPrimeur.nl
Trefzekere Robben zet wereldrecord neer met indrukwekkende sprint

Arjen Robben heeft vrijdagavond geschiedenis geschreven met een actie in de wedstrijd tegen Spanje (5-1).
De aanvaller van Bayern München bereikte in zijn sprint met Sergio Ramos in de tachtigste minuut
een snelheid van maar liefst 37 kilometer per uur, meldt De Telegraaf zaterdagavond.

Robben liep Sergio Ramos, die 'slechts' 30,6 kilometer per uur haalde, er zonder problemen uit
en was vervolgens ook nog in staat om de 5-1 binnen te schieten. Met de 37 kilometer per uur
geldt Robben nu als de snelste speler ooit op een voetbalveld. Het oude record stond op naam
van Arsenal-aanvaller Theo Walcott met een snelheid van 35,7 kilometer per uur.

Overigens is het fraaie record van Robben niet helemaal waterdicht. De FIFA heeft namelijk alleen
snelheden bijgehouden van spelers uit Europese competities, waardoor het niet uitgesloten
kan worden dat spelers uit andere continenten al eerder het record van Walcott hebben verbroken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: NOS.nl


Anti-Oranjelied internethit in Mexico

Een 15-jarige meisje is op dit moment de internethype van Mexico. Overal op Mexicaanse Twitter
en Facebook wordt haar filmpje met een liedje over ons, de Nederlanders, gedeeld.

In het liedje zingt het meisje haar frustratie over de uitschakeling van Mexico door Oranje van zich af.
En dat doet ze niet zachtzinnig. Volgens haar heeft Mexico verloren van "die apen" doordat
de scheidsrechter was omgekocht en Oranje vals speelde.

"Verdomme, die klote Nederlanders hebben het WK van ons gestolen met hun klote scheidsrechter
en hun gefingeerde strafschop. Onze heldendaad, te gronde gericht door een klootzak.
Robben is een groot toneelspeler en de scheidsrechter was blind.
"

Wraak
Voor het meisje is duidelijk dat Mexico had gewonnen als alles eerlijk was gegaan. "We stonden op het punt
van ze te winnen, dus moesten ze een truc toepassen. Sommige mensen kunnen niet winnen zonder vals te spelen.
Maar over vier jaar nemen we wraak!
"

Ze besluit haar liedje met de innige wens dat Costa Rica ons te grazen gaat nemen, zaterdag.

In een reactie onder haar filmpje op YouTube zegt ze overigens dat ze niets tegen Robben heeft,
Oranje niet haat en niemand wil beledigen, maar dat ze gewoon niet van het voetbal van Oranje houdt.
Het liedje heeft ze voor de lol opgenomen, schrijft ze, niet om te klagen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Opzich een leuk liedje en ook wel begrijpelijk, voetbal is nu eenmaal emotie,
maar ik vind het taalgebruik van deze 15-jarige toch een beetje te ver gaan.

Wat mij wel stoort is dat wanneer de KLM een grapje maakt over Mexico zij meteen op hun achterste benen staan
en dit is daar een 'grote' hit. Uitdelen is prima, maar dan moet je ook kunnen incasseren...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Ik hou van Nederland, dus relax'

Het 15-jarige meisje uit Mexico, dat een haatlied schreef over Oranje, schrijft in een verklaring dat het lied
niet als belediging was bedoeld. "Ik denk dat sommige mensen mij als 15-jarig meisje veel te serieus nemen."

Het liedje bleek al snel een ware internethit. Het meisje zegt dat ze het schreef als grap.
Het meisje maakte het liedje voor de Mexicanen om het verlies van hun nationale elftal weg te lachen.
De scheldwoorden die ze gebruikt, maken volgens haar in Mexico deel uit van het dagelijkse leven.
"Ze vormen geen taboe en je noemt zelfs je vrienden 'pinche' en 'puto'."

"We leven in een wereld die bol staat van haat en woede. En wanneer iemand een grap wil maken, wordt iedereen
alleen maar bozer. Waarom? Lach een beetje. Waarom noemen we elkaar niet allemaal 'puto' vanaf nu?
"

Het meisje biedt haar excuses aan. Ze noemt haar eigen liedje 'idioot'. "Ik weet dat het dom is. En ik hou daarvan
want we hebben allemaal een beetje domheid nodig in onze levens. Maar wat is dommer? Een grappig liedje maken
over voetbal en het online zetten of boos worden vanwege een liedje van een meisje dat over voetbal praat
in wat minder bedekte termen?
"

Het idee achter het lied was volgens het meisje niet de woede tegenover Oranje, maar een grap over wat Mexicanen
er allemaal uitflappen tijdens het kijken van een wedstrijd.

Tot slot zegt ze: "Ik hou van Nederland. Ik bewonder het land. Dus relax."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."