Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Fringe

Gestart door Iwan, 12 januari 2013, 23:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan





Fringe is een Amerikaanse televisieserie van FOX die sinds 9 september 2008 wordt uitgezonden.
De reeks is bedacht door J.J. Abrams, Roberto Orci en Alex Kurtzman, die eerder al samenwerkten voor Alias,
Mission: Impossible III en de nieuwe Star Trek film.

FOX geloofde alvast in de kansen van het programma en investeerde zwaar in de pilotaflevering:
een budget van tien miljoen dollar werd uitgetrokken voor de anderhalf uur durende aflevering.
In Nederland zendt SBS 6 de serie uit vanaf 6 september 2009. In Vlaanderen zendt VIER de reeks uit.

In april 2012 maakte FOX bekend dat er een verkort vijfde, en laatste, seizoen zal komen van Fringe.
De reeks draait rond FBI agente Olivia Dunham, de verwarde maar geniale professor Dr. Walter Bishop
en zijn zoon Peter, die worden belast met een aantal vreemde zaken die over de hele wereld gebeuren.
Al die vreemde gebeurtenissen zijn blijkbaar op de een of andere manier aan elkaar gelinkt: er is duidelijk
'een patroon' te herkennen dat over alle zaken heen loopt. Het patroon kan tevens gelinkt worden aan Massive Dynamic,
een firma die een aantal patenten houdt op een aantal nieuwe technologieën en enkele mysterieuze onderzoeken doet.
Alle zaken draaien rond Fringe science, een tak van de wetenschap die zeer speculatief en omstreden is.
Voorbeelden van deze tak van de wetenschap zijn levitatie, telepathie en onzichtbaarheid.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik zocht een nieuwe serie om te kijken, Sherlock heb ik alle afleveringen al van gezien en van Elementary kon ik
nog geen nieuwe afleveringen downloaden. Kwam toen bij Fringe uit, heb nu de eerste 3 afleveringen gezien...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."