Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Harajuku

Gestart door Celine, 16 juli 2007, 20:23:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Celine

Harajuku is een wijk en ligt midden in tokyo en betekent ontmoetingsplek. Omdat er heel veel wolkenkrabbers en hoge flats staan, wonen er heel veel mensen. Harajuku komt oorspronkelijk uit japan. Er zijn twee bekende straten omoto santo hier zijn veel dure kledingmerken. Je mag ook geen korte broek of minirokje aan hebben om binnen tekomen bij heel veel winkels in deze straat. De andere bekende straat is Takisch dashstree. Er zijn hier veel goedkope winkels. Het is hier heel druk en je ziet allerlij stijlen door elkaar gotic, punk, hip hop. Het is allemaal zeer extreem de haren, kleren, schoenen. De winkels gaan om 21.00 dicht. De winkels achterin de straten zijn de bekenste. Het zijn kleine winkeltjes, maar wel met een eigen stijl. In japan volgen ze de modetrends op de voet. In de kleding komen westerse invloeden voor en er zijn ook veel accesoires en kledingstijlen bij, bijvoorbeeld dingen uit de bekende manga cultuur. Zoals de bekende tekenfilm dragonballz. Je ziet ook veel terug van de rock, punk, gotic culturen. Straat mode is een belangrijk onderdeel van de jeugdcultuur. Het gaat er vooral om een eigen stijl te creeeren. Bekende ontwerpers zijn Issey Miyaki, Kenzo Jap en Yoji Yamamoto. Het is inmiddels ook een bekende plaats voor toeristen geworden en een inspiratie bron voor popsterren, ontwerpers, fotograven. De meeste mensen zijn tussen de 15 en 25 jaar. Er zijn ook jonge huisvrouwen die hieraan meedoen. Het is vooral opvallen en een eigen stijl te hebben.


Wat vind jij van deze style????

Lynn

Heel apart.
Volgens zag ik deze style een keer bij "American's Next Topmodel".

Iwan

Vind het erg roze, beetje lollipop suikerspinnerig.  ;D
Niet zo mijn ding, maarja ik draag zelf ook voornamelijk zwart en wit.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

leuk om te zien maar ik zou zelf niet zover gaan in kleding

gjk

Het is meer grappig om te zien dan mooi ik heb er in ieder geval helemal niets mee.

carola

ik heb hier ook niks mee