Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Opleidingsniveau en de partner(keuze)

Gestart door Iwan, 20 november 2006, 05:11:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

In hoeverre vinden jullie het opleidingsniveau van je partner belangrijk? 
Zegt opleidingsniveau veel over je vriend(in)?
Heb je wel eens een relatie gehad met iemand van ander opleidingsniveau, en hoe heb je dit ervaren?

Overwint de liefde alles of is uitdaging binnen een relatie en het aan elkaar verschaffen
van nieuwe inzichten en het bediscusseren van meningen van een groter belang?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Opleidingsniveau van mijn partner vind ik in zoverre belangrijk dat mijn (toekomstige) partner en ik genoeg te bespreken hebben en elkaar begrijpen...Dat betekent eigenlijk dat ik wel een beetje niveau van mijn partner verwacht..dit heeft niet zodanig met een al dan niet voltooide opleiding te maken maar meer met bv. een interesse tonen in de maatschappij en weten wat er zo nu en dan in deze wereld gebeurt. Ik vind het belangrijk dat je met elkaar kan praten en dat je dan vooral ook elkaar begrijpt..Ik houd van discussies zo nu en dan en vind het dus tevens belangrijk dat mijn (toekomstige) partner ook lekker kan discussiëren met mij.

Iwan

Ik vind het opleidingsniveau van mijn toekomstige vriendin niet zo heel belangerijk,
maar ik denk dat het wel belangerijk is dat je over dingen kunt praten
en dat je niet geheel op een andere golflengte zit of radicaal anders denkt over bepaalde zaken in de maatschappij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

niveau van denken is dus wel belangrijk. Jah en vaak hangt daar tegenwoordig toch een opleiding aan.

Iwan

Ik irriteer me sowieso snel aan andere mensen dus ik wil wel iemand waarmee ik over dingen kan praten
waar ik mij voor interesseer (dezelfde golflengte).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik vind het wel belangrijk dat een vrouw ook goed is opgeleid, dan hoeft het nog niet eens persé dat ze volle bak werkt maar dat wanneer er een nood situatie ontstaat en jezelf in het ziekenhuis beland of in ieder geval je werk niet meer kunt doen, je vrouw het over kan nemen!

Iwan

Met downdaten, een relatie in wat voor vorm dan ook met iemand met een lagere opleiding, heb ik geen enkel probleem.
Opleiding zegt wat mij betreft niet zoveel, heb zelf ook niet echt een bijster hoge opleiding genoten.  8*)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."