Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Een Homoseksuele Premier....

Gestart door Iwan, 1 september 2010, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een Homoseksuele premier moet kunnen in Nederland

Eens, ....
Oneens, ....
Anders, namelijk...

Iwan



In Nederland zijn er enkele openlijk homoseksuele partijleiders en partijleden (geweest)
en nog meer heimelijk homoseksuele, of biseksuele, partijleiders/partijleden.
Wouter Bos zou bijvoorbeeld meerdere homoseksuele relaties hebben (gehad)
en Pim Fortuyn, die bijna premier was, was zeer open over zijn homoseksuele geaardheid.
Over de mogelijke volgende premier van Nederland, Mark Rutte, gaan ook geruchten dat hij van de mannen is.

Zou het voor jou een probleem zijn als Nederland een homoseksuele premier zou krijgen?
Zou de openlijke homoseksualiteit van een kandidaadpremier voor jou reden zijn om niet,
of juist wel op de kandidaat te stemmen?


extra vraag: denk jij dat Mark Rutte homoseksueel is?

zie ook:
Het privéleven van politici uitgelicht.
Vrijgezelle Premier.
Vrouwelijke Premier
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Voor mij zou het absoluut geen probleem zijn wanneer er in Nederland een homoseksueel minister president zou worden.
Zolang het een openlijk homoseksueel zou zijn zie ik niet in waarom het niet zou kunnen.
Wanneer het een 'stiekeme' homoseksueel zou zijn, iemand die 'netjes' getrouwd is, maar er heimelijk een homoseksuele
relatie op na zou houden dan zou dat wel voor problemen kunnen zorgen, zo'n persoon is dan chantabel.

Als iemand openlijk homoseksueel zou zijn zou dat voor mij geen reden zijn om niet op die persoon te stemmen.

extra vraag: Ik denk niet dat Mark Rutte homoseksueel is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Mark Rutte: Ik was graag biseksueel geweest

Onze premier was graag biseksueel geweest, want 'dan krijg je de hele wereld achter je aan',
ook vindt hij het fijn om naakt in huis rond te lopen 'als de gordijnen dicht zijn'.

Dit heeft Mark Rutte vier jaar geleden in een wel erg openhartig interview aan de Viva verteld.
Het verhaal wordt deze week gerecycled na een dringend verzoek van de Rijksvoorlichtingsdienst
om er niet meer over te beginnen.
Rutte deed zijn ontboezemingen vier jaar geleden bij interviewster Tatum Dagelet.
De uitspraken deden toen geen stof opwaaien omdat Rutte nog niet zo in spotlights stond.
Hij sprak ook over (het ontbreken van) relaties en dat hij een echt moederskindje is:
'ik eet nog steeds één keer in de week bij mijn moeder'.

Bij Viva waren ze zelf al lang vergeten dat het interview nog ergens diep in de archieven zat,
maar het was de Rijksvoorlichtingsdienst die Dagelet er onlangs aan herinnerde op een bijeenkomst
waar Rutte ook was. De RVD vroeg Dagelet om nooit meer over het betreffende interview te beginnen.

'Ik wist echt niet meer wat er zo bijzonder aan het interview was, tot ik het terug las
en besefte dat het pikante uitspraken zijn voor iemand die nu premier is
', vertelt Viva-hoofdredacteur
Corinne van Duin vandaag aan Sp!ts. Omdat Viva deze week in het teken van Gossip staat,
staan de highlights van het gesprek met Rutte nu opnieuw afgedrukt in het tijdschrift.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Prijswinnende korte film over homoseksuele premier direct online

De controversiële korte film Premier van regisseur Jens Rijsdijk is vanaf zondag online te zien.
De makers hebben besloten een speciale site te openen (www.premierdefilm.nl) waar iedereen
het filmpje gratis kan bekijken. Premier won donderdag de twee belangrijkste prijzen op
het 48 Hour Film Project in Rotterdam.

Het 8 minuten durend drama vertelt over de eerste donkere premier van Nederland
(gespeeld door acteur Raymi Sambo), die van de partijtop niet uit mag komen voor
zijn homoseksualiteit.

Sambo (All Stars, Spangas) werd ook bekroond als beste acteur van het festival.
In de eerste scène zoent de acteur uitgebreid met zijn mannelijke tegenspeler.
De jury onder leiding van film-journalist Ab Zagt prees de balans in de film en het script:
'Je wordt onmiddellijk in het verhaal meegenomen en daardoor wil je direct meer weten
over alle personages. Bovendien kan je nauwelijks zien dat de film in slechts 48 uur is gemaakt.
'

Het winnen van de prijs in Rotterdam heeft een stormvloed aan reacties teweeggebracht,
stelt een woordvoerder van de producent. 'Iedereen wil Premier zien', legt hij uit.
'Daarom hebben we maar besloten het filmpje voor iedereen toegankelijk te maken.'

De producent doet echter ook zijn best om de winnaar alsnog binnenkort in een bioscoop
te kunnen vertonen. Regisseur Jens Rijsdijk won donderdag 2500 euro en gaat in maart 2014
naar de internationale finale van het 48 Hour Film Project in New Orleans.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan nou niet zeggen dat ik het een geweldig filmpje vindt en een terecht prijswinnaar,
maar ik ken de concurrentie ook niet die het filmpje heeft gehad. Het acteren vind ik maar matig
en het verhaal, en plotwending, bijzonder vaag.. De partijtop wil niet dat de premier uit de
kast komt dus slaan ze zijn geliefde maar dood?  :juh:

Het onderwerp vind ik wel intrigerend....
Ik kan me voorstellen dat wanneer een premier al gekozen is dat de partijtop, van welke partij dan ook,
hem/haar zou adviseren om zijn/haar geaardheid verborgen te houden. Aan de andere kant kan ik me
ook niet voorstellen dat de meeste partijen een bezwaar zouden hebben tegen een homoseksuele lijsttrekker,
als hij er maar openlijk voor uitkomt voor de verkiezingen. Wanneer je bekend maakt nadat je gekozen bent
denk ik dat je als onbetrouwbaar gezien zal worden...

De spindoctors zullen dan wel beginnen zeggen dat de geaardheid van de premier een privékwestie is,
wat het natuurlijk ook is, maar het verzwijgen, of het zelfs ontkennen wanneer er naar gevraagd wordt,
zou voor de lijsttrekker/premier en zijn partij een ramp zijn. Niet zozeer vanwege zijn geaardheid,'
maar omdat hij er niet eerlijk over geweest is en/of het verzwegen heeft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: SpitsNieuws.nl
'Rutte heeft een vriend'

Premier Mark Rutte zou een relatie hebben met een man. Dat meldde presentator
Jan Roos vanavond tijdens het programma Echte Jannen op Radio 1.

"Het is aan mij persoonlijk bevestigd", zo liet Roos weten. "Het is officieel."
Wie de partner van de 44-jarige Rutte zou zijn, werd niet verteld.

Over de geaardheid van de minister-president, die jaren vrijgezel was,
gaan al sinds zijn aantreden geruchten rond.

Rutte zelf heeft meermaals aangegeven informatie over zijn liefdesleven
niet relevant te vinden. Ook gaf hij tijdens een interview met Peter van der Vorst
nog aan écht op vrouwen te vallen.

RVD ontkent
Premier Mark Rutte heeft geen relatie met een man. Dat zegt zijn woordvoerder
desgevraagd. Afgelopen nacht stak een bericht daarover de kop op.
Maar dat klopt niet, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst.
Ook de woordvoerder van Rutte kan het verhaal 'niet plaatsen'.
Verder wil hij niet op het privéleven van de minister-president ingaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 19 mei 2014, 10:30:48


Citaat van: SpitsNieuws.nl
'Rutte heeft een vriend'

Premier Mark Rutte zou een relatie hebben met een man. Dat meldde presentator
Jan Roos vanavond tijdens het programma Echte Jannen op Radio 1.

"Het is aan mij persoonlijk bevestigd", zo liet Roos weten. "Het is officieel."
Wie de partner van de 44-jarige Rutte zou zijn, werd niet verteld.

Over de geaardheid van de minister-president, die jaren vrijgezel was,
gaan al sinds zijn aantreden geruchten rond.

Rutte zelf heeft meermaals aangegeven informatie over zijn liefdesleven
niet relevant te vinden. Ook gaf hij tijdens een interview met Peter van der Vorst
nog aan écht op vrouwen te vallen.
Jan Roos van het programma Echte Jannen lijkt me niet bepaald een betrouwbare bron.
Ik zou het leuk vinden voor Mark Rutte wanneer het waar zou zijn, maar minder leuk zou
ik het dan weer vinden dat hij altijd ontkent heeft homoseksueel te zijn. Zijn geaardheid
gaat een ander natuurlijk niets is, maar vind het een verschil tussen het ontkennen en er
geen uitspraken over willen doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."