Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Gaatjes in oren kind

Gestart door Iwan, 13 juni 2015, 12:09:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Gaatjes schieten in oren baby is mishandeling'

Een Britse petitie tegen het schieten van gaatjes in oren van baby's en jonge kinderen leverde bijna 28.000 handtekeningen op.
Parlementslid Mike Tarmi gaat zich hard maken voor een leeftijdsgrens.

Voor initiatiefneemster Susan Ingram is het helder: het schieten van gaatjes in jonge kinderoren is mishandeling.
,,Het is misschien leuk voor de ouders, maar voor kinderen alleen maar pijnlijk. Het is mishandeling.''
Binnen een week tekenden duizenden mensen de petitie, aldus The Guardian.

Waardeloos
Maar er is ook kritiek. Zo noemt een vrouw, die als baby gaatjes kreeg,  de campagne 'waardeloos'. ,,Ik was blij dat mijn ouders
dit deden toen ik klein was.
'' Ook in Nederland is er geen wettelijke leeftijd wanneer een kind gaatjes mag schieten in de oren,
zo meldt de Rijksoverheid. Zowel in Nederland als het Verenigd Koninklijk mag alleen met toestemming van de ouders een kind
een tatoeage of piercing laten zetten. Onder de 12 jaar is dit sowieso verboden.

Wat de juiste leeftijd is om gaatjes in de oren van je kind te laten schieten is nog altijd een discussiepunt.
De ene moeder wil hiermee wachten totdat haar kind zelf aangeeft gaatjes te willen,
de andere moeder kan hier niet vroeg genoeg mee beginnen.

Gaatjes kunnen al snel na de geboorte gezet worden. Wel moet je dan een paar afwegingen maken.
Baby's kunnen nog niet zelf beslissen, waardoor het kan dat zij later helemaal niet blij zijn met de gaatjes.
Bij iets oudere kinderen bestaat de kans dat zij de oorbellen uit hun oren trekken en ze vervolgens doorslikken.
Je kunt het best wachten tot je kind zelf om oorbellen vraagt.



Wat vind jij? Kan je oorbellen laten schieten bij een paar maanden oude baby, of absoluut niet?

Heb je hier zelf ervaring mee?
Heb je ze bijvoorbeeld zelf als baby gekregen of heb je dit bij je eigen dochter laten doen?

Vind je het er misschien maar gek uitzien of heel normaal?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser

Baby vind ik raar, meisje als ze er wat bewust van zijn en t zelf ook willen. Jongetje ja, ik had een toen ik 12 was.

Sugamilk

Ik vind er niks mis mee. Esmee kreeg ze met 6mnd. Nergens last van gehad en ze zat er ook niet aan. Dus snelle genezing

Kim

Ik vind het belachelijk dat je gaatjes laat schieten bij een baby.....
Het is zijn/haar lichaam en hij/zij moet later maar zelf bepalen of
er gaatjes in de oren worden geschoten. Prima dat ze hier een leeftijd
aan willen vastplakken. Vind het er sowieso niet uitzien...oorbellen bij
een baby, maar dat is mijn mening!  :aur:

Iwan

Wat Kim zegt... Vind het bij een baby afschuwelijk, bij kleine kinderen vind ik het ook niets.
Als ik zelf kinderen zou hebben dan zou ik het pas vanaf hun 12de ofzo toelaten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ieder zijn mening. Ik ben er ook groot mee geworden. En mocht ik een 2de dochter krijgen ooit krijgt die gewoon weer oorbellen.

Iwan



Citaat van: Sugamilk op 16 juni 2015, 17:18:15
Ieder zijn mening. Ik ben er ook groot mee geworden. En mocht ik een 2de dochter krijgen ooit krijgt die gewoon weer oorbellen.
Is inderdaad een persoonlijk iets, vind om het kindermishandeling te noemen te ver gaan.

Heb zelf op een blauwe maandag een clip on oorbel gehad, maar die moest uit/af op school, ik zat toen nog op de lagere school.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Persoonlijk vind ik bij een baby oorbellen schieten niet mooi en te jong. Nina (onze oudste) zat er op den duur toen ze 3 was iedere keer over te "zeuren" en we hebben haar vele malen gezegd dat het echt wel pijn doet maar ze moest oorbellen dus die heeft ze nu ook