Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Hoe langer je wacht met seks, hoe beter je relatie

Gestart door Iwan, 5 september 2012, 10:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Hoe langer je wacht met seks, hoe beter je relatie

Verliefde mensen die het rustig aandoen aan het begin van hun relatie zijn het gelukkigst op lange termijn,
ontdekten Amerikaanse wetenschappers. Het loont dus om die eerste vrijpartij even uit te stellen.

Een studie bij 600 getrouwde en samenwonende koppels toonde aan dat wie lang wachtte om seks te hebben
gelukkiger waren op lange termijn.

Vooral vrouwen halen er volgens de Daily Mail voordeel uit niet meteen in het bed te duiken.
De deelnemers moesten een vragenlijst invullen over de ernst van hun relatie, hun emotionele betrokkenheid,
communicatie, hoe vaak ze ruzie hadden en hun tevredenheid over hun seksleven.
Daarnaast gaven ze aan hoe lang ze gewacht hadden om met elkaar het bed te delen en legden ze hun financiële zorgen uit.
Ongeveer een derde van de mannen en de vrouwen had al binnen de maand na hun eerste afspraakje seks,
28 procent wachtte hier minstens zes maanden mee.

Vooral bij vrouwen
Daaruit blijkt dat vooral de vrouwen die gewacht hadden om de eerste keer te vrijen met hun nieuwe partner
gelukkiger waren. Wie seks minstens een half jaar had uitgesteld, scoorden hoger in elke categorie in vergelijking
met wie al meteen intiem was met zijn geliefde. Zelfs hun seksleven was beter, daarnaast bleek dat dames gelukkiger
worden van het huwelijk dan van samen te wonen. Dit verband was zwakker bij mannen, maar degenen die langer
hadden gewacht, maakten wel minder ruzie.

Passie of liefde
De onderzoekers aan de universiteit van Cornell: 'Een sterk seksueel verlangen kan de kijk op andere belangrijke
elementen van een gezonde relatie verstoren, zoals toewijding, wederzijds begrip of het delen van dezelfde waarden.
Door seks uit te stellen kunnen koppels elkaar beter leren kennen en ontdekken hoe compatibel ze zijn. Zonder deze periode
van hofmakerij kunnen ze niet objectief oordelen, waardoor koppels een lange relatie aangaan waarin ze niet gelukkig zijn.
De periode voor het huwelijk zonder seks is een tijd waarin je verkent en beslissingen maakt, hierin beoordelen partners
of ze bij elkaar passen, gaan ze verbintenissen aan en bouwen ze intimiteit op. Wanneer koppels snel in een seksuele relatie stappen,
ondervinden ze moeite met beslissingen maken over belangrijke zaken.
'

'Goede seks wordt vaak verward met liefde, sommige koppels negeren hierdoor belangrijke problemen in hun relatie
die op lange termijn meer van belang zijn
', besluiten de Amerikaanse onderzoekers.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

zullen we even weer duidelijk zeggen amerikaans onderzoek? dat zegt toch al genoeg!

Die zijn zo preuts in de media als weet ik wat (moet je voor de gein eens op TLC kijken hebben ze een programma over maagden je lacht je rot wat een vage lui zitten daar tussen)

Ik denk dat het wel goed voor een relatie is dat je elkaar beter leert kennen voordat je seks hebt, maar dat hoeft geen maanden of jaren te duren. Je weet snel genoeg hoe het zit en of het voor langere termijn wat is

Iwan

Ik denk wel dat wanneer je meteen al op de eerste date met iemand het bed in duikt dat de spanning er dan wel wat af.....
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik echt maanden zou wachten... of zij moet dat perse willen....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."