Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Op welke leeftijd dronk jij voor het eerst alcohol?

Gestart door Iwan, 7 december 2010, 15:07:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op welke leeftijd dronk jij voor het eerst alcohol?

<14
3 (21.4%)
14-16
4 (28.6%)
16-18
5 (35.7%)
>18
2 (14.3%)
Ik drink (nog) geen alcohol.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Iwan





Jongeren drinken vaak veel alcohol in één keer.
Op 15-jarige leeftijd drinkt 68% van de jongeren maandelijks.
Zij drinken op een avond 5 of meer glazen alcohol.
De overheid wijst jongeren en ouders op de risico's van alcohol.
Dat gebeurt door middel van campagnes en voorlichting op scholen.


Hoe oud was jij toen jij voor de eerste keer alcohol dronk?
Tijdens welke gelegenheid dronk jij voor het eerst alcohol?


zie ook: Alcohol: Hoe vaak nuttig je alcohol, en bij welke gelegenheden?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik was 13 jaar en zat net in de 3e van het voortgezet. Het was op de verjaardag van mijn moeder en mijn tante en ik mocht 1 klein glas wijn.
Toen ik 14 jaar was en net in de 4e van het voortgezet zat, gingen al mijn vriendinnen al uit en omdat mijn vader niet wilde dat ik buitenshuis mijn eerste biertje dronk, mocht ik thuis bier drinken en uitproberen.


Iwan

Ik was rond de 18 toen ik voor het eerst alcohol dronk, dat was bij het uitgaan.
Ik drink nu zelden alcohol en vindt bier enzo sowieso niet lekker.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn


Lynn

Toen ik 13 was kreeg ik wel eens shandy. Maar echt drinken deed ik voor het eerst op mijn 15de. Het was in de zomer met allemaal feestjes van vrienden. Was toen gelijk 3x dronken in een week... Schandalig. Mijn vader was kwaad!

dreamer

Ik was 18 toen ik mijn eerst biertje naar binnen werkte was zo misselijk als wat maar nu ik veel aan de wijn zit lust ik er wel pap van :laugh:

Iwan

Citaat van: Lynn op 18 januari 2011, 10:47:35
Toen ik 13 was kreeg ik wel eens shandy. Maar echt drinken deed ik voor het eerst op mijn 15de.
Het was in de zomer met allemaal feestjes van vrienden. Was toen gelijk 3x dronken in een week... Schandalig. Mijn vader was kwaad!
Shandy..... (nostalgisch kijkt**) Bestaat dat eigenlijk nog?? Kreeg ik toen ik ventje van 13 á 14 was elke vrijdagavond.
Vrijdagavond was toen nog een soort van feestdag, mocht ik Shandy halen en snoepjes bij de winkel en langer opblijven om tv te kijken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Toch is dit wel grappig. Ik denk dat ik hier bijna op de jongste leeftijd begon met alcohol drinken. Maar ik ben nog nooit dronken geweest. Anderen die later met de alcohol begonnen zijn, zijn dus zo te zien weleens of vaker dronken geweest.
En nu drink ik al jaren geen alcohol meer.

Lynn

Citaat van: Iwan op 18 januari 2011, 10:52:39
Citaat van: Lynn op 18 januari 2011, 10:47:35
Toen ik 13 was kreeg ik wel eens shandy. Maar echt drinken deed ik voor het eerst op mijn 15de.
Het was in de zomer met allemaal feestjes van vrienden. Was toen gelijk 3x dronken in een week... Schandalig. Mijn vader was kwaad!
Shandy..... (nostalgisch kijkt**) Bestaat dat eigenlijk nog?? Kreeg ik toen ik ventje van 13 á 14 was elke vrijdagavond.
Vrijdagavond was toen nog een soort van feestdag, moet ik Shandy halen en snoepjes bij de winkel en langer opblijven om tv te kijken.

Volgens mijn zus hebben ze nog Shandy bij de Jumbo. Ik wil het zelf wel eens weer een keer proberen ;) haha. Voor ons was het ook altijd een feestje!

dreamer

O vond shandy niks aan biertje vond ik het lekkerst.

carola


Margje

Toen ik rond de 15 was op schoolkamp...en dan ook nog het meest ranzige wat je je kan bedenken...apfelkorn....

Kattenhuis

Ik zou het zo niet weten. Denk toen ik 19 was. Kan wat eerder/later zijn geweest, Ik drink tegenwoordig zelden alcohol.

Goitske

Ik denk dat ik 18 was.
Ik moet zeggen ben nooit dronken of aangeschoten geweest en drink nu nog steeds max 3 glazen per jaar ofzo als ik al 3 haal...

Iwan



Citaat van: Goitske op 30 september 2012, 19:17:58
Ik denk dat ik 18 was.
Ik moet zeggen ben nooit dronken of aangeschoten geweest en drink nu nog steeds max 3 glazen per jaar ofzo als ik al 3 haal...
Ik ben volgens mij ook nog nooit echt dronken geweest, wel aangeschoten. En wel een soort van katers gehad,
maar dat was meer omdat ik toen nog wel van die smerige breezers dronk.... De dag erna koppijn en kotsen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Droopy

Toen ik een jaar of 15 was denk ik.
Breezers vooral toen nog.

Dronken 1 of 2 keer geweest. Maar kan me nog al altijd alles herinneren. Ook nooit kotsen en ook nog nooit hoofdpijn gehad. Maar drink niet heel vaak hoor. Hoogstens 1 wijntje in het weekeind en nog niet eens elk weekeind.

Kim

Als kind mocht ik schuimpje trekken bij de biertjes van mijn vader.
Op 7 jarige leeftijd een sneeuwwitje > bier met 7up
Vanaf 16 jaar > shotjes, zoete wijn en sterke drank

Japser

Citaat van: Iwan op  7 december 2010, 16:17:56
Ik was rond de 18 toen ik voor het eerst alcohol dronk, dat was bij het uitgaan.
Ik drink nu zelden alcohol en vindt bier enzo sowieso niet lekker.

Als we shandy mee rekenen veel eerder dus Iwan, vooral in de spelweek, maar dan ging er bijna net zoveel in de lucht dan in de mond.

PS je eerst slokken bier waren ook al eerder, ook al was dat blikje snel weg ;-P

Iwan



Citaat van: King Nothing op 20 juni 2014, 18:10:46
Citaat van: Iwan op  7 december 2010, 16:17:56
Ik was rond de 18 toen ik voor het eerst alcohol dronk, dat was bij het uitgaan.
Ik drink nu zelden alcohol en vindt bier enzo sowieso niet lekker.

Als we shandy mee rekenen veel eerder dus Iwan, vooral in de spelweek, maar dan ging er bijna net zoveel in de lucht dan in de mond.

PS je eerst slokken bier waren ook al eerder, ook al was dat blikje snel weg ;-P
Shandy tel ik niet mee....  en wanneer had ik volgens jou mijn eerste slokken bier gehad?
Ik weet wel dat ik bij het uitgaan en wanneer ik een beetje kreeg dat ik voor elke slok die ik nam
ik minstens net zoveel 'knoeide'. Vind/vond bier niet lekker, maar vond het ook lullig om te weigeren
dus dan morste ik zoveel mogelijk om het glas maar leeg te krijgen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser

Jaar of 15 denk ik, toen gingen we nog regelmatig op de fiets naar grijpskerk, beetje hangen. Was eens met een blikje bier.