Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Een mobiele telefoon voor jouw kind

Gestart door Iwan, 18 oktober 2011, 15:39:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Tegenwoordig lopen veel jonge kinderen al rond met een mobiele telefoon.
Op welke leeftijd zou jouw kind een mobiele telefoon mogen hebben?
Pas als hij/zij naar de grote school gaat of al eerder?

Wat zou voor jou een reden zijn om jouw kind een mobiele telefoon te geven?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik ga mijn kind echt geen telefoon kopen.
Op school kunnen ze ook bellen mocht het nodig zijn.
Ik zou wel een goedkope telefoon met kaart meegeven als
hij of zij bijvoorbeeld naar de stad zouden gaan.

Lejah

Wat bedoel jij met naar de grote school gaan Iwan?
Bedoel je dan met 4 jaar naar groep 1?
Of met 6 jaar naar groep 3?
Of met 12 jaar naar de brugklas?

En Kim, wat bedoel jij?
Krijgt jou kind nooit een mobiel van jou? Moet jou kind wachten tot hij zelf een (bij)baantje heeft en er zelf eentje koopt?


Mijn oudste wilde heel graag een mobiel en hij heeft een eenvoudig model op zijn 12e verjaardag gekregen. Nu is hij 15 en heeft zelf een wat geavanceerder model bij elkaar gespaard. En dat vind ik prima, daar heeft hij ook echt de leeftijd voor.
Mijn jongste heeft van ons een simpel model mobiel gekregen toen hij naar de brugklas ging, hij was toen 11 jaar. Ik wil dat hij mij kan bereiken als er iets is. Onze jongste heeft (nog) niets met zijn mobiel.
Ik vind het ook erg handig dat ze een mobiel bij zich hebben als wij een dagje uit gaan, we hoeven nu geen ontmoetingsplek meer af te spreken als we elkaar kwijt zijn, nu hebben we een mobiel daarvoor.

Iwan



Citaat van: Lejah op 18 oktober 2011, 16:51:58
Wat bedoel jij met naar de grote school gaan Iwan?
Bedoel je dan met 4 jaar naar groep 1?
Of met 6 jaar naar groep 3?
Of met 12 jaar naar de brugklas?
Ik bedoelde naar het voortgezet onderwijs (brugklas)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Citaat van: Lejah op 18 oktober 2011, 16:51:58
En Kim, wat bedoel jij?
Krijgt jou kind nooit een mobiel van jou?
Van mij niet nee! Hij kan er wel voor sparen, maar ik ga echt geen telefoon betalen....
laat staan de belkosten betalen. We hebben een thuistelefoon en op school is ook een telefoon.

Citaat van: Lejah op 18 oktober 2011, 16:51:58
Moet jou kind wachten tot hij zelf een (bij)baantje heeft en er zelf eentje koopt?
Dat....of van zakgeld, verjaardagsgeld?

Lejah

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zelf het meeste profijt heb van het feit dat mijn kind een mobiel heeft. ;)
Ze waren resp 12 en 11 jaar. Ik kan ze nu altijd bereiken. ;D
Ze zitten 22 km verderop op school en het is een fijn gevoel dat ze onderweg iets bij zich hebben.

Kim

Is ook wel een verschil denk ik.....ik woon in een dorp en mijn kinderen zullen
hier naar school gaan. (3 straten verder) Daarnaast liggen hier in de omtrek van
10km 4 middelbare scholen! ;)

Iwan



Citaat van: Lejah op 18 oktober 2011, 18:10:44
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zelf het meeste profijt heb van het feit dat mijn kind een mobiel heeft. ;)
Ze waren resp 12 en 11 jaar. Ik kan ze nu altijd bereiken. ;D
Ze zitten 22 km verderop op school en het is een fijn gevoel dat ze onderweg iets bij zich hebben.
Ik kan me dat heel goed voorstellen dat het een fijn gevoel geeft dat je je kinderen 'altijd' kunt bereiken
en zij jou, als ze bv pech hebben met de fiets of bij een vriendje gaan spelen.

Ik zou zelf denk ik ook rond hun 12de jaar, als ze naar de brugklas gaan, mijn kinderen een mobiele telefoon meegeven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Dat maakt een verschil.
Ze hebben van mij wel een simpel model gekregen en als ze meer willen, dan mogen ze daarvoor sparen, wat oudste van 15 dus ook heeft gedaan.

Margje

Ik zie veel kinderen van 6 - 7 - 8 jaar met een mobiel rond lopen..nou dat gaat mij echt te ver...Sowieso..ik had vroeger ook geen mobiel toen ik 12,13,14 was...toen konden we toch ook zonder??? Ik weet nog niet op welke leeftijd ik mijn zoon zou toestaan om een mobiel te hebben...maar goed..ik zie wel hoe het komt en wanneer dat moment er daar is....Vantevoren vind ik dat moeilijk in te schatten...

carola

vanaf een jaar of 12, dan hebben ze hem vaak wel nodig

little_mermaid

Ik ga mijn kinderen later echt geen telefoon kopen.
Ze krijgen er hier tenvroegste 1tje als ze naar de middelbare school gaan.
Een kind moet een kind zijn, en daar past echt geen mobiele telefoon bij.

Goitske

Ik denk er nu zo over als ze naar de brugklas gaan maar dan ben ik zo 12 jaar verder en tja je weet niet wat normaal is tegen die tijd en nodig! En dan gewoon een simpel model met iets van prepaid kaart ofzo

Sugamilk