Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ze is er!

Gestart door Lynn, 15 januari 2012, 12:30:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Op zaterdag 14 januari om 18.20 uur is onze dochter Lux Mea geboren! Ze weegt ruim 7 pond en doet het heel goed.

Helemaal in de wolken!

Foto volgt nog ;)

Iwan

Citaat van: Lynn op 15 januari 2012, 12:30:36
Op zaterdag 14 januari om 18.20 uur is onze dochter Lux Mea geboren! Ze weegt ruim 7 pond en doet heel goed.

Helemaal in de wolken!

Foto volgt nog ;)
Gefeliciteerd!!!!
Wat super voor jullie!!!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter,
wij hopen dat ze gezond op mag groeien en wensen jullie heel veel liefde en geluk als gezinnetje toe

Lejah

Gefeliciteerd!
Hopelijk gaat alles goed met jou en de kleine!

Iwan

Ging de bevalling een beetje vlotjes?
Ik had gisteren al het gevoel dat het zover was..
Mooie naam trouwens, vernoemd naar je moeder neem ik aan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Gefeliciteerd!! Eindelijk is ze er dan....Geniet er maar lekker van!

Sugamilk


Lynn

Het was een pittige bevalling, maar zeker wel te doen.

Vrijdagavond om 23.25 uur kreeg ik de eerste wee en daarna kwamen ze maar 2x per uur. Vanaf kwart voor 3 kwamen ze om de 8 a 10 minuten. Om kwart voor 6 om de 3 a 4 minuten. Een uur later hebben we de verloskundige gebeld en had ik 2 cm ontsluiting. Om 11 uur kwam ze terug en had ik nog maar een centimeter meer. Toen besloten mijn vliezen te breken zodat het sneller zou gaan. Daarna kwamen de weeën sneller en heftiger. We hadden met de verloskundige afgesproken om rond 14 uur naar het ziekenhuis te gaan, maar ik trok het niet meer dus gingen we een uur eerder. Eenmaal daar zat ik op 4 cm ontsluiting. Dit nog even een uurtje aangekeken, maar de pijn trok ik echt niet meer. Uiteindelijk had ik opeens al wel vrij snel 6 cm ontsluiting en hebben gekozen om geen ruggenprik te nemen, maar een Pethidine spuit in mijn bovenbeen (aanrader!) die de ergste pijn wegneemt en waar je een beetje suf van wordt. En suf dat werd ik! Heb nog een klein beetje kunnen slapen tussen de weeën door totdat ik wakker werd met persdrang. Dacht eerst dat ik het me verbeelde, maar na controle had ik toch echt 10 centimeter ontsluiting! Van de verpleegkundige mocht ik al voorzichtig aan gaan persen, omdat het vaak wel een uur kan, bij een eerste kindje, voordat ze er is. Niet dus! Na 2 persweeën stond het hoofdje al en belde de verpleegkundige snel de dienstdoenende arts. 20 minuten later, om 18.20 uur, is Lux geboren! 3612 gram schoon aan de haak.
Ze mocht gelijk anderhalf bij me liggen en ging al vrij snel bij mij drinken. Het is allemaal heel fijn verlopen na de bevalling. Heerlijk kunnen douchen en toen kwam de familie de kleine bewonderen!

Om 22.30 uur mochten we naar huis. Eerst was dat nog de vraag, omdat Lux een beetje moeite heeft om op temperatuur te blijven. Zelf voelde ik me alweer helemaal fit en volgens de verpleegkundige leek het net of er niets gebeurd was. Maar dat voel ik nu wel hoor! Beetje beurs ;)

Lux (dat spreek je uit als Luks) is inderdaad vernoemd naar haar overleden Oma (Mea). De naam Lux heeft Derk jaren geleden eens bedacht. De betekenis van haar namen is "Mijn Licht". Toevallig dus dat deze 2 namen bijelkaar passen. Het had zo moeten zijn.

Ik ga lekker genieten van mijn meisje!  :smitt:
Morgen plaats ik even een foto..