Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Voorkeurshouding

Gestart door Lynn, 27 februari 2012, 16:30:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest.

Lux heeft een voorkeurshouding naar links (niet een hele erge voorkeur, want het was ons helemaal niet opgevallen. Lux is namelijk erg actief). Ze heeft maar een zeer kleine afplating gelukkig.
Nu heb ik een folder meegekregen met tips om erger te voorkomen (bedje andersom opmaken, manier van voeden enz).

Toch ben ik nieuwsgierig of jullie hier ook ervaringen mee hebben en/of jullie tips voor mij hebben.
Ik hoor het graag!

Kim

Ach, dat had Lars ook en tot nu toe iedereen die met een kind naar het CB gaat.
Ze vertelden dat we het speelgoed aan de andere kant moesten leggen in de box
en dat we het verschonen linksom en rechtsom moeten doen.

Totaal niks aan gedaan (Lars slaapt vooral op buik) en de keer daarna zeiden ze
dat ze duidelijk konden zien dat het minder was geworden.

Bij het CB geven ze tips....gewoon knikken en je opvoeding doen zoals jij dat het
beste voor je kind vindt! ;)

Lynn

Ok thanks, Kim.

Had ook al gehoord dat het CB vaak zulke dingen zegt. Hoor ook vaak dat ze nooit tevreden zijn.

Ik neem het maar met een korreltje zout ;)

Lejah

Ook hier was sprake van een voorkeurshouding volgens het CB. Dat vond ik zo raar, want dat kind sliep altijd op zijn ruggetje en het was niet zijn achterhoofdje wat afgeplat zou zijn, maar de zijkant!
Ons eerste kindje moest van het CB op zijn ruggetje slapen, maar toen ons tweede kindje dat deed was dat helemaal fout!

Het CB heeft wel vaker vreemde en inkonskwente dingen!

Net zoals met broodbeleg, ons oudste kindje mocht enkel worst en kaas op zijn broodje. Ons tweede kindje mocht enkel worst, kaas en pindakaas en toen we daarna een tijdelijk kindje hadden, mocht hij enkel maar worst en pindakaas op zijn broodje en was kaas heel erg slecht!

Kim

Ze sturen de laatste tijd ook vaak baby's door voor een foto van de heupjes.
Ik dacht dat wij de enige waren, maar hoor nu om me heen allemaal ouders
die naar het ziekenhuis moeten.

Metalholic

Fotos is voor heupjes, en als je familie een voorgeschiedenis heeft met heupjes. Of ze weten niets dan doen ze de foto dus.
Met pech mag de kleine dan een spreidbroekje aan.

Lynn

@Lejah: Lux slaapt ook meestal op haar rug, dus het verbaasde me nogal. We zullen er wel een beetje om denken, maar de afplating is zo minimaal. Ik zie het zelf in ieder geval niet!

@Kim & Metalholic: Ze vroegen inderdaad of er een voorgeschiedenis is wat betreft heupproblemen in de familie. Is niet zo en de heupjes zien er normaal uit volgens de arts.

Kim

Het consternatiebureau noemen ouders het hier ook weleens! :P

Lynn

Citaat van: Kim op 28 februari 2012, 11:47:07
Het consternatiebureau noemen ouders het hier ook weleens! :P

Hahaha. Ik noem het wel eens per ongeluk concentratiebureau :P