Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Leeftijdsverschil kinderen

Gestart door Iwan, 17 februari 2015, 20:08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Een vraag voor de mensen met meerder kinderen.
Hoeveel leeftijdsverschil is er tussen jouw/jullie kinderen en is dat bewust zo gepland?
Zoja, waarom die tijd ertussen? Hoe bevalt dat?
Hebben de kinderen veel aan elkaar door dat leeftijdsverschil?

Wat denk je dat een goede verschil in leeftijd tussen kinderen is?
Is het bv beter wanneer het oudste en het jongste kind niet te veel van elkaar verschillen qua leeftijd?
of maakt het niets uit als er bv 15 jaar leeftijdsverschil tussen het jongste en het oudste kind zit?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

2 jaar en 9 maanden.......als je een kind kunt plannen (wat niet kan) hadden we graag minder verschil gehad, maar over sommige dingen heb je niks te zeggen en moet je dankbaar zijn dat je überhaupt nog een tweede kindje hebt gekregen.

DonWoozy

ik vind dat het leeftijdsverschil zoals wij het nu hebben tussen Nina en Jet perfect. Nina en Jet schelen ongeveer 3,5 jaar. Zoals Kim ook al zei, je
kunt zoiets niet plannen wanneer dat gebeurt maar als het dan op die manier gebeurt is het wel ideaal.

Kim

Je bent weer papa geworden? Proficiat!  ;D

DonWoozy

had ik dat hier niet op het forum gezet??  :wub: :wub:

Kim

Geen idee.....of ik heb het gewoon niet gezien!  :)

DonWoozy

maar ja inderdaad ik ben nog eens papa geworden van een prachtige dochter Jet (zie foto topic maar die had je al gezien volgens mij )

Sugamilk

Wij zijn nog niet bezig aan een tweede dus kan er niet over meepraten,

Lynn

Sinds juni heeft Lux een broertje. Het leeftijdsverschil tussen Lux en Thorian is bijna 5,5 jaar en ik vind het heerlijk! Lux kan al veel zelf en is erg zorgzaam. Voor mij een perfect leeftijdsverschil :)

Sugamilk

Esmee is inmiddels 4 en een maand alweer, maar nog geen 2de onderweg, dus kan niet meepraten over een leeftijdsverschil. Aan 1 kant baal ik dat het nog niet gelukt is, en dat er een flink leeftijdsverschil aankomt, aan de andere kant, denk ik dat ik wel bij Lynn dr woorden kan aansluiten. :)

Lynn

Citaat van: Sugamilk op  7 oktober 2017, 12:46:16
Esmee is inmiddels 4 en een maand alweer, maar nog geen 2de onderweg, dus kan niet meepraten over een leeftijdsverschil. Aan 1 kant baal ik dat het nog niet gelukt is, en dat er een flink leeftijdsverschil aankomt, aan de andere kant, denk ik dat ik wel bij Lynn dr woorden kan aansluiten. :)

Ik zie in mijn omgeving veel stellen met twee kinderen met weinig leeftijdsverschil. Mijn zus heeft twee jongens met nog geen twee jaar verschil. Als ik zie hoe hectisch het is (vooral in het begin) dan ben ik echt blij met het leeftijdsverschil tussen mijn kinderen.

Sugamilk

Dat is idd het voordeel! Helaas lukt het hier niet vanzelfsprekend, nu 2 jaar bezig voor een 2de. Ach ja, het komt zoals het komt