Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Sex en geloof

Gestart door Margje, 7 januari 2012, 17:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Hoe denk jij over het feit dat bij bepaalde geloven de man wel sex mag hebben voor het huwelijk en van de vrouw verwacht wordt dat zij als maagd het huwelijk in gaat? Ik heb bijvoorbeeld een collega die gaat trouwen ergens in de zomer en heeft daarvoor en nog steeds zelfs nu hij verloofd is sex met andere vrouwen maar verwacht wel van haar dat ze als maagd het huwelijk in gaat.
"Het is toch mooi dat zij al die jaren gewacht heeft op mij".... (zijn woorden).

Lejah

Eigenlijk denk ik dat dat niet zoveel met het geloof te maken heeft als de vrouw maagd moet zijn en de man dat niet hoeft te zijn.
Ik denk eerder dat dat maatschappij-gebonden is. Dus wat is gegroeid in die maatschappij (of gemeenschap), wat is gewoon geworden in die maatschappij door de jaren/eeuwen heen.
En natuurlijk is het dan reuze handig om die maatschappij-gebonden gewoonte cq visie op geloof te gooien.

Iwan

Ik snap niet dat een vrouw dat pikt. Ik heb wel respect voor mensen die als maagd het huwelijk ingaan,
als zou ik dat zelf niet kunnen en ook niet willen. Een man die van een vrouw eist dat zij geen seks heeft
voor het huwelijk, maar zelf wel seks heeft voor het huwelijk begrijp ik helemaal niet, of het nou geloofs-
over maatschappelijkgebonden is. Een mannelijke collega van mij wil ook dat zijn vrouw als maagd het
huwelijk ingaat, maar hij doet zelf ook niet aan seks voor het huwelijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."