Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Noel Gallagher verlaat Oasis

Gestart door Iwan, 29 augustus 2009, 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
Noel Gallagher verlaat Oasis

De Britse muzikant Noel Gallagher verlaat de rockgroep Oasis na meningsverschillen met zijn broer Liam.
Dat meldt de website van de groep. "Het is met een zekere droefheid en een grote opluchting dat ik
u laat weten dat ik vanavond Oasis verlaat. Men mag schrijven en zeggen wat men wil, maar ik kon
gewoonweg geen dag langer meer samenwerken met Liam
", verklaart Noel Gallagher in een kort bericht
op de website van Oasis.

Oasis annuleerde zijn optreden op een festival in Parijs vrijdagavond op het laatste moment
wegens een conflict tussen de broers Gallagher, de twee oprichters van de groep.
Dat meldt de organisatie van het festival.


"It's with some sadness and great relief to tell you that I quit Oasis tonight.
People will write and say what they like, but I simply could not go on working with Liam a day longer.
Apologies to all the people who bought tickets for the shows in Paris, Konstanz and Milan.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Zonde, de beste band sinds de Beatles, maar gezien de haat/liefde verhouding van Liam en Noel,
zullen ze vast ooit wel weer samenkomen.

http://www.youtube.com/v/-K-MrFwQIOs&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: NU.nl
'Oasis bestaat niet meer'

LONDEN - Oasis-zanger Liam Gallagher zegt dat de succesvolle Britse band niet meer bestaat.
Dat meldde de Britse krant The Times donderdag op zijn website.

In een interview met The Times zei Liam: ''Oasis is niet meer.
Ik denk dat we dat allemaal wel weten. Het is klaar. Het is jammer, maar zo is het leven
.''

De broertjes Liam en Noel Gallagher uit Manchester vormden sinds begin jaren negentig
de kern van de band, die in 1994 doorbrak. De twee muzikanten lagen voortdurend met elkaar overhoop.

Samenwerken
Eind augustus maakte Noel bekend per direct uit Oasis te stappen.
''Ik kan geen dag langer met Liam samenwerken.''
Tot op heden was het onduidelijk of de overige bandleden verder zouden gaan zonder de gitarist.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Nina.be
"Noel en Liam praten over reünie van Oasis"

Liam en Noel Gallagher zouden in het diepste geheim praten over een reünie van hun voormalige band Oasis.
Naar verluidt gaat het om twee shows om het twintigjarig bestaan van hun debuutalbum 'Definitely Maybe' te vieren.
Dat weet Daily Star.

De reden van het samenkomen van de broers is niet omdat ze weer goed overeenkomen:
de twee zouden een bijzonder hoog bedrag voor de reünie krijgen.

Noel had nochtans eerder al te kennen gegeven dat Oasis nooit meer bij elkaar zou komen,
zelfs "als het leven van alle hongerende kinderen in de wereld er vanaf zou hangen".
Maar blijkbaar is ook hij te koop.

Als de reünie echt zou doorgaan, wordt verwacht dat de broers hun opwachting zullen maken
tijdens de zomer van 2014, in Knebworth. In 1996 speelde Oasis daar ook en verkocht het 330.000 kaartjes,
nog altijd een Brits rockrecord.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."