Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Gen ontdekt dat tijdstip van sterven kan aangeven

Gestart door Iwan, 19 november 2012, 16:18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zou U willen weten wanneer u gaat sterven?

Ja, ....
0 (0%)
Nee, .....
2 (100%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan



Citaat van: AD.nl
Gen ontdekt dat tijdstip van sterven kan aangeven

Wetenschappers hebben een variant van een gen ontdekt die de biologische klok van het lichaam regelt,
deze kan zelfs het tijdstip van de dag voorspellen waarop je zal sterven. Een Amerikaans team van onderzoekers
ontdekten deze variant van een bepaald gen per ongeluk tijdens onderzoek naar de ontwikkeling van ziekten
als Parkinson en Alzheimer.

Ze bestudeerden het slaappatroon van 1.200 gezonde 65-jarigen. Zo ontdekten ze een molecule in de nabijheid
van een bepaald gen, in de basis hiervan zit ofwel adenine (A) of guanine (G).Het eerste type komt veel vaker voor,
een persoon heeft 36 procent kans om twee A's te hebben, 16 procent heeft twee G's en 48 procent draagt een A en een G.
Wie AA heeft, wordt van nature ongeveer een uur vroeger wakker dan iemand met GG, AG's ontwaken perfect in het midden
van de twee andere types. Iemand met AA of AG overlijdt gemiddeld net voor 11 's ochtends, een persoon met GG
heeft de neiging om net voor 18 uur te sterven.

Onderzoeker Andrew Lim, neuroloog aan het Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston: 'De interne biologische klok
controleert veel aspecten van de menselijke biologie en gedrag. Deze beïnvloedt het tijdstip van acute medische gebeurtenissen
als een beroerte en een hartaanval.
' De onderzoekers hopen dat de resultaten gebruikt kunnen worden om te bepalen
wanneer hart- en beroertepatiënten hun medicatie moeten innemen of wanneer iemand in het ziekenhuis nauwlettend
in de gaten moet gehouden worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Nee ik zou niet willen weten wanneer ik te overlijden kom, dat zou de rest van mijn leven behoorlijk verpesten.
En daarbij kan ik morgen ook onder de bus lopen, als er nog bussen zouden rijden hier althans, en dat valt
niet te 'voorspellen'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik hoef het ook niet van te voren te weten, het zou bij mij net als bij Iwan behoorlijk invloed op mijn leven hebben.