Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

1 op 3 vrouwen beschouwt seks als karwei

Gestart door Iwan, 18 oktober 2012, 14:52:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
1 op 3 vrouwen beschouwt seks als karwei

Overdag leiden de meeste mensen een druk en stressvol leven, waardoor er 's avonds niet veel energie overblijft.
Toch wachten er thuis dan nog een heleboel klusjes: koken, afwassen, strijken, wassen en vrijen.
Want één op drie vrouwen beschouwt seks als een karwei.

Dat blijkt volgens de Daily Mail uit een Britse enquête onder 2.000 getrouwde vrouwen. Vermoeidheid, stress op het werk
en een gebrek aan voldoening in de slaapkamer zijn de voornaamste redenen waarom seks tegenwoordig laag
op ons prioriteitenlijstje staat als we thuiskomen van het werk. Een op de vier ondervraagden bestempelde seks zelfs als 'saai',
terwijl één op zeven 'liever een boek zou lezen'. Anderen voelen zich dan weer niet meer aangetrokken tot hun partner
of vinden dat ze op het gebied van seks eigenlijk niet bij elkaar passen.

Uitvluchten
Het gemiddelde koppel heeft dan ook slechts vijf keer per maand seks. Om aan het 'vervelende klusje' te ontsnappen,
bleken velen ook uitvluchten te bedenken. Zo had één op vijf al eens een ziekte gefaket om niet te moeten vrijen.

Andere dingen die we belangrijker vinden dan seks zijn onder andere televisie kijken, schoonmaken of de brooddozen
van de kinderen klaarmaken.

Seksleven
Het is dan ook niet verwonderlijk dat slechts een kwart van de ondervraagden zei dat hij 'een goed seksleven' heeft.
Een op tien noemde zijn seksleven 'onbestaand', terwijl 40 procent het als 'oké' bestempelde.

Volgens de meerderheid van de mensen is het onvermijdelijk dat het seksleven na een tijdje wegebt.
Na exact één jaar, acht maanden en 23 dagen huwelijk zou het vuur beginnen uitdoven.
40 procent biecht op haar partner niet meer zo aantrekkelijk te vinden als toen zij trouwden.


Top 20 van redenen (smoesjes) om seks te vermijden:
  • 1. Ik ben te moe
  • 2. Ik heb stress op het werk
  • 3. Ik voel me niet aantrekkelijk
  • 4. Het is te warm
  • 5. Ik wil mijn boek lezen
  • 6. Ik ben onzeker over m'n lichaam
  • 7. Ik heb te veel aan mijn hoofd
  • 8. Ik heb hoofdpijn
  • 9. Ik heb nek- of rugpijn
  • 10. Het is toch altijd hetzelfde
  • 11. Ik geniet er niet meer van
  • 12. Ik heb te veel gegeten
  • 13. Het is te koud
  • 14. Ik heb niet genoeg tijd
  • 15. Het verveelt me soms
  • 16. Ik wil naar sport kijken
  • 17. Ik wil naar een film kijken
  • 18. Ik moet nog huishoudelijke klusjes doen
  • 19. Ik voel me niet meer aangetrokken tot mijn partner
  • 20. Ik vind dat mijn partner het niet verdient
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."