Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

De droom van elke man: daten met een 'hasbian'

Gestart door Iwan, 16 januari 2010, 04:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

                       

Een gekende fantasie bij mannen: een lesbische vrouw bekeren tot een 'hasbian'. Wordt het een trend?
Veel mannen dromen ervan een (knappe) lesbische vrouw met al hun kunsten, toeters en bellen
(terug) te bekeren tot de mannen. Zo'n 'hasbian', een lesbische vrouw die van kamp gewisseld is,
zou volgens details.com één van de trends zijn voor 2010.

Celebs, altijd de eersten om zulke trends in de praktijk om te zetten, bewijzen het.
Anne Heche bijvoorbeeld, begon een relatie met de cameraman van Ellen DeGeneres,
nadat ze jarenlang een van de meest bekende lesbische celebs was. Toen die relatie uit raakte,
kreeg ze weer een relatie met een man (James Tupper). Ook de biseksuele, feministische zangeres Ani Di Franco
heeft weer een man aan de haak geslagen. Zelfs Lindsay Lohan, na haar fameuze split
en knipperlichtrelatie met dj Samantha Ronson, wijst mannen niet af.

Geen cijfers
Cijfers over het aantal vrouwen dat van een lesbische relatie terugkeert naar mannen, bestaan er niet.
Dat is ook redelijk moeilijk want je moet ook rekening houden met biseksuele vrouwen,
'echte' lesbische vrouwen en vrouwen met lesbische avontuurtjes.

Biologische klok
Maar volgens details.com is het mogelijk dat de 'bekentenis' of de 'coming out' van de 'hasbian'
dé trend zal worden van de komende jaren, net zoals 'going lesbian' een trend was eind de jaren '90
en een stuk in de noughties. Omdat het nieuwe ervan af is, omdat niemand meer opkijkt als een vrouw
haar lesbische kant ontdekt en omdat de biologische klok tikt.

"De vrouwen die experimenteerden met hun lesbische kant in de jaren '90 en de jaren nul naderen nu
de dertig of zijn al een stuk in de 30. Is het mogelijk dat ze terugkeren naar de mannen omdat ze hun
biologische klok voelen tikken?
" argumenteert details.com.

"Onmogelijk te negeren"
"Het is onmogelijk voor vrouwen om de vruchtbare jaren te bereiken en de vragen over het hebben
van kinderen te negeren. Tot op zekere hoogte heeft dan een invloed. Over het algemeen kiezen vrouwen
hun richting als ze ouder worden en beslissen ze wie ze willen zijn en met wat voor soort partner
",
aldus professor genderstudies Lisa Diamond.

Moderne technologie
De vraag is waarom details.com dat gebruikt als argument om terug te keren naar een man.
Met de huidige technologie is het perfect mogelijk om via de spermabank een van de vrouwen
in een lesbisch koppel te bevruchten, waarna de andere vrouw het kind kan adopteren.
Een lesbische relatie is tegenwoordig geen rem meer op een kinderwens.

De zorgen van een man
De mannen die een relatie krijgen met zo'n 'hasbian' maken zich over andere dingen zorgen.
Of ze niet gaat 'terugkeren' naar de vrouwen uiteindelijk bijvoorbeeld. "Perfect mogelijk", aldus Diamond.
"Continue verandering is de norm. Het is niet zo omdat mensen ouder worden, dat ze niet meer veranderen.
Ook op oudere leeftijd kan de geaardheid evolueren.
"

Seksuele kunde
Een ander heikel punt voor deze mannen is hun seksuele kunde. "Ga ik de vrouwelijke anatomie even goed
kunnen bespelen als een andere vrouw? Ga ik de juiste plekjes vinden? Is mijn penis lang genoeg in vergelijking
met haar dildo?
" Dat zijn maar enkele van de vragen waar de partner van een hasbian mee zit.

Mannen zonder ballen
Volgens details.com houden niet veel relaties met een hasbian stand "omdat mannen de ballen missen
hun seksuele kunde uit te breiden. Niet de angst dat hun vrouwen terug naar de vrouwen keren houdt hen tegen,
wel het idee dat ze seksueel niet voldoende zullen presteren.
"

De nieuwe man
Dat leidt er dan weer toe dat veel hasbians een moderne man, een 'nieuwe man', verkiezen.
Een man die zichzelf verzorgt, dakloze kittens opvangt, verlangt naar kinderen en een proper huis.
"Uiteindelijk is het simpel: hasbians verkiezen deze mannen omdat ze dichter staan bij wat ze ooit hadden."




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me niet voorstellen dat een lesbische vrouw er ineens achterkomt dat ze toch op mannen valt.
Wat anders is het dat ze er achterkomt dat ze ook met een man plezier kan hebben en dat een man
hen ook seksueel genot kan bieden, maar dan is er volgens mij geen sprake van een bekering,
dan is ze gewoon biseksueel.

Als ik het bed deel met een vrouw die ook seksuele ervaring heeft met een andere vrouw, wat ik heb,
dan ben ik toch ook altijd wel een beetje onzeker of hun vrouwelijke bedpartner(s) niet beter in staat zijn
om hen te behagen op seksueel vlak dan ik dat ben, maar die vraag kun je ook hebben over andere mannen.
Ben ik wel net zo goed als hun vorige mannelijke partner(s).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."