Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Lagerfeld: Niemand zit te wachten op dikke vrouwen

Gestart door Metalholic, 13 oktober 2009, 09:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Metalholic

De Duitse ontwerper Karl Lagerfeld vindt het maar overdreven: de voortdurende kritiek op te dunne modellen op catwalks en in de bladen. Zijn verweer: wie wil er nou naar dikke modellen kijken? Lagerfeld deed deze uitlatingen nadat het populaire Duitse vrouwenblad Brigitte aankondigde voor fotoshoots geen professionele modellen meer te gebruiken, nadat lezers hadden aangegeven zich niet met de tot dusver gebruikte modellen te kunnen identificeren. Het blad had er genoeg van de te dunne modellen te photoshoppen om hen dikker te laten lijken. Vanaf nu kiest het blad voor 'echte vrouwen'. Lagerfeld gaf te kennen dit besluit absurd te vinden. "Dikke moeders zitten voor de televisie met hun zak chips en zeggen dan dat ze dunne modellen lelijk vinden", aldus Lagerfeld. Volgens de ontwerper was de wereld van designkleding bedoeld om te dromen en illusie te koesteren. "Niemand dacht daarbij aan te dikke vrouwen."

Zit niemand te wachten op "normale vrouwen" op de catwalk hoort het maat 36 ofzo te zijn?

DonWoozy

pfff wat een ZAK!! ik vind juist dat men meer vollere dames moet gaan gebruiken
op de catwalk! Weet je hoe mooi dat is als je de ronde vormen van een vrouw mooi
ziet terug komen in nieuwe modieuze kleding!

Metalholic

En alsof lang haar op zijn manier wel kan dan.

Iwan

Citaat van: Metalholic op 13 oktober 2009, 09:42:41
Lagerfeld deed deze uitlatingen nadat het populaire Duitse vrouwenblad Brigitte aankondigde
voor fotoshoots geen professionele modellen meer te gebruiken, nadat lezers hadden aangegeven
zich niet met de tot dusver gebruikte modellen te kunnen identificeren. Het blad had er genoeg van
de te dunne modellen te photoshoppen om hen dikker te laten lijken. Vanaf nu kiest het blad voor
'echte vrouwen'. Lagerfeld gaf te kennen dit besluit absurd te vinden.
Een tamelijk absurde uitspraak van Lagerfeld; als de lezers van een blad geen dunnere modellen willen
en het blad besluit om daar aan toe te geven dan is dat toch hun goed recht??
De bladen worden toch gemaakt voor de lezers en niet voor de modellen? Als Lagerfeld het niet eens is
met de huidige mode, dat 'normale' vrouwen in zijn, dan lijkt me dat erg moeilijk voor hem als modekoning.

Citaat van: Metalholic op 13 oktober 2009, 09:42:41Volgens de ontwerper was de wereld van designkleding bedoeld om te dromen en illusie te koesteren.
Daar heeft hij helemaal gelijk in, maar hij denkt volgens mij dat de wereld van designerkleding bedoeld is
om zijn dromen en illusies te koesteren, en daarin maakt hij een verkeerde inschatting.
Het gaat om de dromen en de illusies van de consument en die is niet veranderd, de modewereld en de modellen
zijn veranderd en doen daarmee geen recht meer aan de wereld van designerkleding, maar maken het tot een freakshow
en daar was de wereld van designerkleding nooit voor bedoeld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citeer
De Duitse ontwerper Karl Lagerfeld vindt het maar overdreven: de voortdurende kritiek op te dunne modellen op catwalks en in de bladen. Zijn verweer: wie wil er nou naar dikke modellen kijken?

Ik zie liever een vrouw van normale afmetingen dan die sprietjes die je soms ziet. Dat kan toch nooit gezond wezen?

CiteerLagerfeld deed deze uitlatingen nadat het populaire Duitse vrouwenblad Brigitte aankondigde voor fotoshoots geen professionele modellen meer te gebruiken, nadat lezers hadden aangegeven zich niet met de tot dusver gebruikte modellen te kunnen identificeren. Het blad had er genoeg van de te dunne modellen te photoshoppen om hen dikker te laten lijken. Vanaf nu kiest het blad voor 'echte vrouwen'. Lagerfeld gaf te kennen dit besluit absurd te vinden. "Dikke moeders zitten voor de televisie met hun zak chips en zeggen dan dat ze dunne modellen lelijk vinden", aldus Lagerfeld. Volgens de ontwerper was de wereld van designkleding bedoeld om te dromen en illusie te koesteren. "Niemand dacht daarbij aan te dikke vrouwen."

Daarom vond ik die reclame van Dove ook zo mooi.
Eindelijk een reclame waarin normale doorsnee vrouwen te zien waren en waaraan je duidelijk kon zien dat ze lekker in hun vel zaten.

Maar ja wat wil je, hij is nog een van de oude mode stempel, hoe dunner hoe beter.
Gelukkig begint daar zo langzamerhand verandering in te komen.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

gjk

Echt belachelijke uitspraken de wat dikkere vrouwen kunnen net zo goed model staan, sterker nog het lijkt mij zelfs mooier om te zien dan al die hele dunne modellen waarvan je de botten kunt tellen.